25 Απρ 2024
READING

Πώς μπορεί το experiential branding να αναπτυχθεί μέσα στο 2022

4 MIN READ

Πώς μπορεί το experiential branding να αναπτυχθεί μέσα στο 2022

Πώς μπορεί το experiential branding να αναπτυχθεί μέσα στο 2022

Στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν μια αυθεντική αλλά και αποδοτική σχέση με το κοινό τους, τα brands δίνουν έμφαση στη δημιουργία εμπειριών που μπορούν αφενός να επικοινωνήσουν καλύτερα, πιο αποτελεσματικά το μήνυμά τους, αφετέρου να κάνουν εντύπωση στον καταναλωτή, ενισχύοντας το engagement του. 

Το concept του experiential branding βασίζεται στην παραδοχή ότι ένα brand πρέπει να θεωρείται ότι μοιάζει με έναν άνθρωπο: έχει την ταυτότητά του, την ιστορία του, την προσωπικότητά του, τις φιλοδοξίες και τις αξίες του. Όλα αυτά επικοινωνούνται σίγουρα καλύτερα μέσα από πλούσιες, πολύπλευρες εμπειρίες, που μοιάζουν μέσα από αυτό το πρίσμα με μια ευκαιρία για συνάντηση και κοινωνικοποίηση δύο μερών: του πελάτη και του brand. Εξάλλου, και οι καταναλωτές πλέον προτιμούν  να διαθέτουν τον χρόνο τους σε εμπειρίες που αξίζουν – και η πανδημία ενίσχυσε αυτήν την θέληση, όπως επίσης έφερε στο προσκήνιο και τις δυνατότητες των virtual εμπειριών, ανοίγοντας ένα νέο πεδίο στο οποίο μπορεί να κερδηθεί ο πελάτης. 

Έτσι, το τοπίο της δημιουργίας εμπειριών για τα brands ανοίγεται για το 2022 πολύ ενδιαφέρον, και εμπλουτίζεται με στοιχεία που αντανακλούν την εποχή.

Ασφάλεια

Η παραλλαγή Όμικρον εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον κόσμο ανησυχητικά, μεταθέτοντας την επιστροφή στην όποια κανονικότητα για αρκετά αργότερα. Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε event ή εκδήλωση προορισμένο να φέρει το κοινό σε επαφή με ένα brand οφείλει να έχει την ασφάλεια των συμμετεχόντων ως προτεραιότητα. Η χρήση όλων των σύγχρονων τεχνολογιών για την προστασία και και για τον έλεγχο της ανθρώπινης επαφής γίνεται προτεραιότητα – όπως και η εφαρμογή πολιτικών και πρωτοκόλλων που βάζουν πρώτη την ασφάλεια. 

Sustainability

Καθώς οι καταναλωτές ξεκάθαρα πλέον δηλώνουν ότι μπορεί να απορρίψουν ένα brand αν δε σέβεται το περιβάλλον, οι εταιρείες είναι απαραίτητο να βρίσκουν τρόπο να ενσωματώνουν τις αξίες τους για τη βιωσιμότητα ακόμα και στα events και τις εμπειρίες που προσφέρουν στους πελάτες τους. Οφείλουν να το κάνουν, βέβαια, κατ’αρχάς, στο πλαίσιο μιας σοβαρης δέσμευσης απέναντι στον πλανήτη. Τα προϊόντα που λανσάρουν, ο τρόπος που οργανώνουν τα events τους, λεπτομέρειες για τα σκουπίδια ή τη σπατάλη ενέργειας σε μια εκδήλωση, είναι στοιχεία που μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Εμβύθιση στον virtual κόσμο και το metaverse

Η σύνδεση με το κοινό στον ψηφιακό κόσμο γίνεται πλέον μια σημαντική οδός για μια συναρπαστιή εμπειρία, που μάλιστα μπορεί να είναι και εξατομικευμένη, δημιουργώντας την αίσθηση μιας σχέσης περισσότερο αυθεντικής με το brand. H τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να χρησιμοποιείται ώστε να οργανώσει πιο εξειδικευμένες εμπειρίες, τα NFTs κάνουν τον πελάτη κοινωνό των exclusive έργων του brand, το gamification των αλληλεπιδράσεων αυτών τις αναβαθμίζει σε αξιομνημόνευτες εμπειρίες. 

Branded content 

Τις εμπειρίες αυτές, ένα event, για παράδειγμα, μπορεί να απογειώσει το κατάλληλο περιεχόμενο, όπως ένα branded βίντεο, που μπορεί να τραβήξει την προσοχή και να μεταφέρει σημαντικό μέρος του μηνύματος. Σημασία πάντα έχει το περιεχόμενο, βέβαια, και όχι τόσο το format μέσα απο το οποίο μεταφέρεται. Αυτό εξαρτάται από τη μορφή που έχει η εμπειρία που προσφέρεται

Pop-up stores

Ένα pop-up store μπορεί να προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία για να ενισχύσει το brand identity της μια εταιρεία, και να βοηθήσει το κοινό να συνδεθεί μαζί της.Το σημαντικό εδώ είναι ότι, από τη μία μια μάρκα μπορεί να μεταμορφώσει εντελώς έναν μικρό χώρο και να τον κάνει ουσιαστικά προέκτασή του, αναδεικνύνοντας τον χαρακτήρα του και χτίζοντας ένα ισχυρό brand awareness, από την άλλη μπορεί να συνεργαστεί με την τοπική κοινότητα, να αναδείξει ντόπιους δημιουργούς, να αποδείξει ότι είναι όντως κοντά στο κοινό του και επικοινωνεί μαζί του ουσιαστικά.

Δείτε ακόμα: Το μέλλον του βιωματικού retail μετά την εποχή του coronavirus

Η σημασία που έχει το βίωμα μιας εξαιρετικής εμπειρίας για τον καταναλωτή δεν πρέπει να αψηφάται από τις μάρκες, ειδικά τώρα που το κοινό είναι πιο συνειδητοποιημένο και σχετικά υποψιασμένο στις πρακτικές του παραδοσιακού marketing. Το engagement που απαιτεί η συμμετοχή σε ένα event, ο χρόνος τον οποίο αφιερώνει ο καταναλωτής για να συμμετάσχει, ανεβάζουν τον πήχη για τα όσα μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία. Ευτυχώς, λένε οι ειδικοί, η ανάγκη για διά ζώσης συμμετοχή σε τέτοια events δεν έβγαλέ ποτέ από την ατζέντα τις offline εμπειρίες. Τώρα, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που προσφέρουν τα εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας και το metaverse, αυτές οι εμπειρίες μπορούν να απογειωθούν.

Συνδεθείτε παρακάτω
ή αποκτήστε ετήσια συνδρομή εδώ.