Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Μάριος Καμχής: «Frustration / Ματαίωση» στην gallery genesis

Μάριος Καμχής: «Frustration / Ματαίωση» στην gallery genesis

Δισδιάστατες τυποποιηµένες ανθρώπινες φιγούρες συνυπάρχουν µε τρισδιάστατα κτήρια στα υπερβατικά οικιστικά τοπία του Μάριου Καµχή.

Οι δαιδαλώδεις και θηριώδεις εξωτερικοί χώροι των πλασµατικών µεγαλουπόλεων του καλλιτέχνη µε τα πολύπλοκα δοµικά συγκροτήµατα, σε συνδυασµό µε τη συστηµατική αναφορά στον ιλιγγιώδη ρυθµό της καθηµερινότητας, σηµατοδοτούν τις µορφές κοινωνικής παθογένειας του σύγχρονου τρόπου ζωής. Ο Καµχής εικονοποιεί ουσιαστικά και περιφραστικά την αίσθηση του εγκλωβισµού, του αδιεξόδου και γενικότερα της ανθρώπινης µαταιότητας και αποτυπώνει τους ανθρώπους ως ανδρείκελα απροσδιορίστου φύλου, που ζουν και εργάζονται αποµονωµένα σε µικροσκοπικούς χώρους, αποξενωµένα µεταξύ τους, εγκλωβισµένα σε υπαρκτά ή νοητά αδιέξοδα και κάνουν σπασµωδικές κινήσεις ως ύστατες απεγνωσµένες προσπάθειες διαφυγής.

Το προσωπικό του εικαστικό ιδίωµα χαρακτηρίζεται από µια ιδιότυπα στυλιζαρισµένη γραφή µε έντονα πλακάτα χρώµατα και σαφήνεια στις επιµέρους απεικονίσεις. Ο αντινατουραλισµός, οι παρατακτικές επαναλήψεις και η έντονη γεωµετρικότητα των συνθέσεών επεµβαίνουν αισθητικά στα έργα του και µε τις συνεχείς σχεδιαστικές επεµβάσεις του συντελούν στην αφηγηµατική δύναµη των εικόνων. Ατέρµονες όλες του οι αναπαραστάσεις µε διασκορπισµένες νοηµατοδοτήσεις στις διαδοχικές µικροαφηγήσεις, µοιάζουν σα να περιµένουν το επόµενο στάδιο ή έστω µια επόµενη φάση ως µια άτυπη συνέχεια της ιστορίας που επαναλαµβάνεται διαρκώς. 

Το τραγικό στο έργο του Καµχή έχει χρώµα και δράση καθώς η µαταίωση της ανθρώπινης ελπίδας, η ανατροπή και η ακύρωση γίνονται εικόνες φουτουριστικές και εξωπραγµατικές.

 Ύστερα από τη µακρόχρονη πορεία του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα τεράστια γνωστικά του αποθέµατά ο ζωγράφος τολµά να αναπτύξει συνειρµικούς συσχετισµούς µε το µακρινό µέλλον, να επεξηγήσει το φαινόµενο της ανθρώπινης αγανάκτησης µε διαχρονικές ιστορικές αναφορές (στρατόπεδα συγκέντρωσης, κέντρα φιλοξενίας προσφύγων…) και να προειδοποιήσει, αλλά κυρίως να ευαισθητοποιήσει.

-Λουΐζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης
Επιμέλεια έκθεσης: Λουΐζα Καραπιδάκη


Λίγα λόγια για τον Μάριο Καμχή

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. ❙ Το 1965 αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Θωµαΐδειον Βραβείο (1965 – 1970).

Επίσης στο Λονδίνο (1970 – 1972) στο Τµήµα Σχεδιασµού της Αρχιτεκτονικής Ένωσης όπου και δίδαξε (1972 – 1975).

Το 1977 του απονεµήθηκε ο τίτλος του ∆ιδάκτορα της Φιλοσοφίας (PhD) από τη Σχολή Οικονοµικών και Πολιτικών Επιστηµών του Λονδίνου (LSE).

Το 1978, µε υποτροφία Fulbright ήταν µεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήµιο της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες (UCLA).

Το βιβλίο του “Planning Theory and Philosophy” (Θεωρία του Σχεδιασµού και Φιλοσοφία) εκδόθηκε το 1979 στο Λονδίνο από τον Οίκο Tavistock. ❙ Από το 1978 έως το 1984 εργάστηκε στην Αθήνα: συντονιστής του Εθνικού Προγράµµατος Ακτών στο Υπουργείο Εθνικής Οικονοµίας (1979 – 1982) και σύµβουλος του Υφυπουργού Εξωτερικών αρµόδιου για θέµατα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, (πρόεδρος της οµάδας εργασίας του Συµβουλίου Υπουργών για το Ελληνικό Μνηµόνιο 1983 – 1984). ❙ Από το 1985 µέχρι το 2011 ήταν στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Υπηρέτησε ως: Υποδιευθυντής και ∆ιευθυντής του γραφείου του Επιτρόπου Γ. Βάρφη, αρµόδιου για τον συντονισµό των ∆ιαρθρωτικών Ταµείων (Επιτροπή Ντελόρ 1985 – 1988), Προϊστάµενος Μονάδας στην Γενική ∆ιεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής (1989 – 1996), Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα (1997 – 2001). European Union Fellow στο Πανεπιστήµιο George Mason στην Ουάσιγκτον DC (2002 – 2003). ∆ίδαξε για την Ευρωπαϊκή Περιφερειακή Πολιτική και το περιβάλλον.

Συµµετείχε στα βιβλία: Keiner (ed.) “The Future of Sustainability”, 2006 και Green-Cowles and Dinan D. (eds), “Developments in the European Union”, 2004. ❙ ∆ίδαξε σε µεταπτυχιακά προγράµµατα στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, στο Χαροκόπειο Πανεπιστήµιο και στο ΕΜΠ. Το βιβλίο του «Η Ενοποίηση του Ευρωπαϊκού Χώρου» εκδόθηκε από τις Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα, 2007. ❙ Μετά τη σύνταξη του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διετέλεσε πρόεδρος της Μονάδας ∆ιαχείρισης των Αναπτυξιακών Προγραµµάτων ΜΟ∆ ΑΕ (2011 – 2015).

❙ Ζωγραφική, ατοµικές εκθέσεις:

Γκαλερί 3, 2001

Γκαλερί 24, «Οι αόρατες πόλεις», 2004

Ελληνοαµερικανική Ένωση, «Εική και ως έτυχε», 2017

Γκαλερί genesis, «Frustration / Ματαίωση», 2021

website: www.marioscamhis.com