Ελλαδα

Σπουδαία διάκριση ελληνικών σχολείων σε διαγωνισμό νανοτεχνολογίας

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
319330-628354.jpg

Μεγάλη διάκριση της Ελλάδας σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που αφορούσε τη Νανοτεχνολογία με την κατάκτηση των τριών πρώτων βραβείων.

Δύο δημοτικά σχολεία από τα χωριά Αμμοχώρι και Βαρικό της Φλώρινας, κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Το δεύτερο βραβείο το κέρδισε η Σχολή Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου στην Αθήνα, ενώ το τρίτο δόθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές από όλη την Ευρώπη.

Τα δύο σχολεία από τη Φλώρινα βραβεύτηκαν με το πρώτο βραβείο στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό πανευρωπαϊκό διαγωνισμό βίντεο για τη Νανοτεχνολογία που διοργανώθηκε από το NanoDiode Project (υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και την Ευρωπαϊκή Ένωση Δημοσιογράφων Επιστήμης (EUSJA), για τη δημιουργία του επιστημονικού φιλμ που ονόμασαν «Florinano».

Το «Florinano» είναι μια κοινότητα μάθησης που λειτουργεί στη Φλώρινα εδώ και τρία χρόνια και προκύπτει από τη σύνθεση των λέξεων Φλώρινα και Νάνο.

Στο φιλμ «Let's talk about nano», οι μαθητές περιγράφουν ένα πολύ γνωστό φυσικό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα των φύλλων του λωτού: το «φαινόμενο του λωτού». Παρουσιάζονται εφαρμογές της νανοτεχνολογίας, όπως είναι τα υπερ-υδροφοβικά ξύλα και υφάσματα. H κοινότητα Florinano μελετά κι άλλα υπερ-υδροφοβικά φυτά, όπως το κουνουπίδι, το λάχανο και το μπρόκολο.

«Η νανοντεχνολογία είναι η νέα βιομηχανική επανάσταση του 21ου αιώνα. Δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ που θα πρέπει να καλυφθούν είτε από επιστήμονες , είτε από απλό εργατικό δυναμικό. Θα χρειαστούν κυρίως εγγράμματοι πολίτες στον τομέα της νανοτεχνολογίας , γι' αυτό τα επιστημονικά άρθρα μιλούν για νανογραμματισμό» υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Άννα Σπύρτου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Για τον λόγο αυτό, όπως εξηγεί «χρειάζεται να καλλιεργήσουμε τον νανογραμματισμό στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Μέχρι σήμερα, οι προσπάθειες επικεντρώνονταν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως, εμείς στη Φλώρινα, στην Παιδαγωγική Σχολή αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Απλοποιούμε το περιεχόμενο των φυσικών επιστημών και δημιουργούμε εκπαιδευτικό υλικό νανοτεχνολογίας για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Αυτό είναι κάτι ξεχωριστό, και όχι μόνο για την Ελλάδα».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ