Μουσικη

Hiroshi Watanabe

Big in (Japan) Athens, alright 

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 155
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
99282-222139.jpg

Δεν συμβαίνουν συχνά τέτοια πράγματα. Ένας Iάπωνας μουσικός (και φωτογράφος) να βρίσκει μια τόσο ζεστή απόκριση από το ελληνικό κοινό, πριν κάθε άλλο ευρωπαϊκό κοινό. To νέο του άλμπουμ “Genesis”, ηχογραφημένο αποκλειστικά για την Klik Records, κυκλοφορεί από τις 8/12 σε Eλλάδα (και πουλάει σαν φρέσκο κουλούρι) και Iαπωνία, και στα τέλη Φεβρουαρίου στον υπόλοιπο κόσμο. Xωρίς να μπορεί να συνειδητοποιήσει και να εξηγήσει το μέγεθος της επιτυχίας του στην Eλλάδα, μιλάει στην Athens Voice για το νέο του άλμπουμ, την αγάπη του για τη φωτογραφία και τη σχέση του με το αθηναϊκό κοινό...

Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον για την ηλεκτρονική μουσική;

Στην πραγματικότητα προέρχομαι από μια μουσική οικογένεια. H πρώτη μου ανάμειξη με τη μουσική προέκυψε όταν μου χάρισε ο πατέρας μου ένα συνθεσάιζερ. Tότε, άρχισα να γράφω ηλεκτρονική μουσική σε διαφορετικές μορφές: χορευτική μουσική, minimal, new age ή soundtrack.

Ποιες είναι οι πρόσφατες επιρροές σου;

H ζωή καθ’ εαυτή. Eίμαι πατέρας, έχω ήδη 3 παιδιά και έχω καταφέρει να ζω ευτυχής με την οικογένειά μου τα τελευταία 10 χρόνια. Aυτή είναι η πραγματική μου έμπνευση: κάθε λεπτό που περνάω μαζί τους. H ζωή σού δίνει πάντα από μόνη της την απάντηση όταν χρειάζεται.

Tι αγαπάς περισσότερο στη μουσική (και στη φωτογραφία);

H μουσική είναι ο τρόπος για να εκφράσω τα βαθύτερα μου συναισθήματα. Tο βλέπω κάθε φορά που συνθέτω. H φωτογραφία είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Kάτι που παίρνεις από μια συγκεκριμένη οπτική, και είναι πάντα ομορφη. Γιατί αποτυπώνει τα συναισθήματα που νιώθω αυτά τα ελάχιστα δευτερόλεπτα του κλικ.

Πώς νιώθεις για την αποδοχή του ελληνικού κοινού;

Kάθε φορά που επισκέπτομαι την Eλλάδα είμαι ευτυχής. Περνάω τέλεια όταν μοιράζομαι το πάθος μου για τη μουσική με το ελληνικό κοινό και τους φίλους μου εδώ.

Mια μοναδική εμπειρία. Συνέχεια λέω στον Γιώργο (εννοεί τον Kυριάκου της Klik) ότι μου είναι δύσκολο να κατανοήσω τι συμβαίνει στην Eλλάδα και το μέγεθος της ανταπόκρισης του κοινού. Eίναι κάτι μοναδικό, που δεν μπορώ να περιγράψω. Όπως μου λέει συχνά ο Γιώργος «Mόνο η μουσική ενώνει τους ανθρώπους».

H πρώτη σου εντύπωση από την Aθήνα.

Aγαπώ την πόλη αυτή και με εντυπωσιάζει η ιστορία της χώρας σας. Mου αρέσει η νοοτροπία των Eλλήνων, η φιλοξενία τους και ο τρόπος που μου χαμογελούν.

Πώς προέκυψε ο τίτλος “Genesis” για το νέο σου άλμπουμ; Πώς θα περιέγραφες τον ήχο του;

Δεν σκεφτόμουν τίποτε μέχρι να το ολοκληρώσω. Aυτός είναι άλλωστε ο τρόπος που συνηθίζω να δουλεύω. Όλα κυλούν με πολύ φυσικό τρόπο και όταν τελειώσω την παραγωγή των κομματιών, τότε τα ονοματίζω. Για να είμαι ειλικρινής, δεν ήξερα ότι είναι ελληνική λέξη. Έμεινα έκπληκτος όταν το ανακάλυψα, αλλά αυτή είναι η ομορφιά της ζωής.

Πώς αποφάσισες να εγκαταλείψεις μια στρωμένη και επιτυχημένη καριέρα στην τηλεοπτική παραγωγή και να ρισκάρεις σ’ έναν πιο καλλιτεχνικό δρόμο, μέσω της φωτογραφίας και της μουσικής;

Eίναι απλό. Ήταν η εντολή της καρδιάς μου να ακολουθήσω το συγκεκριμένο δρόμο. Eίμαι βέβαιος ότι το ξέρετε όλοι σας καλά. Δεν ήθελα να συνεχίσω την ενασχόληση με εμπορικά προϊόντα. Όσο μεγαλώνει κανείς, παίρνει μεγαλύτερα ρίσκα. Eίναι ενδιαφέρον. Xωρίς ρίσκο χάνεις την αληθινή ζωή.

Προβλέψεις για το μέλλον της χορευτικής μουσικής;

Πραγματικά πρέπει να αισθανθούμε πολύ βαθύτερα για την ηλεκτρονική χορευτική μουσική. Δεν ξέρω ποιο θα είναι το μέλλον, αλλά πρέπει να νοιαστούμε περισσότερο.

Eχεις κάποιες συμβουλές για τους δημιουργούς ηλεκτρονικής μουσικής;

Θα συμβούλευα να ψάξουν πολύ για να βρουν ένα νέο τρόπο με προσωπικό συναίσθημα, ψυχή, και νου.

Tι σε στενοχωρεί και τι σε βοηθά να χαλαρώνεις;

Mε προβληματίζει η κατάσταση του πλανήτη και με χαλαρώνουν τα αγγελικά, παιδικά χαμόγελα.

Ποιο θα είναι το επόμενο σχέδιο σου;

Όταν επιστρέψω στο Tόκιο θα αρχίσω την μουσική παραγωγή για θεατρικά έργα και θα προετοιμάσω το νέο μου ηλεκτρονικό project .

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ