1821 Digital Gallery

Προσφυγόπουλα στα ελληνικά σχολεία: Ρεκόρ εγγραφής και φοίτησης

Με μάσκες στα σχολεία οι μαθητές
Σχολείο © EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
Οι δράσεις που υλοποιεί το Υπουργείο Παιδείας
  • A-
  • A+
0
Προσφυγόπουλα στα ελληνικά σχολεία: Ποια τα ποσοστά εγγραφής και φοίτησης - Οι στόχοι και οι δράσεις του Υπουργείου Παιδείας

Το υψηλότερο ποσοστό εγγραφής και φοίτησης μαθητών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία καταγράφεται φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της UNICEF, με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να δίνει εύσημα στους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν τις δράσεις του Υπουργείου. 

Ειδικότερα, τα ποσοστά εγγραφής αγγίζουν το 95% και φοίτησης το 75%. 

«Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις, να έχουν πρόσβαση σε ένα σχολείο που τους παρέχει ίσες ευκαιρίες μάθησης και τους υποστηρίζει συναισθηματικά», αναφέρει σε ανάρτησή της στο twitter η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. 

Ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας υλοποιείται με συγκεκριμένες δράσεις:

  • Προσλήψεις 1.540 εκπαιδευτικών για τις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων και τις Τάξεις Υποδοχής, πιο έγκαιρα από ποτέ.
  • Ένταξη μαθητών προσφύγων σε Τάξεις Υποδοχής - δηλαδή 15 ώρες/εβδομάδα οι μαθητές παρακολουθούν εντατικά μαθήματα ελληνικών και τις υπόλοιπες ώρες, στην κανονική τους τάξη, μαθήματα στα οποία η λεκτική επικοινωνία δεν είναι κεντρική, π.χ. Γυμναστική, Μουσική, Καλλιτεχνικά κτλ.
  • Παροχή τηλεφωνικής και δια ζώσης διερμηνείας σε 20 γλώσσες, π.χ. για θέματα εγγραφής μαθητών
  • Απλοί και κατανοητοί οδηγοί για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε διάφορες γλώσσες
  • Η πρώτη μαζική επιμόρφωση 400 ωρών για εκπαιδευτικούς σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ποιοτικής ένταξης μαθητών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο στο σχολείο.
Σχετικα
Σχολεία: Τι αλλάζει από τον Σεπτέμβριο σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά
Σχολεία: Τι αλλάζει από τον Σεπτέμβριο σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά

 

Προσφυγόπουλα στα ελληνικά σχολεία: Σχολεία: Το πλαίσιο ένταξης προσφυγόπουλων από την Ουκρανία 

Οι πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας για την ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας, στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, στον πόλεμο της Ουκρανίας, συνοψίζονται στα εξής:

  • πρόταση, η οποία έγινε δεκτή από το Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ, για τη συγκρότηση μίας ευρωπαϊκής ομάδας δράσης που θα συνδράμει την εκπαιδευτική κοινότητα της Ουκρανίας,
  • προτάσεις στα σχολεία από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σχετικά με την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, οι οποίες συνδράμουν το έργο των εκπαιδευτικών μας ως προς τον πόλεμο στην Ουκρανία, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και υλοποίησης υποστηρικτικών δράσεων,
  • συνεργασία με την UNICEF και την οργάνωση ΜΕΤΑδραση για την παροχή τηλεφωνικής και δια ζώσης διερμηνείας στα ουκρανικά, ώστε η γλώσσα να μην αποτελεί εμπόδιο για την εγγραφή και φοίτηση των μαθητών στα σχολεία,
  • δρομολόγηση μετάφρασης οδηγού για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τον τρόπο εγγραφής σε αυτό και τα πρωτόκολλα πρόληψης και αντιμετώπισης κορωνοϊού στα ουκρανικά,
  • ένταξη των Ουκρανών μαθητών σε Τάξεις Υποδοχής, στις οποίες φοιτούν μαθητές με ελάχιστη ή μηδενική γνώση της ελληνικής γλώσσας για 15 ώρες/εβδομάδα, με εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας. Τις υπόλοιπες ώρες, οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα στην κανονική τους τάξη, στα οποία η γλωσσική επικοινωνία δεν είναι πρωταρχική, όπως Φυσική Αγωγή, Μουσική, Πληροφορική, Ξένη Γλώσσα κτλ.,
  • συνέχιση του υφιστάμενου επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς με θέμα τη διαπολιτισμική εκπαίδευση για την υποστήριξη εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο,
  • προετοιμασία σε συνεργασία με τη UNICEF και το IEΠ επιμορφωτικού οδηγού και 2 δίωρων επιμορφωτικών σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς που θα υποδεχτούν ή υποδέχτηκαν τους μαθητές πρόσφυγες από την Ουκρανία, π.χ. με προτάσεις δραστηριοτήτων, φράσεις στα ουκρανικά,
  • επιμόρφωση ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ΚΕΔΑΣΥ για υποστήριξη μαθητών προσφύγων στις σχολικές μονάδες και στα ΚΕΔΑΣΥ,
  • συνεργασία ΥΠΑΙΘ-UNICEF για υποστήριξη μαθητών προσφύγων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης της UNICEF,
  • άμεσες ενέργειες επαναπατρισμού αποσπασμένων Ελλήνων εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στην Ουκρανία.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ 

Athens Voice Newsletter
Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5