23 Απρ 2024
READING

Το πρώτο κατάστημα της Google είναι anti-Apple 

5 MIN READ

Το πρώτο κατάστημα της Google είναι anti-Apple 

Το πρώτο κατάστημα της Google είναι anti-Apple 

Μετά από 22 χρόνια λειτουργίας, η Google εγκαινιάζει επιτέλους το πρώτο της κατάστημά. Το κατάστημα στεγάζεται στο ισόγειο των κεντρικών γραφείων της Google στη Νέα Υόρκη, στο Τσέλσι, και είναι ένα μέρος όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν και να αγοράσουν τα προϊόντα της Google, συμπεριλαμβανομένων των τηλεφώνων Pixel και των συσκευών Nest, καθώς και να αφήσουν προϊόντα για επισκευή. Θα είναι όμως και κάτι πολύ περισσότερο από αυτό.

Θα είναι ένα μέρος όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να “βυθιστούν” στο σύμπαν της Google και να κατανοήσουν πώς η εταιρεία φαντάζεται την τεχνολογία της να προσαρμόζεται και να αποτελεί μέρος της ζωής μας. 

Το κατάστημα είναι ένας χώρος 5.000 τετραγωνικών μέτρων που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο. Ενώ πολλά καταστήματα τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων της Apple και της Tesla, έχουν σχεδιαστεί με τρόπο που τα κάνει να φαίνονται φουτουριστικά, βασισμένα σε μια χρωματική παλέτα με αυστηρό λευκό και μεταλλικό γκρι, το κατάστημα της Google έχει μια πολύ πιο φυσική αισθητική, αφού είναι διακοσμημένα με έπιπλα και δάπεδα από ανοιχτόχρωμο ξύλο. Αυτή ήταν μια συνειδητή επιλογή. Η φιλοσοφία είναι ότι η τεχνολογία πρέπει να προσαρμόζεται στη ζωή μας και όχι να ξεχωρίζει. Η Google επιθυμεί αυτός ο χώρος να μοιάζει ανθρώπινος, επειδή πιστεύει ότι η τεχνολογία είναι ένα εργαλείο που ενισχύει τις δυνατότητές που έχουμε ως άνθρωποι. 

Ο χώρος καταλήγει να μοιάζει περισσότερο με ένα διαδραστικό μουσείο ή ένα exploratorium, παρά με ένα κατάστημα λιανικής πώλησης. Υπάρχει ένας τοίχος με κάθε προϊόν Nest, με το όνομα του αντικειμένου από κάτω, όπως θα βλέπαμε σε ένα μουσείο φυσικής ιστορίας. Στη μέση, υπάρχει μια σύνθεση με έπιπλα, που μιμείται ένα συγκεκριμένο δωμάτιο του σπιτιού, από το παιδικό δωμάτιο μέχρι την κουζίνα, γεμάτα με το υλικό της Google. Κατά μήκος των παραθύρων, υπάρχουν 18 “discovery boxes” με τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια που αφηγούνται ιστορίες για ένα συγκεκριμένο προϊόν της Google, όπως τα ανακυκλωμένα υλικά που χρησιμοποιούνται στα ηχεία Nest.

Μια από τις πιο συναρπαστικές περιοχές είναι μια μεγάλη εγκατάσταση στη μέση που επιτρέπει στους επισκέπτες να βυθιστούν σε μια πτυχή του λογισμικού της Google μπαίνοντας σε ένα μικρό δωμάτιο που περιβάλλεται από τρεις τεράστιες οθόνες LED. Αυτή τη στιγμή, το έκθεμα επικεντρώνεται στο Google Translate. Οι επισκέπτες μπορούν να πουν μια φράση, η οποία στη συνέχεια μεταφράζεται σε 24 γλώσσες που εμφανίζονται στις οθόνες και ψιθυρίζονται σε κάθε μια από αυτές. Το να στέκεσαι εκεί σου δίνει αυτή την απίστευτη αίσθηση της ενότητας με το σύμπαν. Αυτό το έκθεμα θα αλλάζει κάθε λίγους μήνες, οπότε με τον καιρό θα μπορούσε να περιλαμβάνει καλλιτεχνικές εξερευνήσεις των Χαρτών ή της Αναζήτησης Google. 

Υπάρχουν άλλα τρία δωμάτια προς το πίσω μέρος που περιγράφονται ως “sandboxes” επειδή δίνουν στους πελάτες την ευκαιρία να πειραματιστούν με διαφορετικές τεχνολογίες. Το ένα είναι για τα Pixel τηλέφωνα και τα tablets, ένα άλλο είναι αφιερωμένο στα παιχνίδια και το τρίτο είναι σχεδιασμένο να μοιάζει με σαλόνι που δείχνει πόσο χρήσιμα μπορούν να είναι τα προϊόντα Nest. Από πολλές απόψεις, το κατάστημα Google είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα βιωματικού εμπορίου (experiential commerce). Δηλαδή, δεν είναι μόνο ένα μέρος όπου οι καταναλωτές μπορούν να δοκιμάσουν και να αγοράσουν προϊόντα, αλλά και ένας προορισμός για να βιώσουν διασκεδαστικές εμπειρίες που τους βοηθούν να αναπτύξουν ισχυρότερο δεσμό με τη μάρκα. Πρόκειται για μια αυξανόμενη τάση τα τελευταία πέντε χρόνια.  

Ορισμένες μάρκες δυσκολεύονται να κάνουν το άλμα προς το experiential retail. Η ομορφιά της συγκεκριμένης μάρκας είναι ότι είναι εγγενώς βιωματική. Κανείς δεν ξέρει αν το κατάστημα της Google θα είναι μια τεράστια επιτυχία. Η ανάπτυξη ενός καταστήματος λιανικής πώλησης αποτελεί ακριβό και πολύπλοκο εγχείρημα για μια εταιρεία τεχνολογίας, από την επένδυση σε ακριβά ακίνητα μέχρι την εκπαίδευση του προσωπικού που θα εκπροσωπεί το brand.

Η Google μείωσε λίγο αυτό το ρίσκο, κατασκευάζοντας το πρώτο της κατάστημα σε ένα κτίριο που της ανήκει ήδη και όπου οι υπάλληλοι μπορούν να παρακολουθούν από κοντά τι συμβαίνει. Αυτό είναι περισσότερο κάτι δοκιμαστικό και δεν υποδεικνύει ότι η Google σκοπεύει να ανοίξει ένα μεγάλο σύνολο καταστημάτων ανα τον κόσμο, κάτι που θα έπρεπε να κάνει για να έχει μια σοβαρή παρουσία στο λιανικό εμπόριο. 

Η Microsoft έχει μια ιστορία που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως προειδοποίηση. Το 2009, η εταιρεία άρχισε να ανοίγει καταστήματα σε όλη τη χώρα για να προσπαθήσει να αντιγράψει την επιτυχία της Apple. Όμως, δεν ήταν τόσο δημοφιλή ή κερδοφόρα όσο αναμενόταν. Έτσι, η Microsoft ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα κλείσει και τα 116 καταστήματά της. Το λάθος της Microsoft ήταν ότι χρησιμοποιούσε τα καταστήματά της για να προσπαθήσει να πουλήσει την τεράστια σειρά προϊόντων της αντί να προσφέρει μια πλούσια και engaging εμπειρία. Αν είχε επιμεληθεί καλύτερα τα προϊόντα στο κατάστημα και είχε επικεντρωθεί στην αφήγηση της ιστορίας της, ίσως να είχε περισσότερες πιθανότητες. Από την άλλη πλευρά, η Apple υπερέχει στη δημιουργία μιας εμπειρίας όπου νιώθεις ότι ανήκεις στο οικοσύστημα της Apple. Το ερώτημα είναι, έχει η Google να διηγηθεί μια παρόμοια ιστορία; 

Η Google έχει μια συναρπαστική ιστορία και προσπαθεί να αφηγηθεί αυτή την ιστορία μέσω φυσικών προϊόντων. Το Google Store είναι, κατά κάποιο τρόπο, η φυσική προέκταση αυτής της δουλειάς. Το κοινό δεν είχε την αίσθηση του πώς αισθάνεται η Google ως οντότητα ή τι αντιπροσωπεύει. Η Google επιθυμεί να μας μεταφέρει ότι είναι ανρθώπινη και, ως φυσική απόρροια, θέλει να μας προσφέρει μια ενσώματη εμπειρία με το brand, μέσω του φυσικού αυτού καταστήματος.

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.