FFREAK boutique fitness studio
© Nikos Karanikolas
Beauty

Τα γυμναστήρια στην Ελλάδα στην post-covid εποχή

Mια νέα τάση διαφαίνεται στον χώρο των ελληνικών γυμναστηρίων, τα boutique Fitness Studios

Η άνοδος των boutique fitness studios, πώς λειτουργούν και ποια είναι τα πλεονέκτημά τους έναντι των μεγάλων γυμναστηρίων

Και ενώ οι λέξεις άθληση και άσκηση μπήκαν στην ζωή όλων μας τους τελευταίους 8 μήνες, τα γυμναστήρια διανύουν την πιο δύσκολη και απαιτητική περίοδο καθώς έχουν παραμείνει κλειστά για πολλούς μήνες, ενώ παράλληλα πολλοί άνθρωποι έχουν στραφεί σε άλλες λύσεις. Τρέξιμο στην ύπαιθρο, ποδηλασία, κολύμπι στη θάλασσα ή απλά μάθημα γυμναστικής στο διαδίκτυο, είναι λύσεις που ήρθαν για να μείνουν ή αποτελούν απλά ένα trend;

Εδώ και αρκετά χρόνια ένας συναρπαστικός μικρόκοσμος νέων χώρων γυμναστηρίων έχει κάνει την εμφάνιση του στις ΗΠΑ και στην Αγγλία, απεικονίζοντας τις νέες τάσεις ολόκληρης της οικονομίας, τις τάσεις που σχετίζονται με το πώς πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τους καταναλωτές: τις επιλογές premium και χαμηλού κόστους, τον διαχωρισμό εμπειριών από μεγάλους παρόχους σε εξειδικευμένους προμηθευτές, την άνοδο της οικονομίας της «εμπειρίας», ή την ίδια την εμπειρία ως αυτόνομο σήμα status quo.

Μέχρι την οικονομική κρίση, η βιομηχανία των γυμναστηρίων ακολούθησε ένα αρκετά απλό, συνεπές επιχειρηματικό μοντέλο: χτίστε μια εγκατάσταση σε μια τοποθεσία με υψηλή κίνηση, γεμίστε το με εξοπλισμό, πουλήστε επιθετικά τις συνδρομές μέχρι να καλυφθούν τα σταθερά κόστη. Ουσιαστικά, τα γυμναστήρια λειτουργούσαν σαν επιχειρήσεις ενοικίασης εξοπλισμού γυμναστικής για τα μέλη με την προσθήκη ομαδικών μαθημάτων που εδώ και πολλά έτη αποτελούν το βασικότερο κριτήριο για τη συνδρομή των μελών. 

Η άνοδος των boutique fitness studios

Στο άλλο άκρο του φάσματος, τα boutique fitness studios, εμπνευσμένα από τα boutique hotels, επιδιώκουν να προσφέρουν στον πελάτη μια ολιστική προσέγγιση και μια προσωποποιημένη εμπειρία. Σήμερα, οι καταναλωτές βρίσκονται στο επίκεντρο των προσφορών. Περιβάλλονται με επιλογές προϊόντων και υπηρεσιών και έχουν περισσότερο έλεγχο των αγορών τους.

Aντί να προσελκύουν τον απλό καταναλωτή, τα boutique fitness studios στοχεύουν στην ελίτ του hard core fitness που απαιτεί περισσότερα από ό,τι μπορεί να προσφέρει το παραδοσιακό γυμναστήριο big-box. Τα boutique fitness studios επαναπροσδιόρισαν τον κλάδο, οδηγώντας μεγάλο μέρος των αθλουμένων προς αυτά κατά την τελευταία δεκαετία. Προσαρμόστηκαν στις μοναδικές προτιμήσεις των νεότερων γενεών που αναζητούν πιο εξειδικευμένες εμπειρίες, μια αίσθηση κοινότητας και ευέλικτη συμμετοχή (χωρίς δύσκολες πωλήσεις ή αδιάκοπα συμβόλαια για όλο τον χρόνο).

FFREAK boutique fitness studio
© Nikos Karanikolas

Σε έναν κόσμο που η τεχνολογία έχει εισβάλει για τα καλά στην ζωή μας, ο καταναλωτής ψάχνει να βρει στοιχεία που θα τον κάνουν να νιώσει πιο οικεία και, ακόμη περισσότερο, να νιώσει την αίσθηση ότι ανήκει κάπου. Οι εταιρείες πλέον ασχολούνται εντατικά με την έννοια και τη σημαντικότητα του user experience και αναπτύσσουν μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση για τις ανάγκες του καταναλωτή. Πολλές εταιρείες μάλιστα προσλαμβάνουν industrial designers στα top στελέχη τους με στόχο να μπορέσουν να καταρτίσουν ένα user journey που θα κάνει τη διαφορά.

FFREAK boutique fitness studio
© Nikos Karanikolas

Ευθυγραμμισμένα με αυτό το νέο trend τα boutique fitness studios δεν είναι απλά γυμναστήρια. Δεν προσφέρουν μια συνδρομή όπου ο πελάτης θα πάει να τρέξει 30’ στον διάδρομο μετά τη δουλειά του, αλλά μια εμπειρία άθλησης με τάξεις λίγων ατόμων, με καθηγητές που έχουν πιο πολύ τον ρόλο του εμψυχωτή. Στόχος είναι η άσκηση να συνδυαστεί με διασκέδαση, παρέα με ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια φιλοσοφία και τις ίδιες ανάγκες.

FFREAK boutique fitness studio
© Nikos Karanikolas

Το πλεονέκτημα των boutique studios έναντι των μεγάλων γυμναστηρίων είναι η άμεση επαφή με τον πελάτη και η δημιουργία community. O τρόπος επίσκεψης των χώρων αυτών εξυπηρετεί κατά το μέγιστο τον σύγχρονο καταναλωτή που επιθυμεί να κάνει γρήγορα και εύκολα την αγορά του, ενώ παράλληλα θέλει να έχει την ευελιξία αλλαγής των επιλογών του. Μέσω της χρήσης του application ο πελάτης μπορεί να κάνει κράτηση στο μάθημα που επιθυμεί, ακόμη και να επιλέξει την θέση του μέσα στην αίθουσα.

FFREAK boutique fitness studio
© Nikos Karanikolas

Τι θα γίνει όμως με τα μαθήματα online; Ο κόσμος θα επιστρέψει στα γυμναστήρια;

Η επιθυμία των καταναλωτών για περισσότερη ευκολία, περισσότερη προπόνηση και επιλογές δεν είναι νέα, αλλά η πανδημία επιτάχυνε τις προσδοκίες. Με τα γυμναστήρια κλειστά επί μήνες και τη νέα δυνατότητα γυμναστικής από το σπίτι έχει γίνει ανάγκη η πρόσβαση σε προγράμματα άσκησης από παντού. Αυτό σημαίνει ότι οι χώροι ευεξίας θα πρέπει να καλύψουν αυτήν την αυξανόμενη ανάγκη για συνεχόμενη ροή περιεχομένου και την δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου προγραμμάτων on demand με την αναπαραγωγή της εμπειρίας της άσκησης στο ίδιο το γυμναστήριο.

FFREAK boutique fitness studio
© Nikos Karanikolas

Κατά συνέπεια δύο θα είναι τα ζητούμενα για τους χώρους γυμναστηρίων: Η ικανότητα να εντάξουν την τεχνολογία και τις ψηφιακές υπηρεσίες ως μέρος των προσφερόμενων υπηρεσιών και το ανθρώπινο στοιχείο. Το σίγουρο είναι ότι η άσκηση, η σωστή διατροφή και ο καλός ύπνος θα αποτελούν για πάντα τα βασικά συστατικά της μακροζωίας και της διατήρησης ενέργειας και θετικής διάθεσης.


Η Έλλη Φλέγγα είναι Co-founder του FFREAK boutique fitness studio

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice