Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Μουσικοί περίπατοι στα μουσεία ΙΙΙ - Ο θάνατος κι η κόρη

Μουσικοί περίπατοι στα μουσεία ΙΙΙ - Ο θάνατος κι η κόρη

Θεωρείται, όχι τυχαία, ως το πιο δημοφιλές έργο στο παγκόσμιο ρεπερτόριο της μουσικής δωματίου. Ίσως εξαιτίας του γλαφυρού τρόπου με τον οποίο αντανακλά τα πιο μύχια και ανομολόγητα συναισθήματα του συνθέτη απέναντι στη συντριπτική βεβαιότητα του θανάτου. Ο λόγος, για το δημοφιλές «Ο θάνατος και η κόρη» του Φραντς Σούμπερτ. Έργο, που το «Quintarco» - Κουιντέτο Εγχόρδων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, επέλεξε να παρουσιάσει σε πρώτη Πανελλήνια εκτέλεση στη μεταγραφή του ιδιοφυούς Gustav Mahler. Σε αυτή, το κοντραμπάσο έρχεται να προστεθεί στην ήδη πυκνή παρτιτούρα, ενισχύοντας τις βαθιές αρμονικές που αγκαλιάζουν τη γραφή. Αποτέλεσμα; H απόκοσμη χροιά εντείνεται, ενώ προστίθεται μια ακόμη βασική φωνή και συντεταγμένη. Η συναυλία των «Quintarco» στο, γεμάτο μνήμες και μηνύματα, Πολεμικό Μουσείο, ανοίγει με το ζωντανό και επινοητικό «Ντιβερτιμέντο σε ρε μείζονα» του Μότσαρτ, το πρώτο από τη συλλογή έργων για έγχορδα που είναι γνωστά ως Συμφωνίες «Σάλτσμπουργκ», έχοντας εμφανείς επιρροές από τα ταξίδια του στην Ιταλία.


Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ AΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756–1791)
Ντιβερτιμέντο σε ρε μείζονα, Κ.136

ΦΡΑΝΤΣ ΣΟΥΜΠΕΡΤ (1797-1828)
Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.14 σε ρε ελάσσονα, «Ο θάνατος και η κόρη»

Κουιντέτο εγχόρδων Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών “Quintarco”: 
Νίκος Μάνδυλας, βιολί 
Μαρίνα Χαραλαμπίδου, βιολί 
Ίρις Λουκά, βιόλα 
Βάνια Παπαδημητρίου, βιολοντσέλο 
Τάκης Καπογιάννης, κοντραμπάσο