Πολιτικη & Οικονομια

6 δισ. από ιδιωτικοποιήσεις μέχρι το 2018

Τι λέει η  νέα πρόεδρος του ΤΑΪΠΕΔ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
362627-750449.jpg

6 δισ. ευρώ μέχρι το 2018 προγραμματίζει να εισπράξει το ΤΑΪΠΕΔ από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.

Λεπτομερέστερα, σύμφωνα με τη νέα πρόεδρο του Ταμείου κ.  Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, τα κατά περίπτωση δεδομένα είναι τα εξής:

ΔΕΗ (Το ΤΑΪΠΕΔ κατέχει το 17%): Το Ταμείο προσλαμβάνει σύμβουλο σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο και τη ΔΕΗ, αλλά δεν αναλαμβάνει κάποια άλλη πρωτοβουλία πριν κινήσει η επιχείρηση τις δικές της διαδικασίες (πώληση λιγνιτικών μονάδων, μείωση μεριδίου στη λιανική) και αποσαφηνιστεί η αξία του 17% στην τελική μορφή της ΔΕΗ. Τα έσοδα από την πώληση του 17% αναμένονται το 2018, αλλά υπό την προϋπόθεση ότι η ΔΕΗ θα κινηθεί εντός του χρονοδιαγράμματος.

Ελληνικό: Τις επόμενες μέρες θα αναρτηθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και θα ακολουθήσουν η δημόσια διαβούλευση (1,5 μήνας) και οι παρατηρήσεις στο Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης που θα ζητήσει συμμόρφωση από τον επενδυτή. Θα ακολουθήσει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που θα χωροθετεί την επένδυση και, αφού αδειάσει ο χώρος, θα παραδοθεί στον επενδυτή. Ο διαγωνισμός για το καζίνο θα πρέπει να «τρέξει» παράλληλα από τα συναρμόδια υπουργεία, καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για να προχωρήσει η επένδυση.

Εγνατία: Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) αναφέρει εκτός από τα μετωπικά διόδια και 20 πλευρικούς σταθμούς διοδίων (λόγω των 90 εξόδων).Μέχρι να γίνει η ιδιωτικοποίηση, τα έσοδα από τα διόδια θα τα εισπράττει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ. Επίσης, όταν ολοκληρωθεί από το υπουργείο Υποδομών το σύστημα των αναλογικών διοδίων σε όλη τη χώρα, ο επενδυτής θα είναι υποχρεωμένος να το εγκαταστήσει με δικό του κόστος και στην Εγνατία. Το ΤΑΪΠΕΔ έχει το δικαίωμα παραχώρησης της οδού και δηλώνει έτοιμο να προχωρήσει σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος μη δεσμευτικού χαρακτήρα, ώστε να εισπραχθούν τα έσοδα από την παραχώρηση το 2018.

Μαρίνα Αλίμου: Υπάρχει η περιβαλλοντική μελέτη και το ΤΑΪΠΕΔ θα προχωρήσει σύντομα σε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη μίσθωση. Στόχος είναι, ο επενδυτής να αναδείξει τη μαρίνα.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μέσα στον τρέχοντα μήνα θα γίνει το οικονομικό κλείσιμο και εκκρεμεί η σύμβαση για την επιδότηση, με όριο τα 49 εκατ. ευρώ, των άγονων γραμμών μέχρι το 2020.

ΟΤΕ: Σύντομα θα προσληφθεί σύμβουλος και η διαδικασία πώλησης θα ολοκληρωθεί το 2018.

ΔΕΣΦΑ: Στόχος είναι να γίνει η μεταβίβαση των μετοχών το φετινό Δεκέμβρη

ΕΛΤΑ: (Οι μετοχές ανήκουν στο υπουργείο Οικονομικών) θα μεταφερθούν στην ΕΔΗΣ (Εταιρία Δημόσιων Συμμετοχών)  

23 λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια: το ίδιο.

(Σ.Σ. Με τόσο πολλά «αν», «εφόσον», «θα» «σύντομα», «στόχος είναι» κλπ,  είναι εξαιρετικά αμφίβολη η υλοποίηση μέσα στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ίδωμεν).  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ