Visual Browsing

Covid-19 και εμβόλιο-τουρισμός

Εμβολιασμός κατά του κορωνοϊού στην Ιταλία
© EPA/ANGELO CARCONI
Μερικοί ψάχνουν τρόπους να πληρώσουν για να κάνουν το πολυπόθητο εμβόλιο. Και μαζί με αυτούς πολιτείες και χώρες επενδύουν σε εμβόλια για να κερδίσουν χρήματα, διαφήμιση και τουρίστες
  • A-
  • A+
0
Αναζητώντας τις διαδρομές του εμβολιο-τουρισμού: Επώνυμοι και ανώνυμοι που επιχείρησαν ή και κατόρθωσαν να εμβολιαστούν ταξιδεύοντας σε άλλη χώρα

Οι ηλικιακές προτεραιότητες, οι λίστες αναμονής, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και τη διανομή των εμβολίων και η κόπωση της καραντίνας δυσκολεύουν τη ζωή όλων μας. Μερικοί όμως δεν έχουν μάθει στη ζωή τους να δυσκολεύονται και ψάχνουν τρόπους να πληρώσουν όσο-όσο για να καθίσουν στην καρέκλα, να σηκώσουν το μανίκι και να δεχτούν το πολυπόθητο εμβόλιο. Και μαζί με αυτούς πολιτείες και χώρες επενδύουν σε εμβόλια για να κερδίσουν χρήματα, διαφήμιση και τουρίστες.

Οι ιστορίες επώνυμων και ανώνυμων που, βάζοντας το χέρι στην τσέπη και καταστρώνοντας ευφάνταστα σχέδια, επιχείρησαν ή και κατόρθωσαν τελικά να εμβολιαστούν ταξιδεύοντας σε άλλη χώρα είναι πολλές. Κάποιοι παρανόμησαν, κάποιοι απλώς στριμώχτηκαν και χώρεσαν στα μικρά παραθυράκια του νόμου και άλλοι απλώς στάθηκαν τυχεροί.

Μπορεί εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης οι ποσότητες των εμβολίων και οι κανόνες εμβολιασμού να είναι σχεδόν κοινοί, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο σε όλες τις χώρες.

Κάποιες χώρες είδαν όλη αυτή την υπόθεση σαν ευκαιρία για να κερδίσουν και να προσελκύσουν εμβολιο-τουρίστες είτε με επίσημες διακρατικές συνεργασίες, είτε πουλώντας δήθεν άλλες υπηρεσίες, είτε σε συνεργασία με οργανωμένα ταξιδιωτικά γραφεία που έκαναν τη «βρώμικη δουλειά» ενώ οι κυβερνήσεις έκαναν πως κοιτούσαν από την άλλη.

Σχετικα
Johnson & Johnson: Η ανάπτυξη κι ο μηχανισμός δράσης του εμβολίου
Johnson & Johnson: Η ανάπτυξη κι ο μηχανισμός δράσης του εμβολίου

Μεμονωμένα ή οργανωμένα

Σύμφωνα με αρκετά δημοσιεύματα, πρωτοπόρος φαίνεται να ήταν η Ινδία αφού ήδη στις 3 Δεκεμβρίου και ενώ οι περισσότερες χώρες δεν είχαν καν αντικρίσει τα πρώτα κουτιά με τα εμβόλια, κυκλοφόρησε η είδηση ότι ταξιδιωτικά γραφεία διαφήμιζαν πακέτα για πολίτες από τη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ. Τα πακέτα αυτά περιείχαν διαμονή 3 ή 4 ημερών, ένα μικρό τουρ σε διάφορους προορισμούς καθώς και μία στάση στο νοσοκομείο για εμβολιασμό, το κόστος του οποίου περιλαμβάνονταν στην αρχική τιμή.

 

H διαφήμιση του ινδικού πρακτορείου

Γρήγορα άρχισαν να ακούγονται διάφορες ιστορίες που κάποιες έγιναν σχεδόν viral, όπως αυτή για το πλούσιο και διάσημο ζευγάρι από τον Καναδά για το οποίο διαβάσαμε πρώτα στο Vancouver Sun. Το ζεύγος λοιπόν αποφάσισε να κάνει ένα ταξίδι κάπου στο πουθενά με το ιδιωτικό του αεροπλάνο με σκοπό να εμβολιαστεί χωρίς αναμονή. Όχι μόνο έφτασε στο Γιουκόν, και συγκεκριμένα στο Beaver Creek της Αλάσκας (ένα μικρό χωριό 100 ατόμων κυρίως ιθαγενών), αλλά φρόντισε να στήσει και ολόκληρο σενάριο ότι τάχα επρόκειτο για εργαζόμενους σε τοπικό ξενοδοχείο. Κατάφεραν να κλείσουν ραντεβού αλλά προφανώς κάποιος τους κάρφωσε ως… ξεκάρφωτους και η ιστορία κυκλοφόρησε προκαλώντας την παρέμβαση της αστυνομίας που τους επέβαλε και πρόστιμο.

Στο παιχνίδι μπήκαν και οι διάφορες κλειστές λέσχες που πρόσφεραν ταξιδιωτικά πακέτα με bonus τον εμβολιασμό για τα πλούσια μέλη τους. Γνωστότερη περίπτωση είναι αυτή του βρετανικού Knightsbridge Circle που απευθύνεται σε όσους έχουν να διαθέσουν περίπου 30.000 ως ετήσια συνδρομή και υπόσχονταν ταξίδι ενός περίπου μήνα στα Εμιράτα για το κινέζικο εμβόλιο. Οι υπεύθυνοι της Λέσχης οργάνωναν τα πάντα από το ταξίδι με ιδιωτικό τζετ μέχρι τη διαμονή σε έπαυλη αλλά και το πρόγραμμα διακοπών στις ημέρες που μεσολαβούν ανάμεσα στις δύο δόσεις.

Τώρα το πόσοι στον πλανήτη, νιώθοντας εκτός από πλούσιοι και παντοδύναμοι, προσπάθησαν να δωροδοκήσουν γιατρούς και νοσηλευτές, να αγοράσουν τη σειρά τους στη λίστα αναμονής ή να παραγγείλουν απλώς εμβόλια με delivery στην πόρτα τους δεν μάθουμε ποτέ. Το βέβαιο είναι ότι υπήρξαν αρκετές καταγγελίες γιατρών διεθνώς που υποστήριξαν ότι κάποιοι πρόσφεραν χρήματα για να εμβολιαστούν. Τέτοιες καταγγελίες δημοσιεύθηκαν στους New York Times και στο Variety.

Το φαινόμενο Φλόριντα

Πρωταγωνίστρια πολιτεία στο κόλπο των εμβόλιμων εμβολιασμών στις ΗΠΑ είναι σίγουρα η Φλόριντα. Και αυτό γιατί η αρχική απόφαση του κυβερνήτη έδινε προτεραιότητα μεν στους άνω των 65, δεν προσδιόριζε όμως κάποιον συγκεκριμένο τόπο κατοικίας. Έτσι πολλοί υγιέστατοι Αμερικανοί της ηλικίας αυτής από διάφορες πολιτείες, δηλώνοντας ότι ταξιδεύουν για διακοπές κατάφεραν να εμβολιαστούν εκτός σειράς. Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα, τη γεωγραφική ευκαιρία εκμεταλλεύτηκαν και πολίτες από την Βραζιλία ή την Αργεντινή.

Στην πορεία και βλέποντας τι συμβαίνει, οι κανόνες αυστηροποιήθηκαν θέτοντας ως προϋπόθεση εμβολιασμού να έχει κάποιος κατοικία στη Φλόριντα ή να μπορεί να αποδείξει ότι μένει κατά μέσο όρο πάνω από 3 μήνες στην περιοχή. Ωστόσο, τα στοιχεία επιμένουν ότι παρά τους περιορισμούς τουλάχιστον μισό εκατομμύριο μη-κάτοικοι κατάφεραν να εμβολιαστούν τους τελευταίους μήνες, αριθμός που αντιπροσωπεύει περίπου το 3,5% των συνολικών εμβολιασμών στην πολιτεία.

Αναμένοντας τα leftovers στο Ισραήλ

Το Ισραήλ, τώρα, που έγινε διάσημο χάρη στην τεράστια ταχύτητα εμβολιασμού του πληθυσμού, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι εμβολιάζει αποκλειστικά μόνιμους κατοίκους και κατόχους ισραηλινού διαβατηρίου. Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε νεότερους και εκτός λίστας πολίτες από άλλες χώρες να ταξιδέψουν εκεί και μετά την υποχρεωτική 10ήμερη καραντίνα και ακολουθώντας τις συμβουλές των ταξιδιωτικών γραφείων να τα καταφέρνουν.

Πώς; Έπαιρναν σβάρνα τα εμβολιαστικά κέντρα σύμφωνα με τις οδηγίες των πρακτορείων γύρω στη λήξη του ωραρίου και περίμεναν να αποκαλυφθούν τα εμβόλια της ημέρας που είχαν περισσέψει και που σύντομα έληγαν. Τότε, όπως αναφέρουν σχετικά ρεπορτάζ, κάποιος από το προσωπικό τούς δεχόταν και τους εμβολίαζε.

Το παραπάνω αφορούσε κυρίως άτομα ηλικίας 30 με 40 ετών πριν ακόμα έρθει η σειρά τους και φαίνεται να είχε μελετηθεί καλά. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζει ο επικεφαλής μεγάλου τουριστικού γραφείου που περιγράφει ότι εκείνη την ώρα που η βάρδια πλησίαζε στο τέλος, οι νοσοκόμοι έβγαιναν στον διάδρομο και φώναζαν «έχουμε εμβόλια αν θέλει κανείς» και το μόνο που είχαν να κάνουν οι τουρίστες ήταν να σηκώσουν το χέρι.

Εμβολιο-διαφημίσεις

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι κάποιες χώρες διαφήμιζαν ανοιχτά τον εμβολιασμό ως παρελκόμενο για όσους τις επιλέξουν, ελπίζοντας έτσι να τονώσουν και τον ταλαιπωρημένο τουρισμό τους. Το Ντουμπάι για παράδειγμα τρέχει επίσημη καμπάνια καλώντας τηλε-εργαζόμενους από όλο τον κόσμο να το επιλέξουν κερδίζοντας μαζί και τις δύο δόσεις του εμβολίου.

Το σποτ του Ντουμπάι

Η Κούβα τώρα όχι μόνο παράγει το δικό της εμβόλιο, το Soberana 2, αλλά ανοίγει τα σύνορά της και ετοιμάζεται να υποδεχτεί όποιον θέλει να συνδυάσει το ρούμι του με τον εμβολιασμό του. Η ίδια η κυβέρνηση λάνσαρε σποτάκι όπου διαφημίζει την πατέντα της ενώ δηλώνει ότι όλοι οι τουρίστες θα έχουν το δικαίωμα να κάνουν ένα από τα 100 εκατομμύρια εμβόλια που ετοιμάζονται. Προς το παρόν τρέχει να προλάβει την παραγωγή που χρειάζεται για να καλύψει τις δικές της ανάγκες αλλά και να εξάγει σε χώρες όπως το Ιράν και τη Βενεζουέλα και καλεί τον κόσμο να κλείσει εισιτήρια από τον Μάρτιο και μετά. «Παραλία, Καραϊβική, μοχίτο και εμβόλιο σε μόνο μέρος. Εσείς τι λέτε; Θα πηγαίνατε στην Κούβα για να εμβολιαστείτε;» λέει κλείνοντας το κυβερνητικό σποτάκι.

Το βίντεο όπου αναφέρεται ότι όλοι οι τουρίστες μπορούν να εμβολιαστούν

 

Δειτε επισης

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5