Πολιτικη & Οικονομια

Αυξάνονται τα ποσοστά των Ελλήνων που χρησιμοποιούν web banking

Γίνονται όλο και πιο ώριμοι «ψηφιακά»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
web.jpg

Την εξοικείωση των Ελλήνων με την ψηφιακή εποχή και την σταδιακή αποκατάσταση του παραδοσιακού γκισέ από το web banking, παρουσιάζει έρευνα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών σε συνεργασία με την ΕΥ.

Η έρευνα καταγράφει για πρώτη φορά τα ψηφιακά χαρακτηριστικά και στατιστικά της τραπεζικής αγοράς, όπως αυτά διαμορφώθηκαν το 2017.  Σύμφωνα με την έρευνα οι πελάτες των τραπεζών έχουν αυξήσει κατακόρυφα τη χρήση του κινητού τους τηλεφώνου για συναλλαγές, χρησιμοποιώντας κυρίως χρεωστικές κάρτες για online αγορές, ενώ ιδιαίτερα δημοφιλές αναδεικνύεται και το ψηφιακό πορτοφόλι. 

Το 67% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το internet για τις συναλλαγές του με τις τράπεζες, έναντι ποσοστού 81% μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, το ποσοστό των χρηστών Smartphone, από 12% το 2012, έφτασε το 66% στα τέλη του 2017, ενώ κάθε πελάτης είναι συνδεδεμένος με 2,3 συσκευές μέσω των οποίων διενεργεί συναλλαγές με το τραπεζικό σύστημα. 

Για την πληρωμή λογαριασμών και τη μεταφορά χρημάτων, 6,25 εκατ. Έλληνες χρησιμοποιούν το internet και το mobile banking. Μάλιστα, το 73% των ενεργών χρηστών web banking πραγματοποιούν περίπου 277 συναλλαγές ανά λεπτό μέσω διαδικτύου, η αξία των συναλλαγών μέσω web banking ανέρχεται σε 221,7 δισ. ευρώ, ενώ περίπου 886.000 είναι οι συνδέσεις που γίνονται καθημερινά στο web banking. 

Αντίστοιχα, το 43% των ενεργών χρηστών mobile banking, πραγματοποιούν περίπου 27 συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου ανά λεπτό, η αξία των συναλλαγών μέσω mobile ανέρχεται σε 4,7 δισ. ευρώ, ενώ οι καθημερινές συνδέσεις στο mobile banking ανέρχονται σε περίπου 416.000.

Σε άλλο σημείο της έρευνας φαίνεται ότι τα 3,5 εκατομμύρια πελατών πραγματοποιούν online αγορές προϊόντων, αξίας 4,5 – 5 δισ. ευρώ. Το 75% των αγορών αυτών πραγματοποιείται σε ελληνικά e – shops, τα οποία υπολογίζονται τώρα σε περίπου 7.000.

Οι online αγορές των καταναλωτών αφορούσαν ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%), υπηρεσίες στέγασης (72%), ηλεκτρονικά και εξοπλισμό Η/Υ (67%), υπηρεσίες εισιτηρίων (66%), υπόδηση και ένδυση (61%) και υπηρεσίες διανομής τροφίμων (59%). Σημειώνεται ότι τα ποσοστά αναφέρονται σε καταναλωτές που έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά εντός του 2017.

Οι online αγορές πληρώνονται κατά 64% με χρεωστικές κάρτες, 57% με αντικαταβολή, 42% με πιστωτικές κάρτες, 17% με ψηφιακό πορτοφόλι και 9% μέσω PayPal.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η χρήση των καρτών έχει διευκολυνθεί πολύ από τον αριθμό των POS που είναι διαθέσιμα πλέον σε όλες τις επιχειρήσεις, Μάλιστα, η χρήση τους σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με πέρυσι (+87%).

Σε ημερήσια βάση γίνονται 1,5 εκατομμύρια συναλλαγές με κάρτες, μέσης αξίας 62,7 εκατ. ευρώ.

Δείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ