Πολιτικη & Οικονομια

Πώς το «Ever Given» αυξάνει την πίεση στον Πειραιά

Οι περισσότερες αφίξεις πλοίων και ο μεγαλύτερος όγκος φορτίων - Η «επόμενη ημέρα»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το πλοίο «Ever Given», φορτωμένο κοντέινερ, στη Διώρυγα του Σουέζ μετά την αποκόλλησή του
Το πλοίο «Ever Given», φορτωμένο κοντέινερ, στη Διώρυγα του Σουέζ μετά την αποκόλλησή του © EPA/KHALED ELFIQI

Σε ετοιμότητα ο Πειραιάς για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη πίεση που έφερε το «Ever Given» στη μεταφορά εμπορευμάτων μετά τα γεγονότα στη Διώρυγα του Σουέζ.

Το «Ever Given» αποκολλήθηκε από το σημείο όπου είχε «κολλήσει» στη Διώρυγα του Σουέζ και παρά το προσωρινό πρόβλημα που προέκυψε (σ.σ. γύρισε ξανά διαγώνια), συνεχίζει την πορεία του.

Με την ημερήσια ζημιά να υπολογίζεται στα 9,6 δισ. δολάρια (400 εκατ. δολάρια/ώρα), η επόμενη «ημέρα» μόνο εύκολη δεν είναι τόσο για τη Διώρυγα του Σουέζ όσο και για πολλά λιμάνια -μεταξύ των οποίων και ο Πειραιάς.

Από τη Διώρυγα του Σουέζ περνά το 10% των κοντέινερ με προϊόντα και αγαθά που μεταφέρονται με πλοία. Αργό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο, χύμα φορτίο επίσης. Λαμβάνοντας υπόψιν τα εκατοντάδες πλοία που έχουν ρίξει άγκυρα στα ανοικτά σε κοντινή απόσταση από τις δύο άκρες του περάσματος, σε συνδυασμό με τον όγκο φορτίου που μεταφέρουν, γίνεται άμεσα αντιληπτή η σημαντική επιβάρυνση - συμφόρηση που θα προκαλέσουν οι περισσότερες -σε σχέση με το συνηθισμένο- αφίξεις στα λιμάνια. Σε αυτήν τη δύσκολη εξίσωση πρέπει να ληφθούν υπόψιν και οι αφίξεις των πλοίων που έκαναν τον γύρο της Αφρικής, τροποποιώντας το δρομολόγιό τους μέχρι το τελικό λιμάνι προορισμού.

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι θα χρειαστούν ίσως και μήνες για να αποκατασταθούν πλήρως τα προβλήματα στη Διώρυγα του Σουέζ. «Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τον μεγαλύτερο του συνηθισμένου και εκτός προγράμματος όγκου φορτίων που αναμένονται. Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως με την εντατικοποίηση των βαρδιών. Ο Πειραιάς είναι έτοιμος» επεσήμαναν στο Newmoney στελέχη του λιμανιού. Και πρόσθεσαν: «Θα υπάρχουν καθυστερήσεις τόσο στις εισαγωγές εμπορευμάτων όσο και στις εισαγωγές αφού θα σημειωθεί έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων».

Από τη μεριά του ο Φίλιππος Προκοπάκης, εμπορικός διευθυντής της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά, Danaos Shipping Co Ltd., που μίλησε στο Νewsmoney για τις επιπτώσεις που έχει προκαλέσει το «Ever Given» στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα, δήλωσε: «Σίγουρα το κλείσιμο της διώρυγας είναι ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα παρεμπόδισης της ελεύθερης διακίνησης προϊόντων που έχουμε δει την τελευταία δεκαετία».

Και πρόσθεσε: «Μια λύση για τα πλοία ήταν να κάνουν το γύρο της Αφρικής και να περάσουν από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος αν και αυτό γίνεται προφανώς με χρονική και οικονομική επιβάρυνση, καθώς πρέπει να καταναλωθούν πολύ περισσότερα καύσιμα, ένα κόστος που σίγουρα οι liner εταιρείες θα θέλουν να μετακυλήσουν».

«Τώρα που το κανάλι θα ανοίξει θα δούμε τεράστιο αριθμό πλοίων να καταφτάνει στα λιμάνια. Πλοία που ήταν μπλοκαρισμένα. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό και με τις τακτικές γραμμές, θα δημιουργήσει περαιτέρω συμφόρηση και άρα περαιτέρω καθυστερήσεις» ανέφερε επίσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο λογαριασμός των παραπάνω θα είναι βαρύς και σίγουρα θα οδηγήσει σε προσωρινές ελλείψεις καθώς και σε προσωρινές αυξήσεις τιμών στα προϊόντα».

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ