Πολιτικη & Οικονομια

Ένα στα δύο μαγαζιά είχε μικρότερο τζίρο φέτος τα Χριστούγεννα από το 2017

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνών της ΕΣΕΕ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Χριστουγεννιάτικη αγορά /
Χριστουγεννιάτικη αγορά / © INTIME NEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Ινστιτούτου Ερευνών της ΕΣΕΕ, ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις (51%) ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%).

Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση. Εντυπωσιακό είναι, μάλιστα, το γεγονός ότι το 48% των επιχειρήσεων που είχαν μείωση τζίρου, είδαν τις πωλήσεις τους μειωμένες ως και 20%, ενώ καταγράφεται κι ένα διόλου μικρό ποσοστό 16,7%, που είχαν μειωμένες πωλήσεις πάνω από 41%.

Αύξηση πωλήσεων παρουσίασε μόλις το 18% των επιχειρήσεων, ενώ αν δει κανείς την ποιοτική ανάλυση, θα διαπιστώσει ότι το ποσοστό αυτό ανεβαίνει (28,6%) για τις μεγάλες επιχειρήσεις. Συμπέρασμα; Χαμένοι της εορταστικής περιόδου είναι οι αυταπασχολούμενοι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, δηλαδή η ραχοκοκαλιά της οικονομίας. Σημειωτέον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (57,6%) που είχαν αύξηση τζίρου, αυτή δεν ξεπέρασε το 10%.

Το μόνο ενθαρρυντικό είναι ότι κατά δήλωση τους το 74,5% των επιχειρήσεων κατάφερε να καλύψει τις φορολογικές του υποχρεώσεις.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ