Ελλαδα

Πού φορτίζουν τα ηλεκτρονικά οχήματα

Πιλοτικά σε Αθήνα και Κοζάνη

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
77306-155750.jpg

Σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Αθήνα και την Κοζάνη εφαρμόζει πιλοτικά η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion. Η ΔΕΗ απέκτησε επίσης με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία θα διατεθούν σε φορείς του Δημοσίου (ΡΑΕ, ΥΠΕΚΑ) ή θα χρησιμοποιηθούν για κάλυψη αναγκών της επιχείρησης. Τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης παρουσιάστηκαν την Τετάρτη σε διεθνές συνέδριο που πραγματοποιείται στην Αθήνα. Ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης κατά την έναρξη του συνεδρίου, δήλωσε ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργήσει 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ και 7.000 στη χώρα μας. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 25-30 ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και οι διαφορές του σε σχέση με εκείνα που κυκλοφορούν με βενζίνη:

Το χαμηλό κόστος χρήσης

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ/ 100 χιλιόμετρα. Το αντίστοιχο κόστος για ένα βενζινοκίνητο είναι περίπου 13 ευρώ/ 100 χιλιόμετρα (με μέση τιμή 1,6 ευρώ/ λίτρο). Μιλάμε δηλαδή για δέκα φορές περισσότερο σε σχέση με το ηλεκτροκίνητο.

Αυτονομία

Η αυτονομία μετά από πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα.

Χρόνος φόρτισης της μπαταρίας

Ο χρόνος που απαιτείται για να «γεμίσει» η μπαταρία ξεκινά από μισή ώρα (με ειδικούς αλλά ακριβούς φορτιστές) και φθάνει μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού.

Τιμολόγιο

Δεν υπάρχει, ακόμη, ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση αυτοκινήτων, συνεπώς η χρέωση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο, ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες.

Υψηλό κόστος αγοράς

Το κυριότερο μειονέκτημα είναι το υψηλό κόστος αγοράς, που οφείλεται στο ότι οι μπαταρίες είναι ακόμα ακριβές, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι με την πρόοδο της τεχνολογίας το κόστος αυτό θα μειωθεί.

Σταθμοί φόρτισης σε όλη την Ελλάδα

Στη χώρα μας υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης σε χώρους στάθμευσης, εκθεσιακά - εμπορικά κέντρα ενώ οι νέοι σταθμοί της ΔΕΗ θα εγκατασταθούν στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της ΡΑΕ, του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), στα υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών κ.α. Συγκεκριμένα, λειτουργούν τρεις σταθμοί στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και του Διαχειριστή Δικτύου. Ακόμη πέντε λειτουργούν στην Κοζάνη, που επελέγη λόγω της ιδιαίτερης θέσης της στον εθνικό ενεργειακό χάρτη. Τέλος, λειτουργούν συνολικά 11 σταθμοί σε μεγάλες αλυσίδες στάθμευσης της Αττικής (Polis Park, Acropol Park, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος).

Καθεστώς φορολόγησης

Αναφορικά με το πώς θα φορολογείται ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, σημειώνεται ότι ο φόρος πολυτελείας στα ηλεκτρικά οχήματα έχει καταργηθεί. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί επακριβώς ποια οχήματα θεωρούνται ηλεκτρικά (τέτοια κατηγορία είναι τα υβριδικά).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ