Τεχνολογια - Επιστημη

Ο Τιμ Κουκ βάζει στο στόχαστρο Facebook και Google για την προστασία προσωπικών δεδομένων

Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple ζητά μία νομοθεσία τύπου GDPR για τις ΗΠΑ

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
gettyimages-169190994.jpg
©Chip Somodevilla/Getty/ Ideal Images

Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, μίλησε τον περασμένο Οκτώβρη στη Διεθνή Διάσκεψη των Επιτρόπων Προστασίας Δεδομένων και Ιδιωτικότητας στις Βρυξέλλες. Εκεί αναφέρθηκε στο πώς πρακτικές συλλογής και εκμετάλλευσης προσωπικών δεδομένων από μεγάλες πλατφόρμες καθιστούν αναγκαία την θέσπιση μίας νομοθεσίας στις ΗΠΑ, όμοιας με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων σημείωσε: «Δεν πρέπει να εξωραΐζουμε τις επιπτώσεις. Αυτό, που συμβαίνει, είναι επίβλεψη. Και αυτές οι στοίβες προσωπικών δεδομένων χρησιμεύουν μόνο στο να πλουτίζουν οι εταιρίες που τα συλλέγουν. Αυτό θα πρέπει να μας κάνει να νιώθουμε πολύ άβολα. Θα πρέπει να μας κλονίσει».

Μπορεί στην ομιλία του να μην κατονόμασε τις πλατφόρμες – εταιρίες, στις οποίες αναφέρεται, αλλά κατέστη σαφές σε όλους ότι στο στόχαστρο βρίσκονταν η Facebook και η Google. Οι δηλώσεις του, οι οποίες όπως ανέφερε «ξέρει ότι σε πολλούς δεν θα αρέσουν», έρχονται σε μία ευαίσθητη περίοδο για τους αμερικανούς, όσον αφορά το ζήτημα της ιδιωτικότητας, καθώς – ιδιαίτερα μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica– όλο και περισσότεροι διεκδικούν την μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών τους δεδομένων.

Ν  Κοτζιάς: Εστειλα στη φυλακή διπλωμάτες

Χαρακτηριστικό είναι πάντως ότι παρά την «επίθεση» του στην Facebook και την Google, ο Τιμ Κουκ έχει προχωρήσει σε συνεργασία της Apple μαζί τους, με την δεύτερη μάλιστα να πληρώνει δισεκατομμύρια δολάρια, ώστε να αποτελεί την βασική μηχανή αναζήτησης στον browser της Apple, Safari.

Για το παράδοξο αυτό η δημοσιογράφος Ίνα Φράιντ ρώτησε τον επικεφαλή της Apple, στα πλαίσια συνέντευξης του στην εκπομπή Axios του HBO. Η απάντηση του ήταν πως θεωρεί την Google την καλύτερη μηχανή αναζήτησης και ότι η Apple έχει προσθέσει στο Safari ορισμένες ρυθμίσεις, έτσι ώστε να εμποδίζει εταιρίες, όπως η Google, να εντοπίζουν το ιστορικό πλοήγησης των χρηστών του και να συλλέγουν δεδομένα για αυτούς, «Δείτε τι έχουμε καταφέρει με τις ρυθμίσεις που φτιάξαμε. Έχουμε ιδιωτική πλοήγηση στον ιστό. Έχουμε ένα έξυπνο σύστημα αποφυγής εντοπισμού. Αυτό που έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε είναι να βρούμε τρόπους να βοηθήσουμε τους χρήστες μας στη διάρκεια της ημέρας. Δεν είναι κάτι τέλειο. Θα είμαι το πρώτο άτομο που θα το παραδεχτεί. Αλλά βοηθάει σε έναν μεγάλο βαθμό». 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ