Ελλαδα

Αντιδρούν οι συνδικαλιστές για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Οι πρώτες αντιδράσεις προέρχονται από συνδικαλιστικές παρατάξεις και κόμματα της αντιπολίτευσης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δημοτικό σχολείο με παιδιά©Eurokinissi/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
Αντιδράσεις έφερε η αξιολόγηση εκπαιδευτικών που περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας©Eurokinissi/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Αντιδράσεις έφερε η αξιολόγηση εκπαιδευτικών που περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Αντιδράσεις προκαλεί η αξιολόγηση εκπαιδευτικών σαν «έναν μηχανισμός διαρκούς βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του σχολείου» που ανακοίνωσε χθες η Νίκη Κεραμέως, ως μία από τις μεταρρυθμίσεις που φέρνει το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Η αξιολόγηση, που θα πραγματοποιείται ανά διετία και τετραετία χωρίς όμως να συνδέεται με κάποια ποινή, θα αφορά τρεις τομείς: τη διδακτική των εκπαιδευτικών, την υπηρεσιακή τους συνέπεια και το παιδαγωγικό κλίμα.

Οι πρώτες αντιδράσεις δεν άργησαν να φανούν ενώ προερχόμενες από συνδικαλιστικές παρατάξεις και κόμματα της αντιπολίτευσης.

Συνδικαλιστική παράταξη Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

«Ξεπερνάει κάθε παιδαγωγική λογική η παρουσίαση της επιμόρφωσης ως φόβητρο! Το υπουργείο Παιδείας κρύβει συνειδητά ότι ο χαρακτηρισμός υπαλλήλων με βάση τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα ως μη επαρκείς ανοίγει τον δρόμο έως και για την απόλυσή τους. Ηδη οι εκπαιδευτικοί έδωσαν τις απαντήσεις τους πέντε φορές στην κυβέρνηση και στο ΥΠΑΙΘ (ηλεκτρονικές εκλογές, αξιολόγηση, κάμερες στην τάξη, τηλεαπουσίες, επέκταση ωραρίου νηπιαγωγών). Είμαστε σε θέση μάχης για μια ακόμη φορά! Εχουμε τη δύναμη να τους χαλάσουμε τα σχέδια!» ανέφερε η συνδικαλιστική παράταξη Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών.

Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «δεν πρόκειται για νέες ιδέες, αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου – “αγοραίου” σχολείου, με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή. Επανέρχονται, επίσης, παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης “επιθεωρητισμός” με πρόσχημα την αξιολόγηση.

Στην ουσία, εξαφανίζεται ο σύλλογος διδασκόντων και το σχολείο ολοένα και περισσότερο προσομοιάζει με “υποκατάστημα” εμπορικής αλυσίδας. Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή. Και θα κριθεί στα σχολεία και στα πανεπιστήμια, όταν θα ανοίξουν με το καλό τον Σεπτέμβριο».

 

 

Τι προβλέπεται για την ατομική αξιολόγηση

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται ανά τέσσερα χρόνια

  • Στη «γενική και ειδική διδακτική επάρκεια» από τον σύμβουλο εκπαίδευσης του εκάστοτε αντικειμένου.
  • Στο «παιδαγωγικό κλίμα και στη διαχείριση της τάξης» από τον διευθυντή του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται ανά δύο χρόνια

  • Στο πεδίο της υπηρεσιακής «συνέπειας και επάρκειας» από τον σύμβουλο εκπαίδευσης και παιδαγωγικής ευθύνης και τον διευθυντή του σχολείου από κοινού.

Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται ατομικά σε 4βαθμη κλίμακα και θα χαρακτηρίζεται μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός. Οι εκπαιδευτικοί που θα κρίνονται μη ικανοποιητικοί και ικανοποιητικοί θα οδηγούνται σε επιμόρφωση.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ