Visual Browsing
5 χρόνια Melting Records: Η ιστορία του γοητευτικότερου ελληνικού label

5 χρόνια Melting Records: Η ιστορία του γοητευτικότερου ελληνικού label

Η δισκογραφική που θαυμάζουμε γιορτάζει. Αφορμή για συνέντευξη
Melting Records: Ανεξάρτητο δισκογραφικό label, από την Αθήνα για όλο τον κόσμο
Melting Records: Η αθηναϊκή δισκογραφική εταιρία που ακούγεται σε όλο τον κόσμο, μας μίλησε για την πενταετή διαδρομή, την άρτια αισθητική και την υπεροχή της μουσικής της.

5 χρόνια Melting Records, από τη μια υπέροχη κυκλοφορία στην άλλη. 5 χρόνια Melting Records, μια ολόκληρη εποχή στερεοφωνικής τέρψης για ακροατές με οξυμένη ακοή και συχνότητες που δεν πιάνουν όλοι αλλά συγκρατούν αυτοί που πρέπει. Instrumental hip hop, downtempo, jazz lounge, trip hop, dub, breaks, η αθηναϊκή κολεκτίβα κρατά σφιχτά τον καλό ήχο στα χέρια της και σαγηνεύει πολλά αυτιά με την πάντα συνεπή ποιότητα της δουλειάς της. Και μην ξεχνάς να ακούς καθημερινά περισσότερο downtempo στον Athens Voice 102.5

Melting Records: Ανεξάρτητο δισκογραφικό label, από την Αθήνα για όλο τον κόσμο
Various Artists - Tales of Another Direction Vol. 1 | © Melting Records 2015

O Βασίλης Φωτεινός και ο Ανδρέας Παλλίδης, δύο από τους βασικούς υπεύθυνους για το δισκογραφικό απόσταγμα της Melting Records, ξεκίνησαν την πορεία τους στον ωκεανό του ήχου το 2014, αποφασισμένοι να μας ταρακουνήσουν με αμέτρητα εμπνευσμένα beats και ακόμη περισσότερες εκπλήξεις. Έως σήμερα, η ετικέτα έχει κυκλοφορήσει περισσότερες από είκοσι παραγωγές, όλες σε φορμά βινυλίου, συνεργαζόμενη με δημιουργούς της ελληνικής ανεξάρτητης σκηνής και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Moderator, Kognitif, Skinshape, Nym, Madball Scientists, Savages, είναι ορισμένοι μονάχα από τους παραγωγούς οι οποίοι εμπιστεύτηκαν το έργο τους στην Melting Records, σε ένα πληθωρικό παλμαρέ που περιλαμβάνει επίσης ονόματα όπως των Hipcut, Mononome, Apanemic, Billa Qause, El Jazzy Chavo.

Απαραίτητη για κάθε d.j. και όμορφη κάθε φορά που ακούγεται σε μικρά ή μεγάλα ηχοσυστήματα, η δισκογραφία της Melting Records ανοίγει τα φτερά της και επιδεικνύει τον πλούτο του υλικού της την Παρασκευή 13 Μαρτίου, σε ένα μεγάλο γενέθλιο πάρτι στο Black Box της Aθήνας. Εκεί θα βρίσκεται ένα υψηλών προδιαγραφών τοπικό και διεθνές line up, (Moderator, Mononome, Kognitif, Mounika, il:lo, SugahSpank, Rateone), έτοιμο να μας ξεναγήσει στην κουλτούρα του label, εκεί θα βρίσκονται και όλες οι διαθέσιμες κυκλοφορίες της Melting Records, σε ένα ειδικά διαμορφωμένο merchandise spot εμπλουτισμένο με μπλούζες, φούτερ, αυτοκόλλητα και συλλεκτικά παραφερνάλια της εταιρίας. Λίγο πριν το event, ο Βασίλης Φωτεινός μας ξεναγεί στο μακρινό δισκογραφικό ταξίδι της Melting Records.

5 χρόνια Melting Records: Η ιστορία του γοητευτικότερου ελληνικού label
Melting Records: Ανδρέας Παλλίδης, Moderator, Βασίλης Φωτεινός

Πέντε χρόνια Melting Records: Ποιοι είναι οι σταθμοί της διαδρομής σας;
To «Sinner’s Syndrome» του Moderator, το οποίο ξεπέρασε κάθε προσδοκία και πλασαρίστηκε ως μπεστ σέλερ στην πλατφόρμα του Bandcamp, στην κατηγορία του τριπ χοπ. Η επιτυχία του Skinshape: Σαν δεύτερο release, έγινε airplay στο BBC 6 μέσω του Giles Peterson, μια κυκλοφορία – λέμβος που μας επέτρεψε να ανακάμψουμε μην έχοντας μπάτζετ αρχικά, ώστε να μαζέψουμε λεφτά για να βγάλουμε τις επόμενες συλλογές. Ενώ και ο ίδιος ο καλλιτέχνης μετέπειτα εξελίχθηκε σε παγκόσμιο όνομα, με soundtrack για το Netflix και άλλες σημαντικές δουλειές. Το «Flat Reality» του somehowArt, ο οποίος είναι και φίλος μας, μια κυκλοφορία πρόκληση. Θεωρώ επιτυχία το ότι πουλήσαμε όλα τα βινύλια, ένας ιδιαίτερος, downbeat δίσκος που θεωρούσα ότι θα μας μείνει στο ράφι. Τυγχάνει και το αγαπημένο μας release. To «Humble Dubbers», γιατί είμαι fan της reggae, και κατάφερα να περάσω και ένα τέτοιο vibe στον κατάλογό μας, πέρα από το trip hop και το downtempo. Μια συλλογή υψηλού ρίσκου, με ακριβά licensing, η οποία πήγε πολύ καλά. Είχαμε το «Nine Years» του Ticklah για πρώτη φορά σε βινύλιο, καθώς και ονόματα σαν των Dubmatix, Victor Rice. Επίσης ότι πέρασε το Beats & Culture σε σειρά βινυλίου, ένα προσωπικό μου πρότζεκτ από το 2008, που αρχικά «έτρεχε» ως κανάλι στο YouTube και ουσιαστικά προηγείται της Melting Records σαν ιδέα. Συνολικότερα, η επιτυχία είναι τα 6 χρόνια, τα οποία κλείνουμε τον Μάιο, άσχετα από το γεγονός ότι τώρα κάνουμε τα πέμπτα γενέθλια, η μεγαλύτερη επιτυχία είναι ότι ενώ ξεκινήσαμε με στόχο μια – δυο κυκλοφορίες, έχουμε κάνει περισσότερες από 20 παραγωγές. Πραγματικά, δεν περίμενα να κρατηθεί όλο αυτό.

Melting Records
Melting Records: Louis Chauderlot, Βασίλης Φωτεινός, Skinshape

Μια δισκογραφική εταιρία δεν είναι το επικερδέστερο επάγγελμα σε αυτή τη χώρα, πιθανότατα και σε οποιοδήποτε τόπο. Τι εμπόδια συναντάτε και τι σας κάνει να επιμένετε
Έχω πρωινή δουλειά. Εξυπακούεται ότι δεν βγάζουμε πολλά λεφτά από την Melting Records, το κάνουμε γιατί είμαστε καψάλια με τη μουσική, πράγμα που έχει τρομερό τίμημα στον χρόνο που αφιερώνουμε, σκέψου να σχολάς και να καταπιάνεσαι με label, διανομές, ΕΛΤΑ, συσκευασίες. Είναι ένα χόμπι που πάει καλά. Το οποίο έχει την προοπτική να μας επιτρέψει να βιοποριστούμε τα επόμενα χρόνια. Ή μπορεί και να μείνει ως έχει. Μοιάζουμε ότι είμαστε εταιρία κανονική, αλλά το κάνουμε μόνο για τη μουσική και την αγάπη του βινυλίου.

Πατάτε γερά στην κουλτούρα του διαδικτύου, έχοντας σταδιοδρομήσει στο online curating, στα διάσπαρτα μουσικά κανάλια και τα blogs, ταυτόχρονα ωστόσο τιμάτε τον αναλογικό ήχο με κυκλοφορίες σε βινύλιο. Πώς συνδυάζονται αυτοί οι δύο κόσμοι;
Η τραγική αλήθεια είναι ότι δε συνδυάζονται τόσο εύκολα, παρότι εμείς τους συνδέουμε. Βοηθά το γεγονός ότι χάρη στο bandcamp πουλάμε digital και βινύλιο στην ίδια σελίδα, είναι ωστόσο άλλοι κόσμοι, πραγματικά. Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι ενώ ξεκινήσαμε σαν web label, καταλήξαμε να δουλεύουμε περισσότερο με τα μαγαζιά που προωθούν τον αναλογικό ήχο.

Με έδρα την Ελλάδα, έχετε κατορθώσει να διανέμετε τις κυκλοφορίες σας σε όλη την Ευρώπη. Ήταν πρωταρχικό στοίχημα ο διεθνής προσανατολισμός; Και πώς κατορθώσατε να το κερδίσετε;
Εξαρχής ήταν διεθνής ο προσανατολισμός μας και δεν τον πετύχαμε καθόλου εύκολα. Πετύχαμε πολλά μπαίνοντας στα δισκοπωλεία, πράγμα που μας πήρε 3 χρόνια. Το διάστημα αυτό δίνουμε έμφαση στη Γαλλία, ενώ στη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Αγγλία είμαστε ήδη εδραιωμένοι. Όσο για την Ελλάδα, μπορεί να μην είναι μεγάλο το κοινό, αλλά αυτοί που στηρίζουν είναι πολύ πιστοί. Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, δεν υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τους Έλληνες… δυστυχώς.

Πόσο δύσκολο είναι να πείσεις έναν ξένο παραγωγό να σου παραχωρήσει τη μουσική του; Πώς χτίζονται οι σχέσεις, οι συνέργειες και οι συμμαχίες στο αχανές σύμπαν του ίντερνετ
Έχουμε πλέον την ευχέρεια να προσεγγίζουμε έναν ξένο καλλιτέχνη δείχνοντάς του το ιστορικό μας. Στην αρχή ήταν πάρα πολύ δύσκολο, αλλά μας εμπιστεύονται πια. Οι σχέσεις χτίζονται… Πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι, είμαστε στο sector του DIY, αν βοηθήσεις τους άλλους θα εισπράξεις κι εσύ βοήθεια.

Melting Records
Melting Records: Χρήστος Καββούρης, Aνδρέας Παλλίδης, Kognitif, Βασίλης Φωτεινός

Κυκλοφορείτε δίσκους σε αντίτυπα των πεντακοσίων – εξακοσίων. Πόσο από αυτό το κασέ εξαντλείται στην Ελλάδα και πόσο στον υπόλοιπο κόσμο;
Η Ελλάδα κυμαίνεται στο 5 με 10% των πωλήσεών μας. Τα υπόλοιπα ταξιδεύουν στον υπόλοιπο κόσμο. Το βινύλιο θέλει μάχη.

Είναι ριψοκίνδυνη υπόθεση η Melting Records; Πόσο έξω θα μπορούσε να σας ρίξει μια αποτυχημένη κυκλοφορία;
Στην αρχή τουλάχιστον, θα μπορούσε να είναι καταστροφική. Ήμασταν πολύ προσεκτικοί, έχουν γίνει και λάθη, αλλά αυτή τη στιγμή τουλάχιστον δε θα βυθιστεί το πλοίο. Κοιτάμε μπροστά. Αλλά είναι ριψοκίνδυνη υπόθεση η Melting Records. Εγκεφαλικά, ψυχολογικά, ως επένδυση χρόνου. Γουστάρουμε.

Προσωπικά, οτιδήποτε φέρει την ετικέτα της Melting το προμηθεύομαι χωρίς να χρειαστεί να το ακούσω προηγουμένως. Είναι αυτός ο χαρακτηριστικός ήχος και η εικαστική ενότητα που κάνει τη δουλειά σας αναγνωρίσιμη. Τι κρύβεται από πίσω; Ταλέντο; Σχολαστική δουλειά;
Ευχαριστούμε! Πολλοί είναι σε αυτό το mood, να ψωνίσουν ακόμη και σε επίπεδο προπαραγγελιών, όντως, υπάρχει ένας ήχος, υπάρχει μια διακριτή εικόνα, η οποία παίζει ρόλο, για μένα μικρό, αλλά για το κοινό έχει σημασία. Ταλέντο δεν χρειάζεται, αλλά σίγουρα χρόνος, σχολαστική δουλειά, αγάπη για τη μουσική.

Μιλώντας για την Melting Records, είναι αναπόφευκτο να σταθείς στην αισθητική των εξωφύλλων της. Kanellos COB, Jola 818, FLEMA, Μανώλης Χαλκιαδάκης, είναι ορισμένοι από τους κομίστες / σχεδιαστές / εικαστικούς που έχουν φιλοτεχνήσει δουλειές σας. Πόσο σημαντικό είναι το κομμάτι του artwork για τη φιλοσοφία σας;
Χαίρομαι που αναφέρονται αυτά τα παιδιά… Ο Kanellos είναι Έλληνας που ζει στη Γαλλία, ζει από τη ζωγραφική, πρόσφατα φιλοτέχνησε τη νέα έκδοση του «Ζητιάνου», o Jola 818, διαθέτει εντελώς άλλο στιλ, είναι γκραφιτάς, βάφει έξω, Έλληνας και αυτός, από Αιγάλεω, σημαντική συνεργασία για εμάς. Ο FLEMA είναι από την Κολομβία, την Μπογκοτά, δεν τον έχω συναντήσει ποτέ, τον γνώρισα και τον εκτίμησα ως καλλιτέχνη, ο Μανώλης είναι φοβερός φίλος και επιμελείται το vinyl design σε πολλά εξώφυλλά μας. Προσπαθούμε ο ήχος να έχει συνοχή με το εξώφυλλο. Βινύλιο βγάζεις άλλωστε, οφείλεις να παρουσιάσεις κάτι όμορφο.

Σχετικα
Kill Emil: Ένας beatmaker από άλλη διάσταση
Kill Emil: Ένας beatmaker από άλλη διάσταση

Melting Records: Ανεξάρτητο δισκογραφικό label, από την Αθήνα για όλο τον κόσμο
To εξώφυλλο του «Hubble Dubbers», σε σχεδιασμό του FLEMA © Melting Records 2017

Πέρα από τα προσωπικά άλμπουμ, δραστηριοποιήστε και στην ανθολόγηση συλλογών, καθώς και στα singles. Μιλήστε μας για τα compilations της Melting Records και για τη σειρά Beats & Culture.
Το Beats & Culture είναι μια σημαντική σειρά για εμάς, μας επιτρέπει να «σπάμε» λίγο αυτό το χαλαρό downtempo, μπορούμε να βάζουμε breakbeats, ethnic, afrobeat, dub, πιο πειραματικά πράγματα. Ετοιμάζουμε δύο νέα volumes, με ορίζοντα την περίοδο του καλοκαιριού.

Melting Records
Εφτάιντσο της σειράς Beats & Culture

Πόσοι εργάζονται αυτή τη στιγμή για την ετικέτα; Έχει εμπλουτιστεί το δυναμικό σας στο πέρασμα του χρόνου και πόσο σημαντικό είναι να καλλιεργείται μια κοινότητα γύρω από την εταιρία;
Κανείς δεν δουλεύει, πέρα από εμένα και τον Ανδρέα, υπάρχει όμως βοήθεια, χάρη στους φίλους: Αλέξανδρος Γιακουμής, Χρήστος Καββούρης, Γιώργος Βαλλής, Νίκος Παγουλάτος, Louis Chauderlot, Camille Touze. Μια παρέα είμαστε.

Ποια είναι η σχέση σας με το ραδιόφωνο; Παίζει σημαντικό ρόλο για την προώθηση της δουλειάς σας προς τα έξω; Ή μήπως το ίντερνετ έχει καταργήσει αυτή την ανάγκη;
Αυτό που φαίνεται είναι ότι το ραδιόφωνο έχει υποβαθμιστεί. Είτε γιατί οι σταθμοί παίζουν λίστες, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να μην έχουν τη δυνατότητα να παίξουν αυτό που πραγματικά θέλουν, και ο κόσμος με τη σειρά του να καταφεύγει σε λίστες διαδικτυακές, ενώ παράλληλα βλέπουμε και την κυριαρχία του Spotify, με την Apple Music να ακολουθεί δυναμικά.

Τι θα θέλατε να δείτε στο μέλλον από την Melting Records; Περισσότερο πειραματικά προσανατολισμένες κυκλοφορίες; Εμπορικότερες δουλειές, ίσως; Τι θα θέλατε γενικότερα να γίνει διαφορετικά;
Θέλουμε να διατηρήσουμε το ηχόχρωμα και η όποια εξέλιξη να είναι φυσική.

Melting Records
Το εξώφυλλο του «Orbeats», σε εικαστικό των Frank Moth και γραφιστικό σχεδιασμό του Μανώλη Χαλκιαδάκη | Κυκλοφορεί στις 22 Μαρτίου από την Melting Records

Είναι ωραίο συναίσθημα να φτάνει στα χέρια σου ένας φρέσκος δίσκος με την ετικέτα της Melting Records τυπωμένη; Αξίζει τους κόπους;
Το test pressing είναι η στιγμή που περιμένω! Σαφώς αξίζει τους κόπους και υπάρχει ενθουσιασμός. Ελπίζω να μείνει για πάντα έτσι και να μη γίνουμε μια εταιρία που κυκλοφορεί αυτοματοποιημένα δουλειές.

Τι εύχεστε για το μέλλον;
Επόμενος στόχος είναι να ηχογραφήσουμε τον δικό μας ήχο, πάνω στα ίδια μοτίβα, σαφώς όχι με samples, αλλά με ορίτζιναλ συνθέσεις.

Θα θέλατε να μας αναφέρετε ορισμένους καλλιτέχνες που θα ονειρευόσασταν να κυκλοφορήσετε; Όχι απαραίτητα εν ζωή!
Δεν θα πω κάτι τρελό, θα παραμείνω humble και θα αναφέρω τον Kid Loco. Δεν είναι σαν τον DJ Shadow, αλλά δεν είναι και όσο αναγνωρισμένος θα του άξιζε. Ίσως και τον RJD2.

Ποιοι Έλληνες παραγωγοί προωθούν τη σκηνή σήμερα;
Σίγουρα είναι ο Moderator, o Mononome, ο Kill Emil, ο Billa Qause, οι Palov & Mishkin, ο Padma Purana, που δυστυχώς δεν τον γνωρίζουν εδώ αλλά έξω ακούγεται αρκετά, είναι ο Zesik, καινούργιος, πολύ ωραίος παραγωγός, ο Hipcut, επίσης ο Apanemic.

Πάντοτε σκεφτόμουν ότι υπάρχει κάτι το ανιδιοτελές στο να στήνεις label… Σαν να θέλεις να δώσεις κάτι πίσω στη μουσική. Ισχύει;
Σίγουρα είναι κάτι σημαντικό, αλλά δε θέλουμε να πρωτοτυπήσουμε ούτε να ισχυριστούμε ότι είμαστε και τόσο σπουδαίοι. Χαιρόμαστε όσο ακούμε καινούργια μουσική και μπορούμε να τη βγάζουμε σε βινύλιο.

Η Melting Records στο Bandcamp, το Facebook, το Instagram, το YouTube, το Soundcloud και η επίσημη ιστοσελίδα της ετικέτας. Melting Records & Friends | 5 Years Anniversary event

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5