Design & Αρχιτεκτονικη

Λαβ, λαβ, λαβ με την πρώτη ματιά…

Οι STUDIOLAV σχεδιάζουν το εξώφυλλο του HOME

56855-123975.JPG
Κατερίνα Βνάτσιου
ΤΕΥΧΟΣ 28
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
72932-146666.jpg

Η επωνυμία μας βγαίνει από τα αρχικά των ονομάτων μας: Loukas And Vasso, το οποίο θεωρήσαμε ότι είχε και μια ενδιαφέρουσα σημειολογική προσέγγιση. Γνωριστήκαμε στο Central Saint Martins College of Art and Design του Λονδίνου το 2010 και το 2011 αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε κάτι μαζί. Αν και με διαφορετικά δημιουργικά background, η κοινή μας αισθητική και προσέγγιση στο σχεδιασμό ήταν ο βασικός λόγος που ξεκινήσαμε κοινή δημιουργική πορεία. Δύο δημιουργικά μυαλά δουλεύουν καλύτερα και πιο αποδοτικά απ’ ό,τι ένα. Οι ρόλοι μας είναι συμπληρωματικοί. Στη συνταγή της συνεργασίας προσθέτουμε την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα. Πολύ σημαντική είναι και η ξεκάθαρη επικοινωνία, ειδικά στην περίπτωσή μας, επειδή δουλεύουμε πολύ online κυρίως λόγω απόστασης, μιας και βρισκόμαστε μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου.

n

Atlas Shopper, η τσάντα που μας έκλεψε την καρδιά και έγινε το εξώφυλλό μας

Οι δύο αυτές «έδρες» σημαίνουν πολλά αεροπορικά μίλια και γεύματα αεροπλάνου. Οι Βρετανοί είναι καλοί στο να εμπορεύονται ό,τι δημιουργείται εντός των συνόρων τους βαφτίζοντας τις δουλειές αυτές «British Made» ή «British Based». Έχουν πραγματικά αγκαλιάσει και αναγνωρίσει τα πλεονεκτήματα του design αντικειμένου και τα οφέλη στις διαδικασίες του σχεδιασμού. Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αξιόλογες προσπάθειες με σκοπό την προβολή και την προώθηση Ελλήνων σχεδιαστών στο εξωτερικό, αλλά δεν θεωρούμε ότι υπάρχει ακόμη μια ξεκάθαρη εικόνα για το ελληνικό design στο σύνολό του στο εξωτερικό.

n

Designer Baking, σφραγίδες για μπισκότα...

Η Atlas Shopper ξεκίνησε από μια πρόσκληση του καταστήματος Ding στο Χαλάνδρι να σχεδιάσουμε ένα αντικείμενο με πρώτη ύλη τον τενεκέ λαδιού/φέτας. Η πρώτη εικόνα που μας ήρθε στο μυαλό ήταν η παραδοσιακή μεταφορά φαγητού από πόλη σε πόλη. Χρησιμοποιήσαμε σημειολογίες από το σχεδιασμό πολυτελών δερμάτινων ειδών και μετατρέψαμε μια καλτ συσκευασία σε αξεσουάρ μόδας.

Αντλούμε έμπνευση τόσο από την παράδοση όσο και από τη σύγχρονη πραγματικότητα, ενώ έχουμε αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με τη χρήση και την εφαρμογή των μοτίβων. Μπορεί το ελληνικό στοιχείο να μην είναι απαραίτητα εμφανές στο τελικό προϊόν, αλλά σίγουρα υπάρχουν μνήμες και εμπειρίες που επηρεάζουν τη σχεδιαστική σκέψη.

n

Ombro, τραπεζάκια από διάτρητο μέταλλο

Όλες μας οι δουλειές κρύβουν μια μικρή ιστορία. Αν ξεχωρίζαμε κάποιες ως τις ποιο σημαντικές, αυτές θα ήταν σίγουρα η καρέκλα K1 με την οποία υπήρξαμε φιναλίστ για το ΒΙΟ23 Design Biennial Award, Ljubljana, στην κατηγορία Back to Crafts το 2012. Επίσης πολύ σημαντικό ήταν και το workshop που κάναμε κατά τη διάρκεια του Sofia Design Week το 2013. Η πρόσκληση για να εκθέσουμε τη δουλειά μας ήρθε με αφορμή τις σφραγίδες Designer Baking και το workshop επικεντρώθηκε γύρω από την παρασκευή μπισκότων.

n

Design is Dead, μολύβια vs τεχνολογία

Το καλύτερο κοπλιμέντο είναι όταν βλέπεις κάποιον να χρησιμοποιεί τα αντικείμενά μας ή να χαμογελάει, που υποδηλώνει μια άμεση συναισθηματική σύνδεση με το αντικείμενο.

Στο Μουσείο Design θα βάζαμε τη ρόκα και την ψάθινη παραδοσιακή καρέκλα, δύο χαρακτηριστικά αντικείμενα του ελληνικού νοικοκυριού του παρελθόντος. Ενώ, από ξένους και Έλληνες designers εκτιμούμε πολύ τη δουλειά των studio job, των formafantasma και του Μιχάλη Αναστασιάδη. Σε 10 χρόνια, θα θέλαμε το portfolio μας να μεγαλώσει με καινούρια projects και περισσότερες συνεργασίες.

n

Ένα «φανταστικό» studio δίπλα στη θάλασσα είναι το όνειρό μας, και κάποια στιγμή θα θέλαμε να δουλεύουμε μαζί στο ίδιο μέρος… παρόλο που μας αρέσει πολύ που συνέχεια ταξιδεύουμε μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ