Περιβαλλον

Ένα lifting στην διασταύρωση των οδών Ιπποκράτους και Ναυαρίνου

Ανασχεδιάζοντας τις διασταυρώσεις της Αθήνας

stavros-konstantinidis.jpg
Σταύρος Κωνσταντινίδης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg
Η διαστάυρωση Ιπποκράτους και Ναυαρίνου από ψηλά μετά το ψηφιακό lifting

Επιχειρούμε ένα αστικό lifting στη διασταύρωση των οδών Ιπποκράτους και Ναυαρίνου και αυτό είναι το αποτέλεσμα.

Οι κόμβοι και οι διασταυρώσεις, είναι τα νευραλγικά σημεία του οδικού δικτύου. Είναι υπεύθυνα σε πολύ μεγάλο βαθμό για την ομαλή λειτουργία της κυκλοφορίας , για την οδική ασφάλεια, για την άνεση των πεζών, για την περιβαλλοντική ποιότητα. Το παιχνίδι του κυκλοφοριακού παίζεται κατά βάση στους κόμβους.

Στην Ελλάδα οι διασταυρώσεις των δρόμων αυτά είναι υποβαθμισμένες. Προσφέρονται για παράνομη στάθμευση, δεν προστατεύουν τους πεζούς, έχουν χαμηλή ορατότητα, εγκυμονούν κινδύνους. Αν γινόταν μια μεγάλη επιχείρηση αναβάθμισης των κόμβων σε πανελλήνιο επίπεδο, αυτόματα θα αναβαθμίζονταν οι κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές ποιότητες, και βέβαια θα αποτελούσε μία σημαντική παρέμβαση αναχαίτισης των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία στις πόλεις έχουν θύματα πολύ συχνά πεζούς.

Στο κέντρο της Αθήνας μεταξύ Εξαρχείων και Κολωνακίου η διασταύρωση Ιπποκράτους - Ναυαρίνου έχει όλα αυτά τα τυπικά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα είναι ένα κρίσιμο σημείο του κέντρου της πόλης. 

diastaurwsh_apo_ippokratous.jpg

Επιχειρήσαμε ένα αστικό lifting. Διαπλατύναμε τα πεζοδρόμια στις γωνίες, χωρίς να θίγουμε την κυκλοφοριακή λειτουργία και χωρίς να αλλάξουμε το καθεστώς στάθμευσης. Δημιουργήσαμε νέες ράμπες για άτομα με κινητικές δυσκολίες, και ανανεώσαμε τις διαβάσεις πεζών, εφαρμόσαμε εμφατική σήμανση και εισάγαμε το περίφημο Βρετανικό box, με κίτρινη σήμανση πλέγματος, που εφιστά την προσοχή στους οδηγούς να παραμένουν ελάχιστα εντός της. 

diastayrosi_ippokratoys-skoyfa_01.jpg

diastayrosi_ippokratoys_apo_psila.jpg

Τι πετύχαμε με αυτές τις κινήσεις;

  • Ο κόμβος δεν μπορεί να έχει πλέον παράνομη και την τόσο ενοχλητική στάθμευση στις γωνίες
  • Οι διαβάσεις και οι αντίστοιχες ράμπες είναι στενότερες και άρα εκθέτουν λιγότερο σε κινδύνους τους πεζούς
  • Το οπτικό πεδίου ελέγχου έχει αποκαλυφθεί πλήρως, και έτσι οι πεζοί αλλά κυρίως οι ευάλωτοι χρήστες όπως τα παιδιά μπορούν να ελέγξουν αποτελεσματικά
  • Η κίτρινη σήμανση box είναι έντονη και εμφατική και εφιστά την προσοχή των οδηγών
  • Με τις διαπλατύνσεις δημιουργήσαμε νέο δημόσιο ζωτικό χώρο, που σε έναν άξονα όπως είναι η Σκουφά - Ναυαρίνου και η Ιπποκράτους με πολύ στενά πεζοδρόμια , προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα, για μια σύντομη στάση ή για τη ολιγόλεπτη συνάντηση και επικοινωνία των ανθρώπων.

Η δύναμη της πόλης, η ζωντάνια της κινούμενης σκηνογραφίας της, οι ανθρωποί της υπάρχουν στο ύψος των ματιών του ανθρώπου, του πεζού, του περιπατητή. Η πόλη βιώνεται στις αποστάσεις των 10 μέτρων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ