Visual Browsing

Πήγαμε στην 16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας και είδαμε το μέλλον

72 εντυπωσιακές εικόνες από τα ανατρεπτικά σχέδια

Άνοιξε τις πύλες τις στις 26 Μαΐου και έως τις 25 Νοεμβρίου περιμένει τους επισκέπτες στον ιστορικό χώρο διεξαγωγής της, στους κήπους των Τζαρντίνι, αλλά και σε πολλά άλλα σημεία της Βενετίας δείχνοντας το μέλλον της Αρχιτεκτονικής, που ξεπερνά τα όρια του χώρου.

Με 63 συμμετοχές και μότο το «Freespace», που επέλεξαν οι δύο επιμελήτριες Υβόν Φάρελ και Σέλεϊ Μακναμάρα, η 16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, στην οποία για πρώτη φορά λαμβάνουν μέρος οι χώρες Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, Βατικανό, Γουατεμάλα, Λίβανο, Πακιστάν, Σαουδική Αραβία, προβάλλει την άποψη των επιμελητριών πως η αρχιτεκτονική λειτουργεί ως αντανάκλαση της κοινωνίας.

Οι νικητές των φετινών βραβείων

Απονέμοντας όπως συνηθίζεται στην έναρξή της, το βραβείο του Χρυσού Λέοντα για την καλύτερη εθνική συμμετοχή, η διεθνής κριτική επιτροπή, που αποτελούνταν από τους Sofía von Ellrichshausen (Πρόεδρος Κριτικής Επιτροπής, Αργεντινή), Frank Barkow (ΗΠΑ), Kate Goodwin (Αυστραλία), Patricia Patkau (Καναδάς), Pier Paolo Tamburelli (Ιταλία) ξεχώρισε το περίπτερο της Ελβετίας «Svizzera 240: House Tour» με το σκεπτικό πως αποτελεί μια συναρπαστική αρχιτεκτονική εγκατάσταση που εκτός από ευχάριστη θίγει σημαντικά ζητήματα όπως αυτό της κλίμακας στον οικιακό χώρο.  

Σχετικα
16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας - Η ελληνική συμμετοχή
16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας - Η ελληνική συμμετοχή

«Svizzera 240: House Tour»

Ο Πορτογάλος Εντουάρντο ντε Σόουτο Μόουρα βραβεύτηκε με το Χρυσό Λέοντα για τη συμμετοχή του στην έκθεση των Υβόν Φάρελ και Σέλεϊ Μακναμάρα στο Αρσενάλε.

Οι Γιαν ντε Βίλντερ, Ινγκε Βινκ και Ζο Τεγιό από το Βέλγιο κέρδισαν τον Αργυρό Φοίνικα.

Σχετικα
«Η δική μας βάρκα»: Το ψαράδικο-φέρετρο 800 προσφύγων
«Η δική μας βάρκα»: Το ψαράδικο-φέρετρο 800 προσφύγων

Ο αρχιτέκτονας και ιστορικός της αρχιτεκτονικής Κένεθ Φράπτον τιμήθηκε με το Χρυσό Λέοντα για το σύνολο του έργου του, ενώ με ειδικές μνείες τιμήθηκαν ο Ινδονήσιος Άντρα Μάρτιν και ο Ινδός Ραχούλ Μεχρότρα.

Η ελληνική συμμετοχή

«Η Σχολή των Αθηνών», προσεγγίζει με τρόπο ιστορικά διασκεπτικό την πρόσκληση των επιμελητριών να στοχασθούν οι αρχιτέκτονες πάνω στον ελεύθερο χώρο.

Έχοντας ως πρότυπο την κλίμακα στον ομώνυμο πίνακα της Αναγέννησης, πάνω στην οποία ο Ραφαήλ τοποθετεί τους μεγάλους φιλόσοφους της Αρχαιότητας να συνδιαλέγονται, οι επιμελητές Χριστίνα Αργυρού και Ryan Neiheiser μετατρέπουν το ελληνικό περίπτερο σε ένα κλιμακωτό αμφιθέατρο, όπου στα διάφορα σκαλιά του διανέμονται τρισδιάστατες αναπαραστάσεις από μοντέλα 56 γνωστών αρχιτεκτονικών κτιρίων, από όλες τις περιόδους και όλες τις τεχνοτροπίες και χώρες του κόσμου.

Χρησιμοποιούν, έτσι, τον χώρο τόσο ως ένα ανοικτό σπουδαστήριο, ένα ελεύθερο πανεπιστήμιο, αλλά ταυτόχρονα και ως μία «Αγορά», που όπως στην αρχαιότητα χρησιμεύει όχι μόνον για τη συμβίωση, αλλά και για την ανοικτή, απρογραμμάτιστη, ελεύθερη και χωρίς σκοπιμότητες ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.

Πρώτη φορά Βατικανό

Με μια ιστορική συμμετοχή το Βατικανό πήρε μέρος στην 16η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας.

Vatican presents 10 original chapel projects at Venice Biennale

10 αρχιτέκτονας ανέλαβαν να σχεδιάσουν και να χτίσουν ισάριθμα παρεκκλήσια στη νήσο Σαν Τζόρτζιο Ματζιόρε.

Οι δρόμοι των Ουρανών

Μια από τις εμπειρίες που προσφέρει η φετινή διοργάνωση είναι ο περίπατος στους κήπους του Ρομπέν των Δασών που έγινε πραγματικότητα χάρη στην αποστολή ενός μεγάλου τμήματος από το Μουσείο Victoria & Albert.

Robin Hood Gardens: A Ruin in Reverse

Το μανιφέστο του Freespace

Η διαμόρφωση και αναδιάπλαση του χώρου, η δημιουργία επιπέδων ζωής «αντανακλά μία γενναιοδωρία πνεύματος και μία αίσθηση ανθρωπισμού», που «εστιάζουν την προσοχή στην ίδια την ποιότητα του χώρου», συνεπώς, μία από τις κύριες αποστολές της αρχιτεκτονικής είναι «να προσφέρει ελεύθερους και συμπληρωματικούς χώρους, οι οποίοι άμεσα δύνανται να χρησιμοποιηθούν, και στην ικανότητά της να αντιμετωπίζει τις ανέκφραστες επιθυμίες του ξένου» αντί να στρέφεται προς την ικανοποίηση αυστηρά εμπορικών χρήσεών της, τονίζουν στο «μανιφέστο» του «Freespace» οι δύο επιμελήτριες με έδρα το Δουβλίνο.

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Abstract Poetry
Abstract Poetry
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
22.05.2019
Abstract Poetry
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5