Ελλαδα

Κορωνοϊός: Πόσα SMS στάλθηκαν στο 13033 την περίοδο της καραντίνας

«Ζαλίζει» το νούμερο

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κορωνοϊός: «Ζαλίζει» το συνολικό νούμερο των SMS που έστειλαν οι πολίτες για τις μετακινήσεις του κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας
Κορωνοϊός: «Ζαλίζει» το συνολικό νούμερο των SMS που έστειλαν οι πολίτες για τις μετακινήσεις του κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας/© Pixabay

Κορωνοϊός: Δείτε πόσα SMS έστειλαν οι πολίτες στο 13033 κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας - Τι είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Το πόσα SMS στάλθηκαν στο 13033 την περίοδο της καραντίνας για τον κορωνοϊό αποκάλυψε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Εκτός Γραμμής» στον Alpha.

Όπως είπε, από σήμερα, Δευτέρα 4 Μαΐου 2020, και έπειτα από σχεδόν 42 ημέρες καραντίνας, τα SMS για τις μετακινήσεις αποτελούν παρελθόν, καθώς οι πολίτες μπορούν πλέον να κυκλοφορούν ελεύθερα, χωρίς αιτιολόγηση, αλλά πάντα τηρώντας τα μέτρα προστασίας. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, οι πολίτες τήρησαν σχεδόν κατά γράμμα τις οδηγίες και είχαν υπεύθυνη στάση, καθώς όπως αποκάλυψε ο εμπνευστής του ψηφιακού εγχειρήματος, Κυριάκος Πιερρακάκης, εστάλησαν συνολικά 110 εκατομμύρια SMS.

Ερωτηθείς ποιος από τους έξι λόγους εξόδου ήταν ο πιο δημοφιλής, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν τα σχετικά στοιχεία, καθώς, όπως είχε διαβεβαιώσει και ο ίδιος εξαρχής, τα μηνύματα διαγράφονταν αμέσως μετά την αποστολή τους.

Πάντως, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, μειοψηφία πολιτών προτίμησε τις γραπτές βεβαιώσεις, όοπως είπε.

SMS στο 13033 - Αναλυτικά στοιχεία

Το 13033 λειτούργησε από τις 06.00 το πρωί της 23ης Μαρτίου έως και τις 06.00 το πρωί της 4ης Μαΐου 2020.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, στις 42 ημέρες λειτουργίας του 13033:

  • Διεκπεραιώθηκαν 110 εκατ. γραπτά μηνύματα.
  • Το μέσο ημερήσιο ποσοστό επιτυχίας, δηλαδή το ποσοστό των μηνυμάτων που είχαν τη σωστή δομή για τη δήλωση της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης, διαμορφώθηκε σε 94,2%, ενώ υπήρξαν πολλές ημέρες όπου το ποσοστό ξεπέρασε το 99%.
  • Κατά μέσο όρο το 13033 εξυπηρετούσε 1.818 μηνύματα το λεπτό, ενώ στην ώρα με τη μεγαλύτερη κίνηση διεκπεραιώθηκαν 7.500 μηνύματα για την κατ’ εξαίρεση μετακίνησης ανά λεπτό.

Η υπηρεσία, που σχεδιάστηκε και τέθηκε σε λειτουργία σε λιγότερο από 48 ώρες, απέσπασε θετικά σχόλια, με τον ΟΟΣΑ να τη χαρακτηρίζει ως βέλτιστη πρακτική για τη διαχείριση των κατ’ εξαίρεση μετακινήσεων.

Επιπλέον, σύμφωνα με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

- Η στενή συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους εξασφάλισε την απρόσκοπτη λειτουργία των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Όπως διαπιστώνεται και από μετρήσεις ανεξάρτητων διεθνών φορέων, τόσο τα σταθερά όσο και τα κινητά δίκτυα τηλεπικοινωνιών διαχειρίστηκαν με ικανοποιητικό τρόπο τον επιπλέον φόρτο που προκάλεσαν τα έκτακτα μέτρα για τον περιορισμό του κορωνοϊού. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι στο διάστημα ισχύος των έκτακτων μέτρων δεν υπήρξε καμία ανάγκη να ενεργοποιηθούν εναλλακτικά σενάρια διαχείρισης της δικτυακής κίνησης (traffic management).

- Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι στη συγκεκριμένη περίοδο δεν υπήρξε σημαντικό περιστατικό κυβερνοασφάλειας. Εκτός από τις συστάσεις που είχε εκδώσει η ΓΓΤΤ για την υπεύθυνη χρήση των δικτύων και την ασφαλή χρήση των εφαρμογών τηλεργασίας, υπήρξε διαρκής επικοινωνία της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας της ΓΓΤΤ με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (ENISA), για την ανταλλαγή πληροφοριών.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ