Ελλαδα

Σπίρτζης: Σε 3 ώρες και 20 λεπτά Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο

Από τον Ιούνιο

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
spirtzis.jpg
EUROKINISSI

Τη βεβαιότητα ότι «στις 6 Ιουνίου το τρένο από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα καλύπτει την απόσταση σε 3 ώρες και 20 λεπτά» εξέφρασε τη Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, λίγο μετά το τέλος του παρθενικού ταξιδιού με αμαξοστοιχία, στη νέα χάραξη της σιδηροδρομικούς γραμμής, από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι.

Ο κ. Σπίρτζης προσδιόρισε ότι μέχρι τότε θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα, και μαζί η ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων, έτσι ώστε ο χρόνος της διαδρομής από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη να περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό.

tunnel.jpg

«Τον Ιούνιο θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε διπλή γραμμή, ηλεκτροδοτούμενο και θα μπορούμε να καλύπτουμε αυτήν την απόσταση σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά πράγματα και για τις επιβατικές μεταφορές αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές» πρόσθεσε ο υπουργός για να συμπληρώσει ότι με το συγκεκριμένο έργο «αλλάζει ο χάρτης των μεταφορών και ειδικά των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα».

Το παρθενικό ταξίδι

Ο κ. Σπίρτζης, στελέχη του υπουργείου, της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και παράγοντες της περιοχής, ήταν οι πρώτοι επιβάτες του συρμού που ξεκίνησε από την Τιθορέα στις 12 το μεσημέρι για το πρώτο ταξίδι προς το Λιανοκλάδι.

Ήταν το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων στη διαδρομή Τιθορέα - Λιανοκλάδι, η οποία τίθεται σε λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου.

Ο υπουργός Υποδομών ενημερώθηκε για όλες τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει, ιδιαίτερα σε ηλεκτρονικά συστήματα εποπτείας του έργου και τα επίπεδα ασφαλείας της σήραγγας του Καλλιδρόμου.

tunnel-2.jpg

«Είναι ένα έργο το οποίο αλλάζει τον μεταφορικό αλλά και τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής» ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην σήραγγα του Καλλιδρόμου καθώς είναι μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων.

Η σήραγγα

Ξεκίνησε το 1997 και το μήκος της ξεπερνά τα 9 χλμ. ανά κατεύθυνση. «Είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα μέσα και ανταποκρίνεται στα πλέον υψηλά στάνταρ ασφαλείας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, τονίζοντας με έμφαση ότι το τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι ουσιαστικά εποπτεύεται από τρία σημεία: α) Από την Τιθορέα, β) το Λιανοκλάδι και γ) ενδιάμεσο σταθμό.

tunnel-3.jpg

Ο κ. Σπίρτζης ενημερώθηκε και για τα συστήματα ασφαλείας στο τούνελ του Καλλιδρόμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενδιάμεσα δημιουργήθηκε ένας νέος σταθμός (στην περιοχή του Μώλου) που άνοιξε σήμερα τις πύλες του. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδρομές στο τέλος του μήνα.

Κίνηση με ρεύμα

Από τον Πειραιά μέχρι τον σταθμό της Τιθορέας θα υπάρχει ηλεκτροκίνηση. Στο συγκεκριμένο σταθμό θα αλλάζουν μηχανές και πλέον με ντιζελομηχανή θα κινούνται μέχρι το Δομοκό. Από εκεί και πέρα θα συνεχίζουν και πάλι με ηλεκτροκίνηση για Θεσσαλονίκη.

Όπως τουλάχιστον προσδιορίζουν οι αρμόδιοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Αθήνα μέχρι το Λιανοκλάδι ο συνολικός χρόνος θα είναι περίπου 2 ώρες και 10 λεπτά και μέσα σε αυτόν τον χρόνο συμπεριλαμβάνονται και τα 15 λεπτά που απαιτούνται για την αλλαγή των μηχανών.

tunnel-4.jpg

Μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Λιανοκλάδι. Η απόσταση από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία θα είναι κάτι παραπάνω από μιάμιση ώρα σε πρώτη φάση.

Νέα έργα υποδομής

«Πιστεύουμε ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στα μέσα σταθερής τροχιάς για όλη τη χώρα υλοποιείται. Η ΠΑΘΕ πλέον δεν είναι όνειρο. Θα παραδοθεί και πάμε για το επόμενο μεγάλο έργο που είναι η σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της Μαύρης Θάλασσας με τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

Μάλιστα προανήγγειλε ακόμη ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει παραδοθεί το μεγαλύτερο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα και στη συνέχεια μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας. «Από 'κει και μετά θα έχουμε τα τμήματα από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια, τη Σερβία και τη Βουλγαρία» είπε χαρακτηριστικά.

Τουριστική αξιοποίηση

Σε ότι αφορά την παλιά γραμμή τόσο στη Φθιώτιδα όσο και στα Τέμπη, αλλά και την Πελοπόννησο ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε: «Δεν θα εγκαταλειφθούν. Θα χρησιμοποιηθούν σαν τουριστικές γραμμές για να προσφέρουν στην τοπική ανάπτυξη της περιοχής και να δημιουργηθούν τουριστικές διαδρομές».

«Αυτό σημαίνει ότι και οι κάτοικοι των δήμων θα εξυπηρετούνται, αλλά και τουριστικό προϊόν θα παράγεται που θα μπορεί να αξιοποιηθεί και να αναβαθμιστούν συγκεκριμένες περιοχές. Άλλωστε, ειδικά στη Φθιώτιδα, η γέφυρα του Γοργοποτάμου είναι κάτι που θα πρέπει να επιδεικνύεται και για άλλους λόγους» κατέληξε ο υπουργός.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ