Πολιτικη & Οικονομια

Τρεις συμβουλές για εύρεση εργασίας σε περίοδο πανδημίας

Υπό κανονικές συνθήκες, η εύρεση εργασίας είναι δύσκολη. Υπό συνθήκες πανδημίας, η εύρεση εργασίας είναι επίσης δύσκολη αλλά δεν θα έπρεπε να είναι κάτι παραπάνω από αυτό

stathis-drakoularakos.jpg
Σταύρος Δρακουλαράκος
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
eyresi-ergasias-symboyles.jpg
Τα γραφεία της εταιρείας Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο

Τρεις συμβουλές που μπορεί να βοηθήσουν καθώς και ένα λινκ προς τις θέσεις εργασίας που άνοιξαν στην Παπαστράτος για να δοκιμάσετε αυτές τις συμβουλές.

Τα τελευταία 5 χρόνια, η Παπαστράτος, η εταιρεία στην οποία εργάζομαι, μεταμορφώνει το προϊόν της, το επιχειρηματικό της μοντέλο και εν τέλει τον ίδιο της τον εαυτό. Εξελίσσεται από μια εταιρεία καπνού σε μια εταιρεία με βάση την επιστήμη και την τεχνολογία.

Για να το κάνει αυτό, αξιοποιεί τα υπάρχοντα ταλέντα από τον οργανισμό της ενώ ταυτόχρονα φέρνεικαι ταλαντούχους ανθρώπους εκτός εταιρείας στην ομάδα της. Ως εκ τούτου, δημοσίευσαμε πρόσφατα νέες θέσεις εργασίας που υπάγονται στο τμήμα Οικονομικών, στο τμήμα Εξωτερικών Υποθέσεων και στο Εμπορικό Τμήμα - αν σας ενδιαφέρει, αυτή η ανάρτηση είναι για εσάς.

Ψάξτε στο Google: «Find job pandemic»

Θα λάβετε χιλιάδες κείμενα στα αποτελέσματα αναζήτησηςΤίποτα όμως που να αλλάζει ριζικά τη διαδικασία. Οπότε, κάνετε κλικ στο «X» στη σελίδα και συνεχίζετε άνετα να περιηγείστε σε οτιδήποτε άλλο έχετε να εκκρεμεί στις καρτέλες του browser. «Καλύτερα να περιμένω, το να βρεις δουλειά κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας είναι ακόμη πιο δύσκολο από ότι ήταν πριν» είναι η καταπραϋντική σκέψη που σε οδηγεί να εγκαταλείψεις την προσπάθεια.

Λοιπόν, διαφωνώ έντονα.

Και διαβάστε γιατί: Υπάρχει πάντα κάτι. Πάντα. Η αγορά είναι στα χαμηλά της. Ο κλάδος περνάει δύσκολα. Η οικονομία είναι αδύναμη. Η χρηματιστηριακή αγορά καταρρέει / φουσκώνει. Υπάρχει πάντα κάτι να χρησιμεύσει ως δικαιολογία. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι δεν υπάρχει ποτέ καλή στιγμή για να αρχίσετε να ψάχνετε για δουλειά εκτός από τώρα. Διότι ανεξάρτητα από την κατάσταση που βρίσκονται οι προοπτικές του εκάστοτε κλάδου, τις περισσότερες φορές είναι οι ίδιες προοπτικές για όλους μας.

[Θα αφήσω αυτήν την πρόταση εδώ για όλους μας ώστε να πάρουμε 5 δευτερόλεπτα και να αφήσουμε το "ΝΑΙ, ΑΛΛΑ" που πετάχτηκε έντονα στο μυαλό όσων διαφωνούν με το πιο πάνω να καταλαγιάσει - 5'' - 4'' - 3'' - 2'' - 1''. Αυτό ήταν, πάει. Τα  "ΝΑΙ, ΑΛΛΑ" εξαφανίστηκαν!]

Υπό κανονικές συνθήκες, η εύρεση εργασίας είναι δύσκολη. Συμφωνώ απόλυτα. Υπό συνθήκες πανδημίας, η εύρεση εργασίας είναι επίσης δύσκολη αλλά δεν θα έπρεπε να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να το κάνουμε γι’ αυτό - ναι;

Τους τελευταίους 6-8 μήνες, πολλοί φίλοι, επαφές και επαφές επαφών, έχουν επικοινωνήσει μαζί μου για συμβουλές. Υπάρχουν τρεις συμβουλές που διαπίστωσα ότι μοιράζομαι μαζί τους επαναλαμβανόμενα και σήμερα θέλω να τις μοιραστώ μαζί σας. Ελπίζω πραγματικά να βρείτε αξία σε αυτές, οπότε ας ξεκινήσουμε:

1. Branding

Στην πραγματικότητα το πιο δύσκολο μέρος, αυτό του να φτιάξετε το προφίλ σας, το προσωπικό σας branding. Είναι πιθανότατα κορυφαίο 3 στη λίστα που διατηρούμε όλοι στο «Πράγματα που έπρεπε να κάνω» μαζί με τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας του σκληρού δίσκου μας και τη διόρθωση της άσχημης σύνδεσης Wi-Fi. Όμως, παρακαλώ: Google-άρετε το όνομα σας. Δείτε τα αποτελέσματα και κατόπιν αφιερώστε λίγο χρόνο για να ανεβάσετε μια κομψή, αντιπροσωπευτική φωτογραφία προφίλ σας στα κοινωνικά δίκτυα που εμφανίστηκαν στα αποτελέσματα αναζήτησης (συνήθως Linkedin - Twitter - Facebook -Instagram, με αυτή τη σειρά).

Στη συνέχεια, εστιάστε στο Linkedin σας, το μόνο κοινωνικό δίκτυο χωρίς ανταγωνιστή που τυχαίνει να είναι το ιδανικό για επαγγελματική και εργασιακή δικτύωση. Κάντε ένα φρεσκάρισμα στην ενότητα «Σχετικά» – αρκούν 30 λέξεις. Ενημερώστε την «Εμπειρία» και την «Εκπαίδευση» σας και, στη συνέχεια, αποσυνδεθείτε ούτως ώστε να δείτε πώς ένα τρίτο άτομο θα διάβαζε το προφίλ σας, δείτε το και από κινητό (πρώτα) και από υπολογιστή.

Θα προσλαμβάνατε αυτό το άτομο; Καλώς.

2. Ενεργοποιήστε το δίκτυό σας

Επιτρέψτε μου να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι «ενεργοποιήστε το δίκτυο σας» δεν σημαίνει «Να θυμάστε κάποιον όταν τον χρειάζεστε και να επικοινωνείτε μαζί του μόνο για να ζητήσετε τη βοήθειά του». Η ενεργοποίηση του δικτύου σας σημαίνει πρώτα απ 'όλα ότι είστε εκεί για αυτούς και όταν γράφω «να είστε εκεί» εννοώ από το «Καλησπέρα - Πώς είσαι; Πως είναι η οικογένεια; Πώς πάει η δουλειά;» μέχρι ένα «Μου άρεσε πολύ η ανάρτησή σας γιατί αυτό και αυτό και εκείνο» και ένα «Εάν μπορώ να βοηθήσω κάποια στιγμή, επικοινωνήστε μαζί μου». Ναι, είναι σκληρή δουλειά. Θα πρέπει να είστε διαθέσιμος για το δίκτυο σας το 80% του χρόνου σας ούτως ώστε ενδεχομένως –πραγματικά, ενδεχομένως– να είναι εκείνο εκεί για εσάς το 20% του χρόνου. Και αυτή, αν επιτευχθεί, θα είναι μια πραγματικά καλή αναλογία για εσάς.

Κι ένα ακόμη πράγμα: Ο καθένας από εμάς διαθέτει ένα δίκτυο επαφών, μεγάλο ή μικρό. Αλλά μερικές φορές λησμονούμε ότι οι κοντινοί μας άνθρωποι, σύντροφοι - γονείς - στενοί φίλοι, έχουν κι εκείνοι ένα δίκτυο επαφών και είμαι αρκετά σίγουρος ότι θα ήταν πρόθυμοι να το προσθέσουν στο δικό σας. Οπότε τώρα έχετε ένα μεγαλύτερο, ευρύτερο δίκτυο. Καταγράψτε και χαρτογραφήστε το, προσδιορίστε ποιος είναι ποιος. Με αυτόν τον τρόπο θα ξέρετε με ποιον να επικοινωνήσετε όταν έρθει η στιγμή που θα προκύψει η επαγγελματική ευκαιρία.

Παρεμπιπτόντως, όταν τελικά συμβεί και επικοινωνήσετε με μια επαφή του δικτύου σας για να μάθετε περισσότερα, προτείνω να την αντιμετωπίζετε ως ένα μαλακό ξεκίνημα της διαδικασίας υποβολής αίτησης, διότι ποτέ δεν γνωρίζεις πόση ισχύ έχει αυτό το άτομο εντός της εταιρείας. Εάν το κερδίσετε με αυτά που θα συζητήσετε τότε μια καλή κουβέντα τους μπορεί να βοηθήσει πολύ. Σημαντική συμβουλή: Μοιραστείτε μερικά πράγματα για τον εαυτό σας και παράλληλα ρωτήστε για την εταιρεία, τους ανθρώπους και την εργασιακή κουλτούρα της, βασικά και αυτονόητα πράγματα, όχι κατευθείαν στο «Πόσο νομίζεις ότι πληρώνει η δουλειά;».

3. Προσαρμόστε το βιογραφικό σας

Το φημισμένο One Size Fits All πρέπει να ονομαστεί One Size Fails All όταν πρόκειται για αίτηση εργασίας, κοινώς το να περιφέρει κάποιος το ίδιο βιογραφικό για κάθε διαφορετική θέση εργασίας είναι συνταγή αποτυχίας. Επενδύστε χρόνο κάνοντας έρευνα σε μηχανές αναζήτησης και κοινωνικά δίκτυα, εντοπίστε επαφές που ενδέχεται να εργάζονται εκεί (βλέπε και: Συμβουλή νο 2) και, στη συνέχεια, προσαρμόστε το βιογραφικό σας για τη συγκεκριμένη θέση. Αντιμετωπίστε αυτήν τη θέση εργασίας ως τη μοναδική στον κόσμο εκείνη τη στιγμή (στην πραγματικότητα είναι) και ως τη μόνη που έχει σημασία για εσάς (στην πραγματικότητα, αν δεν είναι γιατί να χάνετε τον χρόνο σας εκεί;).

Ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες, διαθέτουμε πολλές πτυχές στην προσωπικότητα, στην εκπαίδευση και στα τεχνικά προσόντα μας. Πολλές φορές, προκειμένου να ικανοποιήσουμε αυτήν την ανάγκη του να δείξουμε όλες τις πτυχές μας, μοιραζόμαστε λίγο από την κάθε μιά. Η συμβουλή μου είναι το αντίθετο και συμβαδίζει με την προσαρμογή του βιογραφικού που ανέφερα πιο πάνω. Προτείνω: το 99% όσων βάζετε στην αίτηση και στο βιογραφικό σημείωμα σας να είναι απολύτως σχετικά και ταιριαστά με τη συγκεκριμένη θέση εργασίας. Άλλωστε, μόλις με το καλό περάσετε το πρώτο στάδιο, θα έχετε αρκετό χρόνο και χώρο για να δείξετε τα υπόλοιπα προσόντα σας, είτε πρόκειται για τεχνικές γνώσεις είτε για δεξιότητες.

Αυτές είναι οι τρεις συμβουλές. Ελπίζω πραγματικά να τις βρήκατε χρήσιμες και πραγματικά θα μου άρεσε πολύ να διαβάσω τυχόν επιπλέον συμβουλές από εσάς, συμβουλές που πιστεύετε ότι ανήκουν σε αυτό το κείμενα, στα σχόλια.

Τώρα, για όποια και όποιον το επιθυμεί, ήρθε η ώρα να δοκιμάσετε αυτές τις 3 συμβουλές. Διότι η Παπαστράτος μόλις δημοσίευσε μια σειρά θέσεων εργασίας που υπάγονται στο τμήμα Οικονομικών, στο τμήμα Εξωτερικών Υποθέσεων και στο Εμπορικό Τμήμα μας (αιτήσεις γίνονται δεκτές μέχρι και τις 6 Δεκεμβρίου 2020) -μπορείτε να διαβάσετε μια σύνοψη και να μάθετε περισσότερα εδώ.

Μήπως κάποια από αυτές τις θέσεις εργασίας δείχνει σαν την αρχή ή τη συνέχεια επαγγελματικής σταδιοδρομίας για σας; Κάντε αίτηση.

Αν όχι, τότε μπορείτε πάντα να εγγραφείτε στο newsletter μας και να λαμβάνετε ενημερώσεις για μελλοντικές ειδήσεις και θέσεις εργασίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ