1821 Digital Gallery

Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές

Ποδηλάτης - Αθήνα
Ποδηλάτης - Αθήνα
Ακόμη και στα 20 χιλιόμετρα στις πόλεις
  • A-
  • A+
0
Μειώνεται το όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές - Με στόχο να γίνουν οι δρόμοι πιο φιλικοί στον πεζό και τον ποδηλάτη.

Mε απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δημήτρη Οικονόμου, που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης, μειώνεται το όριο ταχύτητας των οχημάτων στα 30 χιλιόμετρα, ακόμη και στα 20 χιλιόμετρα στις πόλεις.

Στο ΦΕΚ επισημαίνεται πως η δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με όριο ταχύτητας τα 30 ή τα 20 χλμ./ώρα αποτελεί σημαντικό βήμα με στόχο να γίνουν οι δρόμοι πιο φιλικοί στον πεζό και τον ποδηλάτη ως προς την ασφάλεια, τη ρύπανση και τον θόρυβο -αλλά ίσως και για την ακινητοποίηση των αυτοκινήτων, καθώς απορία προκαλεί το πώς μπορεί να καλύψει κανείς 2-3 χλμ σε μία συνοικία που ζει με 20χλμ την ώρα. 

Στο σκεπτικό αναφέρεται ακόμα ότι η νέα ρύθμιση αποτελεί προϋπόθεση για να λειτουργήσει το οδόστρωμα κοινά και για οχήματα και για ποδηλάτες καθώς και για πεζούς.

Συνεπώς με τη θεσμοθέτηση ορίου ταχύτητας τα 30 ή τα 20 χλμ./ώρα σε μια οδό θα αποκτήσουν χώρο οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Η απόφαση φέρει τίτλο «Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας».

Σχετικα
Οι Βρυξέλλες χαμήλωσαν το όριο ταχύτητας και μείωσαν κατά 50% τα τροχαία
Οι Βρυξέλλες χαμήλωσαν το όριο ταχύτητας και μείωσαν κατά 50% τα τροχαία

Η συγκεκριμένη αλλαγή αναμένεται να αλλάξει ριζικά τους τρόπους μετακίνησης σε πάρα πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και να μειώσει στο ελάχιστο τα όρια ταχύτητας όπως συμβαίνει και σε άλλα κράτη-μέλη.

Αφαίρεση ή προσωρινή κατάργηση μεμονωμένων θέσεων στάθμευσης

Στην έγκριση των τεχνικών οδηγιών προβλέπεται η εξοικονόμηση χώρου που απαιτείται για την κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων, η οποία μπορεί να επιτευχθεί σε αφαίρεση ή προσωρινή κατάργηση μεμονωμένων θέσεων στάθμευσης ή μιας λωρίδας στάθμευσης, περιορισμός του πλάτους των λωρίδων κυκλοφορίας, απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης μακριά από το πεζοδρόμιο και αποκλεισμός ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας ή ολόκληρου του δρόμου από την κίνηση αυτοκινήτων.

Τονίζει δε πως η πρωτοτυπία των προτεινόμενων παρεμβάσεων θα συνδυάζεται με ταυτόχρονη και άμεση αλλαγή του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα σε τοπικές οδούς και περιοχές πόλεων, όπου υπάρχει αυξημένη αλληλεπίδραση οχημάτων και ευάλωτων χρηστών, ή έντονη κίνηση πεζών και ιδιαιτέρως παιδιών (πλησίον σχολείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, πλατειών, κ.ά.).

Στα πλεονέκτημα όλων των παρεμβάσεων πέραν της οδικής ασφάλειας και της μείωσης του μόλυνσης του περιβάλλοντος περιλαμβάνεται και το χαμηλό κόστος κατασκευής των υποδομών για την γρήγορη εφαρμογή τους.

Back to top

Προσεχως

«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
20.06.2022
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5