Αρχειο

Αφιέρωμα στο έργο της Σοφίας Βάρη

Η αναγνωρισμένη κοσμοπολίτισσα γλύπτρια στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο 

51224-191786.jpg
Ναταλία Δαμίγου - Παπώτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
69493-140115.jpg

Το έργο της Σοφίας Βάρη, εικαστικού με διεθνή καλλιτεχνική παρουσία και αναγνώριση, θα παρουσιαστεί το φετινό καλοκαίρι στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Άνδρο από το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Εκεί θα βρίσκονται, εκτός από τα χαρακτηριστικά γλυπτά της καλλιτέχνιδας, σχέδια, ακουαρέλες, ελαιογραφίες, ανάγλυφα, κολλάζ και αντικείμενα μικρογλυπτικής.

n 

Culantrillo, 2014, Κολάζ σε χαρτί, 58 x 76 cm

n

Voyage sur Mars, 2003, Μπρούντζος με άσπρη πατίνα, 94 x 63 x 45 εκ.

Εκθέσεις της Σοφίας Βάρη έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν στο Πεκίνο, τη Βαρκελώνη, τη Λισσαβόνα, την Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Κολομβία –την πατρίδα του διάσημου ζωγράφου και συντρόφου της από το 1978 Φερνάντο Μποτέρο. Επιπλέον, τα διάσημα μνημειακών διαστάσεων γλυπτά της βρίσκονται σε πόλεις σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων στην Φλωρεντία, το Παρίσι, τη Ρώμη, το Μόντε Κάρλο και τη Μαδρίτη –στην Αθήνα έχεις σίγουρα προσέξει το γλυπτό της «Θησέας» στην πλατεία Κοτζιά.

n

Black Space, 2000, Πολύχρωμος μπρούτζος, 92 x 59 x 61 εκ.

Η Σοφία Βάρη γεννήθηκε το 1940 στη Βάρη Αττικής. Έκτοτε, η επαγγελματική και η προσωπική ζωή της διαδραματίζεται ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αμερική. Σπούδασε στην Ελβετία, την Αθήνα και το Λονδίνο και ξεκίνησε να ασχολείται με την τέχνη φοιτώντας στην Ecole des Beaux Arts του Παρισιού. Για περίπου δεκαπέντε χρόνια το έργο της ήταν κατά βάση ζωγραφικό, μέχρι το 1978 που στρέφεται στην τρισδιάστατη φόρμα. Σήμερα, η Σοφία Βάρη ζει ανάμεσα στο Παρίσι, την ιταλική Πιετρασάντα, το Μόντε Κάρλο, τη Νέα Υόρκη και την Κολομβία.

n

Τα έργα της συνδυάζουν στοιχεία κυβισμού και σουρεαλισμού αν και έχει αποφύγει συνειδητά την ένταξή της σε καλλιτεχνικές σχολές ή ρεύματα. Όπως σημειώνει για την καλλιτέχνιδα ο Κυριάκος Κουτσομάλλης, επιμελητής της έκθεσης και διευθυντής του Μουσείου, «αν το έργο της Σοφίας Βάρη σε όλες του τις μορφές και κατηγορίες έτυχε της γενικότερης αποδοχής, της ευρύτερης υποδοχής και εμβέλειας είναι γιατί, σθεναρά, με δυνάμεις που δεν καταστέλλονται από συγκυριακές αντιξοότητες και εφήμερες πρακτικές, διεκδίκησε από τον εαυτό της το δικαίωμα να εκφράσει τα προσωπικά της οράματα, με κριτήρια υποκειμενικά και καθοδηγητική αρχή την δική της εγγενή συγκινησιακή δύναμη και ιδιοσυγκρασιακή της ευαισθησία και ελευθερία».

n

Arabesque, 2012, Ασήμι, 30 x 15,5 x 11 εκ.

 n

Mademoiselle, 2000, Πολύχρωμος μπρούντζος, 80 x 47 x 31 εκ.

Info: 29/06-28/09. Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Άνδρος, 228 2022444, Ώρες Λειτουργίας: Δευτ. 11.00-15.00, Τετ.-Παρ. 11.00-15.00 & 18.00-21.00

*Κεντρική εικόνα: Circus Act, 2008, Μπρούτζος, 41 x 37 x 43 εκ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ