1821 Digital Gallery
Φοιτητές στην Κοζάνη έφτιαξαν ρομπότ που παίζει σκάκι (εικόνες)

Φοιτητές στην Κοζάνη έφτιαξαν ρομπότ που παίζει σκάκι (εικόνες)

Ονομάζεται Cronus και βάζει δύσκολα στους αντιπάλους του

Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα με αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης που παίζει σκάκι, δημιούργησαν φοιτητές στην Κοζάνη, μέλη της ομάδας ρομποτικής Hyperion Robotics* του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Και το όνομά αυτού: Cronus.

Αποτελείται από έναν ρομποτικό βραχίονα που κάνει όλες τις κινήσεις πάνω στη σκακιέρα, πατώντας ακόμη και το χρονόμετρο, δίνοντας παράλληλα τον χρόνο στον αντίπαλο να παίξει. Διαθέτει, επίσης, έναν υπολογιστή που ελέγχει μέσω αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης όχι μόνο την ανάπτυξη του παιχνιδιού αλλά και τις κινήσεις του βραχίονα πάνω στην παλέτα.

Όπως αναφέρει ο λέκτορας του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής Μηνάς Δασυγένης, το εν λόγω project υλοποιήθηκε «για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από προπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας».

Σχετικα
Ευλογιά των πιθήκων - Γκάγκα: Θέλει απομόνωση για 21 μέρες
Ευλογιά των πιθήκων - Γκάγκα: Θέλει απομόνωση για 21 μέρες

«Η κατασκευή μας, το Cronus, δεν προσφέρει την ίδια γοητεία όπως είναι να παίζεις μ' έναν άνθρωπο», σημειώνει ο 20χρονος Βασίλης Τζήκας «ωστόσο η πιθανότητα τού να κάνει λάθος ή να ηττηθεί είναι μηδαμινή».

Εξηγεί επίσης ότι «θέλαμε να δείξουμε πως υπό συγκεκριμένες συνθήκες τα ρομπότ γίνονται καλύτερα από τους ανθρώπους και μπορούν να τους αντιπροσωπεύσουν επάξια παρότι δημιουργούνται από αυτούς».

Πώς φθάσαμε ως εδώ

Σχετικα
Οδηγός λεωφορείου και επιβάτης τσακώνονται για το κόκκινο: «Άντε γ@μ...» (βίντεο)
Οδηγός λεωφορείου και επιβάτης τσακώνονται για το κόκκινο: «Άντε γ@μ...» (βίντεο)

Όλα ξεκίνησαν από την παρακίνηση του κοσμήτορα της Πολυτεχνικής Σχολής καθηγητή Θεόδωρου Θεοδουλίδη, που εκτός από λάτρης του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι και δεινός σκακιστής.

Ρωτούσε συνεχώς κατά τη διάρκεια του μαθήματος εάν μπορούν να δώσουν «ζωή» σ' έναν ξεχασμένο βραχίονα που βρισκόταν στις αποθήκες του εργαστηρίου και να τον κάνουν να παίξει σκάκι.

«Στην τρίτη φορά που το επανέλαβε κοιταχτήκαμε μεταξύ μας και είπαμε γιατί όχι; Αφού στην Ελλάδα δεν το έχει προσπαθήσει κάποιος, θα το κάνουμε εμείς» αναφέρει ο Βασίλης Τζήκας, καταλήγοντας ότι «προσπαθήσαμε αρκετά αλλά είμαστε χαρούμενοι που τα καταφέραμε».

Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες σκληρής δουλειάς πολλές ώρες στο εργαστήριο, πολύ μελέτη και αρκετή ερευνητική δουλειά για να πάρει ο Cronus τη μορφή που έχει σήμερα.

Το turning point στο project

Η 21χρονη προγραμματίστρια της ομάδας Ακριβή Κασκατζή ρωτήθηκε από το ΑΠΕ-ΜΠΕ για το «ποιο ήταν το πιο δύσκολο σημείο στην υλοποίηση του πρότζεκτ».

«Είχαμε ένα υλικό, τον βραχίονα, που δεν ήταν η δουλειά του να παίζει σκάκι η να προγραμματίζεται, αλλά να αναπαράγει μόνο συγκεκριμένες κινήσεις. Καταφέραμε να δώσουμε απαντήσεις σε διάφορα προβλήματα, κάνοντας τον βραχίονα λειτουργικό πάνω στη σκακιέρα» απαντά.

Και εξηγεί ότι ο άμεσος στόχος που έχει τεθεί για το επόμενο χρονικό διάστημα είναι «να βελτιώσουμε τον χρόνο απόκρισης της μηχανής και να μπορεί το ρομπότ μας να παίζει σε τρεις σκακιέρες ταυτόχρονα».

Ο λέκτορας Μηνάς Δασυγένης που παρακολουθούσε τη δουλειά της ομάδας τόνισε ότι το πιο σημαντικό στοιχείο στην ολοκλήρωση του πρότζεκτ Cronus ήταν το γεγονός ότι οι φοιτητές εκτός από την έρευνα και την εντατική δουλειά «χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους» για να απαντήσουν σε προβλήματα κατά την υλοποίηση του εγχειρήματος.

«Η πρωτοτυπία που έχει το Cronus -εκτός του ότι παίζει καλό σκάκι - οφείλεται στις λύσεις που έδωσε η ερευνητική ομάδα» σημείωσε ο κ. Δασυγένης, προσθέτοντας ότι οι φοιτητές «έφθασαν στα όρια την αξιοποίηση του εξοπλισμού».

Ο Αντώνης Χατζησάββας γνωστοποίησε από τη μεριά του ότι τις επόμενες ημέρες «η ομάδα θα βρεθεί στη Γαλλία, προκειμένου να συμμετάσχει στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα τις ρομποτικές πόλεις του μέλλοντος και την ορθή διαχείριση των πόρων για την προστασία του περιβάλλοντος». Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στη La Roche Sur Yon, 9-13 Μαΐου.

---------------------

* Τα μέλη της ομάδας Hyperion Robotics του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής του Πολυτεχνείου Κοζάνης τα τελευταία χρόνια μετρούν πρωτιές, βραβεία και συμμετοχές σε ολυμπιάδες ρομποτικής ενώ μετά την τελευταία συμμετοχή τους στην ολυμπιάδα στο Νέο Δελχί της Ινδίας βραβεύτηκαν από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Back to top

Προσεχως

«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
20.06.2022
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5