1821 Digital Gallery

«Χρήσιμοι ηλίθιοι» οι Coldplay σύμφωνα με περιβαλλοντική οργάνωση

Ετοιμάζονται για «οικολογική» περιοδεία και το εννοούν
Coldplay / © Getty Images/Ideal Image
Κατηγορούνται για «πράσινο ξέπλυμα»
  • A-
  • A+
0
Οι Coldplay δέχθηκαν σκληρή κριτική αφότου ανακοίνωσαν μια συνεργασία με τη φινλανδική εταιρεία πετρελαίου Neste.

Μπορεί το βρετανικό δημοφιλές συγκρότημα Coldplay να δήλωσε προ μηνών ότι η παγκόσμια περιοδεία που ξεκινάει θα είναι «όσο το δυνατόν περισσότερο βιώσιμη» θέλοντας να συμβάλλει στην προσπάθεια περιορισμού της περιβαλλοντικής μόλυνσης, ωστόσο ορισμένοι δεν πείθονται.

Αιτία η συνεργασία με την Neste, η οποία αναφέρει μεν ότι είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός βιοκαυσίμων στον κόσμο, ωστόσο οι προμηθευτές φοινικέλαιου αποψίλωσαν τουλάχιστον 10.000 εκτάρια (24.710 στρέμματα) δάσους σε χώρες όπως η Ινδονησία και η Μαλαισία μεταξύ 2019 και 2020.

«Η Neste χρησιμοποιεί κυνικά τους Coldplay για να ξεπλύνει τη φήμη της. Πρόκειται για μια εταιρεία που συνδέεται με το είδος της αποψίλωσης των δασών που θα προκαλούσε αποτροπιασμό στον Chris Martin και τους θαυμαστές του. Δεν είναι πολύ αργά, θα πρέπει να εγκαταλείψουν τη συνεργασία τους με τη Neste τώρα και να επικεντρωθούν σε πραγματικά καθαρές λύσεις αντ' αυτού», δήλωσε ο Carlos Calvo Ambel, ανώτερος διευθυντής της ομάδας εκστρατείας για τις μεταφορές και το περιβάλλον (T&E).

«Η δέσμευση των Coldplay να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα είναι αναμφίβολα καλοπροαίρετη. Αλλά η συνεργασία με μια εταιρεία που συνδέεται με την αποψίλωση των δασών τους καθιστά χρήσιμους ηλίθιους για το greenwashing», πρόσθεσε. 

Σχετικα
Νέα Πιστοποιημένα Δομικά Συστήματα Ενεργειακής Αναβάθμισης BIOCLIMA® από τον Όμιλο Druckfarben
Νέα Πιστοποιημένα Δομικά Συστήματα Ενεργειακής Αναβάθμισης BIOCLIMA® από τον Όμιλο Druckfarben

«Πριν συνεργαστούμε με τη Neste ως προμηθευτή των προϊόντων βιοκαυσίμων, λάβαμε την εγγύησή της ότι δεν χρησιμοποιεί παρθένα υλικά στην παραγωγή τους - και κυρίως όχι φοινικέλαιο. Εξακολουθούμε να γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούν μόνο ανανεώσιμα απόβλητα, όπως μαγειρικό λάδι και υποπροϊόντα από την παραγωγή ξυλοπολτού» αναφέρει η απάντηση του συγκροτήματος.

 

Όπως ανέφεραν πριν μερικούς μήνες σε δημοσίευμα τους οι Times του Λονδίνου ένα μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας στις συναυλίες των Coldplay θα παράγεται από ανεμιστήρες, από πατώματα κινητικής ενέργειας και από σταθεροποιημένα ποδήλατα που κάνοντας πεντάλ θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Όπου είναι εφικτό στις εγκαταστάσεις των συναυλιών θα χρησιμοποιούνται φωτοβολταϊκά συστήματα ενώ το συγκρότημα θα επιδοτεί σε κάθε περιοχή που θα εμφανίζεται τη χρήση φιλικών στο περιβάλλον οχημάτων τα οποία θα έχουν οποιαδήποτε σχέση με την συναυλία. Επίσης, για κάθε εισιτήριο που θα πωλείται στις συναυλίες θα φυτεύεται ένα δέντρο ενώ το συγκρότημα ανακοίνωσε ότι το 10% των εσόδων από την περιοδεία θα δοθεί σε περιβαλλοντικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς. Πάντως το συγκρότημα θα μετακινείται με ιδιωτικά αεροσκάφη.

Τι είναι το greenwashing;

Σχετικα
Vodafone Ελλάδας: Δημοσιεύτηκε η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020-2021
Vodafone Ελλάδας: Δημοσιεύτηκε η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020-2021

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν το «πράσινο ξέπλυμα» για να προσελκύσουν πελάτες που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν ουσιαστικές αλλαγές στις επιχειρηματικές τους πρακτικές. Μάλιστα, ξοδεύοντας πολύ περισσότερο χρόνο και χρήμα για την προώθηση της «φιλικότητας προς το περιβάλλον» των προϊόντων τους, παρά στο να εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι είναι βιώσιμα.

Το greenwashing έχει εξελιχθεί από τη δεκαετία του 1980 και γίνεται πιο δύσκολο να εντοπιστεί στο ανεκπαίδευτο μάτι. Και οι παραπλανητικοί ισχυρισμοί σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων είναι ποικιλόμορφοι. Για παράδειγμα, ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων μπορεί να επαινέσει την απόδοση καυσίμου ενός οχήματος, ενώ προσπερνά τις περιβαλλοντικά καταστροφικές πρακτικές εξόρυξης που εμπλέκονται στην παραγωγή της μπαταρίας λιθίου του.

Εταιρείες πετρελαίου δωρίζουν σαπούνι πιάτων για τον καθαρισμό των πληγέντων ζώων μετά τη διαρροή των προϊόντων τους στον ωκεανό. Μια εταιρεία μπορεί να διατυπώνει αξιώσεις σχετικά με την οικολογική της φιλικότητα («φτιαγμένα με οργανικά υλικά!»), χωρίς να μοιράζεται πιστοποιήσεις ή άλλα στοιχεία για να τα υποστηρίξει.

Με πληροφορίες από Guardian

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ   

Athens Voice Newsletter
Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5