Αυτός είναι ο virtual κόσμος της Nike στο metaverse

Όπως αναμενόταν, η Nike προχώρησε στο επόμενο ψηφιακό βήμα και, σε συνεργασία με την επιτυχημένη πλατφόρμα παιχνιδιών Roblox δημιούργησε τη Nikeland, έναν ψηφιακό κόσμο σχεδιασμένο σύμφωνα με τα αληθινά κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Όρεγκον. 

Όλα τα κτίρια και τα γήπεδα είναι εμπνευσμένα από ό,τι υπάρχει εκεί, ενώ περιλαμβάνονται σε αυτόν τον τεράστιο 3D χώρο και περιοχές όπου οι παίκτες μπορούν να διαγωνιστούν σε διάφορα παιχνίδια, δωρεάν προς το παρόν. Οι επισκέπες της virtual Nikeland μπορούν ακόμα, εκτός από τα virtual παιχνίδια, και να ντύνουν τα άβατάρ τους με αποκλειστικές ψηφιακές εκδοχές Nike ρούχων και παπουτσιών, στο ψηφιακό showroom του metaverse κόσμου της.

Εκτός από το γεγονός ότι η ανάπτυξη του metaverse – στην οποία μάλιστα η μετονομασία του Facebook σε Meta δίνει ακόμα περισσότερη έμφαση – δείχνει πως οι εταιρείες θεωρούν ότι αποτελεί ένα εξαιρετικό νέο πεδίο δραστηριοποίησης, από το οποίο η πρωτοπόρος Nike δε θα μπορούσε να λείπει, η δημιουργία της Nikeland έρχεται και ως η επόμενη κίνηση στο άνοιγμα της εταιρείας προς τα παιδιά. Η Nike θέλει να μετατρέψει τα σπορ σε ένα lifestyle πεδίο για τα παιδιά, και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούνται ήδη ενέργειές της όπως μια σειρά στο YouTube που παρουσιάζουν νεαροί αθλητές, που παροτρύνουν τους θεατές να δραστηριoποιηθούν και να αθληθούν. Ούτε η συνεργασία με τη Roblox θεωρείται τυχαία, εξάλλου, καθώς πρόκειται για μια πλατφόρμα που απευθύνεται κατεξοχήν σε νεότερο ηλικιακά κοινό, και που σύμφωνα με στοιχεία του Απριλίου του 2020, έχει περισσότερους από 200 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. 

Αυτό το άνοιγμα στη νέα γενιά αθλητών πιστεύεται ότι θα ενισχύσει το engagement με το brand και θα δημιουργήσει καταναλωτές-fans της εταιρείας, καθώς τώρα θα υπάρχει η δυνατότητα να συνδεθεί πιο βαθιά μαζί τους, μέσα από εντυπωσιακές εμπειρίες με το ψηφιακό ύφος των οποίων ένα νεότερο κοινό είναι περισσότερο εξοικειωμένο. Αυτή η βαθύτερη σχέση ασφαλώς δικαιούται η μάρκα να περιμένει ότι θα μπορούσε να μεταφραστεί και σε περισσότερες φυσικές πωλήσεις – εκτός από τις ψηφιακές, τις οποίες το κοινό είναι επίσης πρόθυμο να αγκαλιάσει, όπως αποδεικνύουν οι τάσεις και οι νέες καταναλωτικες συμπεριφορές.

Δείτε ακόμα: Ο κόσμος του metaverse θα χρειαστεί τα φυσικά καταστήματα;

Στα σχέδια της εταιρείας είναι ακόμα να προσφέρει την ευκαιρία στο κοινό να ζήσει στο metaverse αθλητικές εμπειρίες που μιμούνται την πραγματικότητα. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να διεξαχθεί εκεί ένας αγώνας ποδοσφαίρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, σε μια εμπειρία που θα ενσωματώνει αληθινές εμπειρίες στον virtual χώρο του metaverse. Έτσι, επισκέπτες της Nikeland με τα κατάλληλα εργαλεία στα κινητά τους θα μπορούν να κινούν τα άβατάρ τους στον ψηφιακό κόσμο μέσα από τις πραγματικές κινήσεις του σώματός τους, ώστε να βιώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία. 

Από την άλλη, το γεγονός ότι θα μπορούν τα άβαταρ των παικτών να φορούν virtual ρούχα Nike, δείχνει ότι η το πεδίο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για την πώληση ψηφιακών προϊόντων, αλλά και για μια πρώτη επαφή του κοινού με τα νέα προϊόντα της, ώστε να εκτιμηθεί η υποδοχή τους πριν προχωρήσουν στο πραγματικό τους λανσάρισμα και ως ψηφιακά προϊόντα. Το γεγονός ότι πριν από λίγο καιρό η Nike είχε υποβάλει αίτηση για την κατοχύρωση των ψηφιακών προϊόντων της αποτελεί μια απόδειξη ότι αντιμετωπίζει σοβαρά αυτό το ζήτημα και ότι ασφαλώς προτίθεται να πουλά τις ψηφιακές της συλλογές. 

Η Nike δεν είναι βέβαια η πρώτη που είχε αυτήν την ιδέα· brands όπως η Gucci και η Vans έχουν σχεδιάσει τις δικές τους εκδοχές ψηφιακών κόσμων δίνοντας τη δυνατότητα στους «παίκτες» να ντύνουν τα άβατάρ τους με τις ψηφιακές εκδοχές των δημιουργιών τους.