Visual Browsing

Δίαιτα πλούσια σε φυτικές τροφές για καλύτερη λειτουργία της καρδιάς

Δίαιτα πλούσια σε φυτικές τροφές για καλύτερη λειτουργία της καρδιάς
Τι αναφέρουν Αμερικανοί επιστήμονες σε έρευνά τους για τις καρδιοπάθειες και τα εγκεφαλικά
  • A-
  • A+
0
Πώς μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές και λιγότερο ζωικές τροφές προστατεύει την καρδιά, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα.

Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών και λιγότερων ζωικών τροφών συνδέεται με την καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία, καθώς και με τον μειωμένο κίνδυνο θανάτου από ανακοπή, εγκεφαλικό ή άλλες καρδιαγγειακές νόσους. Αυτό προκύπτει βάσει αμερικανικής έρευνας, η οποία δημοσιεύτηκε στο «Journal of the American Heart Association» -την επιθεώρηση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης/Αμερικάνικης Ένωσης για τα Εγκεφαλικά.

Συγκεκριμένα, προκύπτει ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν περισσότερα φυτικά προϊόντα, είχαν:

  • 16% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών (έμφραγμα, καρδιακή ανεπάρκεια, εγκεφαλικό κ.α.) και
  • 32% ελαττωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές νόσους.

Παράλληλα, μείωναν την πιθανότητα θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 25% συγκριτικά με εκείνους που δεν κατανάλωναν τέτοιες τροφές.

Πολλαπλά οφέλη

Σχετικα
Το βίντεο με τον όρκο διαίτης του Άγγελου Παπαδημητρίου
Το βίντεο με τον όρκο διαίτης του Άγγελου Παπαδημητρίου

«Ενώ δε χρειάζεται να εξαλείψουμε εντελώς από τη ζωή μας τα ζωικά προϊόντα, αυτό που η έρευνά μας υποστηρίζει είναι ότι η κατανάλωση περισσότερων φυτικών και λιγότερων ζωικών προϊόντων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος, εγκεφαλικού ή άλλους τύπους νοσημάτων της καρδιάς» δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης δρ. Κέισι Μ. Ρέμπχολζ, αναπληρώτρια καθηγήτρια επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Μπλούμπεργκ, του Πανεπιστημίου Τζόνς Χόπκινς που εδράζεται στη Βαλτιμόρη, στο Μέριλαντ.

Η μέχρι τώρα έρευνα είχε επικεντρωθεί στην κατανάλωση αυτών των προϊόντων από συγκεκριμένα τμήματα του πληθυσμού (π.χ. χορτοφάγοι). Όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η παρούσα μελέτη είναι η πρώτη που ασχολείται με τις συνέπειες των φυτικών και ζωικών τροφών στον γενικό πληθυσμό.

Κομβικό το τι τρώμε

Σχετικα
8 tips για να ξαναβρείς τη φόρμα σου πριν πιάσει το φθινόπωρο
8 tips για να ξαναβρείς τη φόρμα σου πριν πιάσει το φθινόπωρο

Η Ρέμπχολζ υπογραμμίζει ότι η έρευνα αυτή αναδεικνύει τη σημασία της διατροφής στη ζωή μας και εξηγεί ότι παρά το γεγονός ότι κάθε τροφή μπορεί να φέρει ορισμένα οφέλη για τον οργανισμό, για τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών ασθενειών οι άνθρωποι πρέπει να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά και λιγότερα ζωικά προϊόντα. «Αυτές οι διατροφικές συνήθειες είναι παρόμοιες με αυτές που προτείνονται για την καταπολέμηση της υπέρτασης» προσθέτει.

«Τα ανεπεξέργαστα προϊόντα, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αυτά που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και τρανς λιπαρά, είναι οι καλύτερες επιλογές» αναφέρει από τη μεριά της η Μαριέλ Τζεσάπ, επικεφαλής έρευνας και ιατρική σύμβουλος της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Το 1987 ξεκίνησε η έρευνα

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από τις διατροφικές συνήθειες 10.000 μεσήλικων Αμερικανών, τους οποίους παρακολούθησαν από το 1987 έως το 2016. Στο τέλος, χώρισαν το δείγμα σε κατηγορίες ανάλογα με την ποσότητα κατανάλωσης φυτικών και ζωικών τροφών. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν υγιείς στην αρχή της μελέτης.

Η Ρέμπχολζ φιλοδοξεί πως η μελλοντική έρευνα θα επικεντρωθεί στον ρόλο της ποιότητας των φυτικών προϊόντων στην ελαχιστοποίηση του κινδύνου καρδιαγγειακών ασθενειών.

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Exclusives 2019
Exclusives 2019
Αστρολάβος - Δεξαμενή
20.09.2019
Exclusives 2019
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5