1821 Digital Gallery

Τέσσερις τεχνολογίες που αλλάζουν τις επιχειρήσεις

4 Τεχνολογίες που αλλάζουν τις επιχειρήσεις
Αυτές είναι οι 4 τεχνολογίες που αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τα επόμενα πέντε χρόνια
  • A-
  • A+
0
Τεχνητή Νοημοσύνη, Internet of Things και ρομπότ είναι κάποιες από τις τεχνολογίες που αλλάζουν τις επιχειρήσεις

Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που αναδιαμορφώνουν συνεχώς τον κόσμο. Αυτές οι κοινωνικές αλλαγές επηρεάζονται από ένα πλήθος παραγόντων, όπως η μεταβολή του πληθυσμού, η εξέλιξη των καταναλωτικών αξιών αλλά και οι νέες τεχνολογίες. Ακόμη περισσότερο τώρα με την πανδημία οι αλλαγές αυτές θα επιταχυνθούν διαμορφώνοντας μια καινούργια αγορά.

Από αυτούς τους παράγοντες, η τεχνολογία είναι αυτή που έχει το μεγαλύτερο αντίκτυπο την τελευταία δεκαετία. Επιταχύνοντας τον ρυθμό ανάπτυξης, είναι πολύ πιο δύσκολο για τις εταιρίες να ανταποκριθούν στις μελλοντικές απαιτήσεις των καταναλωτών χωρίς την τεχνολογία. Η τεχνολογική καινοτομία και επένδυση είναι κύριο μέλημα για τις περισσότερες επιχειρήσεις επιδιώκοντας να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών τους.

Μελέτη της Euromonitor International για την ψηφιακή προσέγγιση της βιομηχανίας αποκαλύπτει τον τρόπο που οι εταιρίες ανταποκρίνονται σε αυτή την ψηφιακή μεταβολή, αλλά και τις σκέψεις τους για τις αναδυόμενες τεχνολογίες.

Αυτές είναι οι 4 τεχνολογίες που αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τα επόμενα πέντε χρόνια. 

Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial intelligence)

Σχετικα
«Λουκέτο» σε 9 επιχειρήσεις λόγω παράβασης μέτρων του κορωνοϊού
«Λουκέτο» σε 9 επιχειρήσεις λόγω παράβασης μέτρων του κορωνοϊού

Η AI ξεκίνησε να ελκύει οπαδούς την δεκαετία του 2000, όταν η εκμάθηση αυτής της τεχνολογίας αναπτύχθηκε. Τώρα, η επίπτωση τριών ισχυρών παραγόντων – η εκθετική ανάπτυξη δεδομένων, τα πιο εξελιγμένα δίκτυα και οι πιο έξυπνοι αλγόριθμοι – προώθησαν την ΑΙ στο επίκεντρο των εφαρμογών του τελικού χρήστη.Βραχυπρόθεσμα, οι συμμετέχοντες της έρευνας περιμένουν ότι η ΑΙ θα ενισχύει την αναζήτηση ιστότοπων και θα βελτιώσει την εμπειρία των πελατών.

Σε διάστημα πέντε ετών, οι ερωτηθέντες προβλέπουν ότι η ΑΙ θα επηρεάσει περισσότερο τις εφαρμογές με φωνητική εμπλοκή. Ήδη κορυφαίες εταιρίες αναπτύσσουν «φωνητικές εφαρμογές».

Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things)

Σχετικα
Οι εταιρείες βλέπουν τους καταναλωτές ως πελάτες ή ως πολίτες;
Οι εταιρείες βλέπουν τους καταναλωτές ως πελάτες ή ως πολίτες;

Όλο και περισσότερα προϊόντα είναι πλέον ενσωματωμένα με διαδικτυακές δυνατότητες, γεγονός που ισοδυναμεί με εκθετικά περισσότερες συνδέσεις και πληθώρα νέων δυνατοτήτων.Αυτή η πανταχού παρούσα συνδεσιμότητα δίνει νέο χώρο στην  έξυπνη διάδραση μεταξύ ανθρώπων και πραγμάτων, συχνά αναφερόμενη ως ΙοΤ.

Ήδη πολλές συσκευές μπορούν να επικοινωνήσουν χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.Πρόσφατες ανακαλύψεις για το κόστος των αισθητήρων, η ισχύς επεξεργασίας και το αυξανόμενο εύρος ζώνης για σύνδεση συσκευών μέσω διαδικτύου, ανοίγουν το δρόμο για ένα υπερ-συνδεδεμένο οικοσύστημα.

Μακροπρόθεσμα, το ΙοΤ είναι ικανό να αλλάξει το εμπόριο με διάφορους τρόπους, όπως η δημιουργία νέων σημείων επαφής μεταξύ καταναλωτών και εταιριών, καθώς και η παροχή ακόμη πιο λεπτομερών δεδομένων για την δημιουργία ισχυρότερων εμπειριών κάθε μάρκας.Οι εργαζόμενοι στην βιομηχανία αναμένουν πως το ΙοΤ θα βελτιώσει τις εφαρμογές άμεσης εμπλοκής του καταναλωτή και θα συμβάλει στην αυτοματοποίηση των αποφάσεων αγοράς των καταναλωτών.

Θα έρθει η μέρα που θα είναι συνηθισμένο για τις μηχανές να αποφασίζουν το εάν πρέπει να αναπληρωθούν προϊόντα, όπως απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων ή μελάνι εκτυπωτή, και οι σχετικές αγορές να γίνονται χωρίς την ανθρώπινη συμμετοχή.

Ρομπότ / αυτοματοποίηση

Συχνά οι όροι ΑΙ και αυτοματοποίηση χρησιμοποιούνται ως συνώνυμα για την συσχέτιση με ρομπότ ή μηχανές οι οποίες επιτρέπουν σε μια εταιρία μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα.Ωστόσο οι δύο αυτοί όροι διαφέρουν σε όρους πολυπλοκότητας. Η αυτοματοποίηση  αφορά υλικό ή λογισμικό το οποίο είναι ικανό να λειτουργήσει χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Η ΑΙ αφορά την μίμηση, μέχρι και την ολική αντικατάσταση, της ανθρώπινης συμπεριφοράς και ευφυίας από μηχανές. 

Η αυτοματοποίηση χρησιμοποιείται σε μια πληθώρα από εμπορικές εφαρμογές. Η ανάθεση απλών και επαναλαμβανόμενων εργασιών σε ρομπότ αυξάνει την παραγωγή και την ασφάλεια.Ταυτόχρονα επιτρέπουν την προσήλωση του ανθρώπινου δυναμικού σε εργασίες που απαιτούν μεγαλύτερη στρατηγική σκέψη. Εδώ και μερικά χρόνια χρησιμοποιείται για την αύξηση της αποδοτικότητας σε αποθήκες, συμπεριλαμβανομένης της εκπλήρωσης παραγγελιών.

Επαυξημένη πραγματικότητα (AR) / Εικονική πραγματικότητα (VR)

Οι τεχνολογίες AR και VR προσφέρουν μια νέα “πραγματικότητα” πέρα από την πραγματικότητα. Ο κόσμος των βιντεοπαιχνιδιών αποτέλεσε το κύριο έδαφος για εξερεύνηση, ωστόσο σιγά σιγά εμπορικές εταιρίες έχουν αρχίσει να πειραματίζονται στον τομέα αυτό.

Οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κίνηση στα πόδια, για παράδειγμα, ώστε να δημιουργήσουν εμπειρίες μάρκας ή να δημιουργήσουν εικονικές βιτρίνες.Από εταιρίες ομορφιάς μέχρι έμπορες επίπλων και ταξιδιωτικούς πράκτορες, οι εταιρίες έχουν αρχίσει να δοκιμάζουν τις τεχνολογίες AR και VR, έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν στο έπακρο για τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη. 

Βραχυπρόθεσμα, περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων προβλέπουν ότι ο τομέας αλληλεπίδρασης εταιρίας-πελατών θα επωφεληθεί στο μέγιστο από αυτές τις δύο τεχνολογίες.Μακροπρόθεσμα, υπάρχει ενθουσιασμός όσον αφορά τις δυνατότητες που υπάρχουν στην αντιγραφή της φυσικής εμπειρίας στο διαδικτυακό κόσμο.

Εατιρείες όλων των ειδικοτήτων μπορούν με την VR εμπειρία να “εντάξουν” το κοινό σε ένα ψηφιακό κόσμο για την αγορά προϊόντων ή ακόμα για την εξερεύνηση ταξιδιωτικών προορισμών.

Η ανάπτυξη των τεχνολογιών αυτών για εμπορική χρήση είναι μια διαδικασία χρόνων. Περίπου 40% των συμμετεχόντων της έρευνας, ήδη βλέπει ότι η ΑΙ αξιοποιείται για την ενισχυμένη αναζήτηση ιστότοπων και την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.Εφαρμογές βαρύτερης υποδομής, όπως εξατομικευμένης κίνησης ή VR εφαρμογές που αναπαριστούν τον φυσικό κόσμο, είναι μελλοντικές προτάσεις.

Συγκεκριμένα το 70% των 26 περιπτώσεων χρήσης τεχνολογίας που εξετάστηκαν στην μελέτη υπολογιζόταν να λειτουργήσουν μετά την πάροδο πέντε ετών, γεγονός που τόνιζε ότι πρόκειται για μια μακροπρόθεσμη πρόοδο.Σήμερα όμως και μετά την μεγάλη και βαθειά αλλαγή μεταξύ φυσικών καταστημάτων και ηλεκτρονικού εμπορίου που επέφερε με δραστικό τρόπο η πανδημία του κορονοϊού αυτές οι εξελίξεις θα είναι ταχύτατες.Αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο όσες εταιρείες κατάλαβαν τις απαραίτητες τεχνολογικές αλλαγές που πρέπει να κάνουν θα συνεχίσουν με επιτυχία.Οι υπόλοιπες θα ξεπεραστούν από την τεχνολογική εξέλιξη.

 

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5