Πολιτικη & Οικονομια

Χατζηδάκης: «"Στον αέρα" οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι»

Λόγω μη εξασφαλισμένης χρηματοδότησης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
42569-89665.jpg

«Στον αέρα» είναι αυτή τη στιγμή η συνέχιση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Κεντρική Οδός και Ιόνια Οδός), καθώς το χρηματοδοτικό τους καθεστώς δεν έχει διασαφηνιστεί. Αυτό προκύπτει απ΄ όσα δήλωσε χτες ο κ. Κ. Χατζηδάκης, υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, στο συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) με θέμα «Τα έργα Μεταφορικών Υποδομών ως Μοχλός Ανάκαμψης και Ανάπτυξης της Οικονομίας». Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ναυτεμπορικής», ο υπουργός είπε: «Υπάρχει μια κατ’ αρχήν συμφωνία χρηματοδότησης με τις τράπεζες που χρηματοδοτούσαν τα έργα -οι οποίες δεν ήταν ελληνικές, αλλά συνολικά από όλη την Ευρώπη, μεταξύ αυτών ισπανικές, πορτογαλικές και ιρλανδικές.. Αυτή η αρχική συμφωνία έχει κατατεθεί στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αναμένουμε τις τελικές εγκρίσεις και σε αυτό το σκέλος».

Σημειώνεται ότι για να ξεκινήσουν κανονικά τα έργα και όχι μόνον οι πρόδρομες εργασίες σε ορισμένα εργοτάξια σε δύο από αυτά (Ολυμπία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), θα πρέπει να ολοκληρωθεί η συζήτηση με όλες τις τράπεζες, να καλυφθεί το χρηματοδοτικό κενό που τυχόν προκύψει, να εγκριθούν όλες οι συμφωνίες από την Ευρωπαϊκή Ενωση και, στη συνέχεια, να γραφούν οι συμπληρωματικές συμβάσεις, οι οποίες θα πρέπει να ψηφιστούν από τη Βουλή.

Το αρμόδιο υπουργείο έχει ανακοινώσει πως, σε περίπτωση που κάποιες τράπεζες αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τα έργα, μέρος του χρηματοδοτικού κενού θα καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς), ενώ έχει εξασφαλιστεί δάνειο ύψους 650 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που αφορά αυστηρά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων.

Για τους δύο αυτοκινητόδρομους στο μεταξύ, την Ιόνια Οδό και την Κεντρική Οδό, δεν έχει προχωρήσει καν το σχέδιο για να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες σε κάποια από τα εργοτάξια, όπως έχει γίνει στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, όπου, βεβαίως, οι πρόδρομες εργασίες σε ορισμένα από τα εργοτάξια έχουν ονομαστεί για επικοινωνιακούς λόγους «ξεκίνημα των έργων».

Αναφορικά με τα υπόλοιπα έργα, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε πως, στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, προβλέπεται ότι θα έχουν δημοπρατηθεί ή συμβασιοποιηθεί πάνω από 20 έργα μεταφορικών υποδομών, ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ, και συνολικά μέσα σε ένα χρόνο προχωρούν πάνω από 60 έργα μεταφορικών υποδομών, με συνολικό ύψος περίπου 2,5 δις».

Από την πλευρά του ο κ. Στ. Καλογιάννης, αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, υπογράμμισε την ανάγκη «το σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων να γίνει πιο αποδοτικό, πιο διαφανές και αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις που έχουν προωθηθεί: Μείωση, κατά το ήμισυ, των πρόσθετων εγγυήσεων στα δημόσια έργα και απομείωση κατά 20% των εγγυήσεων καλής εκτέλεσης μετά την προσωρινή παραλαβή του έργου.

Γενίκευση της προκαταβολής του 10% για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Καθιέρωση διαδικασίας διαιτησίας για την επίλυση των διαφορών στα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα των ΔΕΚΟ.

Το επόμενο διάστημα προωθούνται νομοθετικές ρυθμίσεις για την αναμόρφωση των διατάξεων περί Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΠ) και σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για το Μητρώο Μελετητών και τις Εταιρείες Μελετών».

Μ.Φ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ