Visual Browsing
Οι χειρότερες τροφές για τον οργανισμό σου

Οι χειρότερες τροφές για τον οργανισμό σου

Είναι πράγματι η μαργαρίνη καλύτερη επιλογή από το βούτυρο;
© Peter Bravo de los Rios
Οι πιο επικίνδυνες τροφές για την υγεία σου που είναι γεμάτες λιπαρά, νάτριο και ζάχαρη

Συχνά κάνουμε το λάθος να αντιμετωπίζουμε το φαγητό αποκλειστικά ως πηγή ενέργειας ή ως παχυντικό ή μη παράγοντα. Έτσι, πολλές φορές τρώμε σκεπτόμενοι περισσότερο τις θερμίδες ενός τροφίμου ή το κατά πόσο θα μας χορτάσει, παρά τις συνέπειες που θα έχει στο σώμα μας σε επίπεδο υγείας.

Κι ενώ συνήθως γνωρίζουμε αυτές που θα βοηθήσουν τον οργανισμό μας, αγνοούμε το ποιες είναι οι ανθυγιεινές τροφές που καταναλώνουμε και το μέγεθος της ζημιάς που μπορούν να μάς προκαλέσουν. Εμείς βρήκαμε τις 7 χειρότερες για την υγείας σας, που καλό θα ήταν να βγάλετε από τη διατροφή σας ή έστω να καταναλώνετε σπανιότερα.

Επεξεργασμένα κρέατα
Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Ερευνών για τον Καρκίνο λέει ότι τα επεξεργασμένα με κάπνισμα, καρύκευση ή πάστωμα κρέατα και αυτά που περιέχουν χημικά συντηρητικά είναι συνδεδεμένα με τον αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του εντέρου. Επιπλέον, αυτά τα προϊόντα τείνουν να έχουν πολύ αλάτι, λιπαρά και χοληστερίνη και πολύ λίγα θρεπτικά στοιχεία, όπως φυτικές ίνες.

Σχετικα
Η Στοά Αρσακείου θα μετατραπεί σε ελληνικό Food Hall
Η Στοά Αρσακείου θα μετατραπεί σε ελληνικό Food Hall

Κατεψυγμένα γεύματα
Μπορεί να φαίνονται μικρά, αλλά τα κατεψυγμένα γεύματα είναι φορτωμένα με θερμίδες. Το Livestrong.com ανακάλυψε ότι μία από τις πιο δημοφιλείς κατεψυγμένες κοτόπιτες στις ΗΠΑ περιέχει 64 γραμμάρια λίπους και 1.020 θερμίδες ανά μερίδα. Κάποιες διαιτητικές εκδοχές των κατεψυγμένων φαγητών μπορεί να έχουν χαμηλά λιπαρά, αλλά είναι τρομερά επεξεργασμένες και συχνά υψηλές σε νάτριο.

elasticcomputefarm.jpg

© ElasticComputeFarm

Ντόνατς
Είναι διατροφικές βόμβες. Τα ντόνατς περιέχουν την ανίερη τριάδα των ανθυγιεινών συστατικών: ακόρεστα λίπη, ζάχαρη και αλεύρι. Συνήθως περιέχουν 10 με 20 γραμμάρια λίπους το καθένα και 250 με 300 άχρηστες θερμίδες.

Σχετικα
6 οικονομικοί τρόποι να βάλεις τα βιολογικά τρόφιμα στη ζωή σου
6 οικονομικοί τρόποι να βάλεις τα βιολογικά τρόφιμα στη ζωή σου

Πατατάκια
Ήδη γνωρίζεις ότι αυτοί οι γεμάτοι λίπος κακοί υδατάνθρακες είναι επιβλαβείς για τη σιλουέτα σου. Αυτό που ίσως δεν ξέρεις είναι πως τα πατατάκια περιέχουν ακρυλαμίδιο, ένα γνωστό καρκινογόνο που δημιουργείται όταν τα φαγητά ψήνονται ή τηγανίζονται σε υψηλές θερμοκρασίες. «Υπολογίζω ότι το ακρυλαμίδιο είναι η αιτία πίσω από χιλιάδες καρκίνους των Αμερικανών», αναφέρει ο Dale Hattis, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κλαρκ.

Τροφές με χαμηλά λιπαρά
Μην σε ξεγελάει η ετικέτα «Χαμηλά λιπαρά». Οι κατασκευαστές μπισκότων, ντρέσινγκ σαλάτας, γιαουρτιού και άλλων φαγητών που είναι «χαμηλά σε λιπαρά» συνήθως προσθέτουν υποκατάστατα ζάχαρης, αλάτι και ανθυγιεινά συμπληρώματα ώστε να ενισχύσουν σε γεύση και υφή προϊόντα που διαφορετικά θα ήταν άνοστα.

stocksnap.jpg

© StockSnap

Μαργαρίνη
Αν και θεωρείται μία χωρίς χοληστερίνη και υγιεινή εναλλακτική του βουτύρου, η μαργαρίνη είναι η υπέρτατη πηγή ακόρεστων λιπαρών, που στην πραγματικότητα ανεβάζει τη χοληστερίνη και βλάπτει τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.

kboyd.jpg

© kboyd

Αναψυκτικά
Το να πίνεις συνεχώς αναψυκτικά είναι ο ευκολότερος τρόπος να ανεβάσεις βάρος (κατά μέσο όρο ένα αναψυκτικό περιέχει 10 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη). Επίσης, πίνοντας αναψυκτικά και μόνο δύο φορές τη βδομάδα μπορεί να διπλασιάσεις τον κίνδυνο εμφάνισης παγκρεατικού καρκίνου. Αυτό έδειξαν τα ευρήματα μίας έρευνας που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention». Θες περισσότερα κακά νέα; Καταναλώνοντας περισσότερα από 2,5 ζαχαρούχα αναψυκτικά την ημέρα αυξάνεις σημαντικά τον κίνδυνο καρδιαγγειακών ασθενειών, καθώς και διαβήτη.

Το άρθρο αρχικά δημοσιεύτηκε στο The Healthy
Επιμέλεια: Νικολέττα Σταμάτη

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5