1821 Digital Gallery
Το απρόσμενο συμφωνικό ταξίδι της Εmika
ΤΕΥΧΟΣ 598

Το απρόσμενο συμφωνικό ταξίδι της Εmika

Mισή Τσέχα. Μισή Αγγλίδα. Με επιρροές από ανατολική και δυτική Ευρώπη. Με ακούσματα που προέρχονται από τις κλασικές της σπουδές αλλά και τη dance culture. Παραγωγός, συνθέτης, τραγουδίστρια, DJ, performer. Έζησε το Mπρίστολ στη dubstep εποχή, μετακόμισε στο Bερολίνο, συντονίστηκε στον κόσμο της techno. To 2014 ξεκίνησε τη δική της δισκογραφική, Emika Records, για να στεγάσει το όραμά της για τη συνύπαρξη της ηλεκτρονικής μουσικής με την απόλυτη δημιουργική ελευθερία. Τα πρώτα της άλμπουμ «Emika» και «DVA» κυκλοφόρησαν από την Ninja Tune, ακολούθησαν το «Drei» και το «Klavirni» με σόλο πιάνο πριν δημιουργήσει το πρώτο της συμφωνικό και φιλόδοξο άλμπουμ «Melanfonie». Ηχογραφήθηκε τον Ιανουάριο του 2016 στην Πράγα με τη σύμπραξη της 50μελούς Prague Metropolitan Orchestra και τη σοπράνο Michaela Srumova. Η ηχογράφηση χρηματοδοτήθηκε με την καμπάνια «How to make a symphony» στο Kickstarter που συγκέντρωσε πάνω από €25.000 για τις αμοιβές της ορχήστρας και του στούντιο. Το άλμπουμ αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 31 Ιανουαρίου από την εταιρεία της. Λίγες μέρες πριν μοιράζεται μαζί μας το όνειρό της που γίνεται πραγματικότητα.

Πότε ξεκίνησε η ιδέα για το «Melanfonie»;

Το 2013, όταν αποφάσισα την ίδια στιγμή να ξεκινήσω τη δική μου δισκογραφική και να δημιουργήσω το πρώτο μου συμφωνικό έργο. Κάτι που ονειρευόμουν από όταν ήμουν 12 χρονών.

Σχετικα
Λίνα Μενδώνη για Βαγγέλη Παπαθανασίου: «O Vangelis ήταν οικουμενικός»
Λίνα Μενδώνη για Βαγγέλη Παπαθανασίου: «O Vangelis ήταν οικουμενικός»

Μπορείς να μας πεις περισσότερα για τη δομή του Melanfonie και τη συνεργασία με τους μουσικούς;

Είναι εμπνευσμένο από τη σοπράνο Michaela Srumova. Είναι η πρώτη μου μούσα. Τη γνώρισα πριν από 4 χρόνια όταν συνεργαστήκαμε στο δεύτερο άλμπουμ μου και εντυπωσιάστηκα από τη χάρη, την ευαισθησία και την εξαιρετική της φωνή. Τη ρώτησα αν θα μπορούσα να γράψω κάτι αποκλειστικά για αυτή. Με σύστησε στον καλύτερό της φίλο, τον Radek Krizanovsky που διευθυντής της Prague Metrapolitan Orchestra. Εκείνος με ξενάγησε σε μερικά εντυπωσιακά στούντιο στην Πράγα και τελικά επέλεξα την ορχήστρα του και το στούντιο του Czech Radio. Εξάλλου στην Πράγα είναι η οικογένειά μου, αλλά πέρα από τις ρίζες μου εκεί διαθέτει και μια περίφημη σκηνή στην κλασική μουσική.  

Ποια ήταν η διαδικασία της ηχογράφησης και πώς συνεργάστηκες με τους μουσικούς;

Σχετικα
Ο Pete Townshend των Who ήλπιζε να πεθάνει νέος. Έγινε 77 ετών
Ο Pete Townshend των Who ήλπιζε να πεθάνει νέος. Έγινε 77 ετών

Πολύ απλή. Κανονίσαμε να γίνουν 2 τετράωρα sessions. Οι μουσικοί έφτασαν στο στούντιο, διάβασαν το έργο και μετά τους ηχογραφήσαμε. Δεν υπήρξαν πρόβες και έπαιξαν τέλεια τις συνθέσεις από τις παρτιτούρες.

«How to make a symphony»

Η εμπειρία του crowfunding;

Ένα απίστευτο μικρό θαύμα στη ζωή μου. Τόσοι πολλοί άνθρωποι πίστεψαν σε μένα πριν ακούσουν οτιδήποτε, πριν ηχογραφηθεί οτιδήποτε, χωρίς κανείς να ξέρει το τελικό αποτέλεσμα.

Πώς είναι να ακολουθείς το όνειρο σου;  

Πολύ εύκολο, ξυπνάω το πρωί και δουλεύω ασταμάτητα. Δεν κοιμάμαι πολύ από την ενέργεια που μου δίνει το πάθος και η φλόγα της δημιουργίας.

Τι ρόλο έπαιξαν η κλασική σου παιδεία και οι τεχνικές σπουδές στο project;

Όλα αυτά ήταν που με βοήθησαν να ανοίξω το μυαλό μου και να κατανοήσω πως μπορώ να δημιουργώ κάτι νέο από το μηδέν.  Όταν σπουδάζεις τόσο πολύ ιστορία και τεχνολογία, το παρελθόν και οι δυνατότητες του μέλλοντος σε βοηθούν να διακρίνεις αν αυτό που δημιουργείς έχει κάποια καλλιτεχνική αξία ή όχι.  

Πώς θα χαρακτήριζες το «Melanfonie»;

Ένα λυρικό συμφωνικό κομμάτι με 4 μέρη, πρελούδιο και coda.

Τώρα που έχεις ολοκληρώσει το έργο, πώς ήταν για σένα το ταξίδι αυτό στον συνήθως αυστηρό κλασικό μικρόκοσμο;

Η κλασική μουσική παραμένει σε μεγάλο βαθμό συνδεδεμένη με τον πλούτο, χρυσά φορέματα, μεγάλες δισκογραφικές και ηλικιωμένο κοινό. Υπάρχει πολύ μικρή υποστήριξη για νέους συνθέτες. Όλες οι εταιρίες εξακολουθούν να ηχογραφούν ξανά και ξανά τα ίδια κομμάτια με τη μουσική του Μπετόβεν και όλων των σπουδαίων συνθετών. Μια αγορά ασθμαίνουσα αλλά και διστακτική στις αλλαγές και στην εξερεύνηση μιας νέας κουλτούρας.  

Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα;

Να συνεχίζω να γράφω μουσική, να ανοίγω το μυαλό μου, να συνεργάζομαι με φίλους. Να παραμένω ανεξάρτητη και να μοιράζομαι πολλές όμορφες στιγμές με το κοινό που με ακολουθεί.

Πόσο Τσεχα και πόσο Αγγλίδα αισθάνεσαι σήμερα; Τι θυμάσαι πιο έντονα από τις δύο αυτές σου ταυτότητες;

Η μητέρα μου είναι Τσέχα και ο πατέρα μου Άγγλος. Ιδανικός συνδυασμός Ανατολής και Δύσης. Το καλύτερο πράγμα που μπορεί κανείς να διδάξεις το παιδί σου είναι να βλέπει τα πράγματα μέσα από διαφορετικές προοπτικές.

Πώς αντιλαμβάνεσαι το μέλλον και το νέο στη dance culture;

Moυ φαίνεται ότι η dance culture εξελίσσεται απλώς σε μια τεράστια μπίζνα. Δυσκολεύομαι να ανακαλύψω καλή μουσική. Όλα εξαντλούνται σε μια και μόνο ιδέα: τη μπότα (kick-drum).  

Πώς έχει επιδράσει το διαδίκτυο στη δουλειά σου;

Το streaming είναι πλέον κυρίαρχο και σου επιτρέπει να κερδίσεις χρήματα. Η καλύτερη σκηνή για μένα είναι το ίντερνετ. Είναι διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο και για μένα επί τους παρόντος είναι πιο ενδιαφέρον ακόμη και από τις περιοδείες.

Τι ακολουθεί;

Η κυκλοφορία του «Melanfonie» στα τέλη του μήνα και πολύ γιόγκα.

Το άλμπουμ Melanfonie θα κυκλοφορήσει στις 31 Ιανουαρίου στην Emika Records

DJ SETS

20 Ιανουαρίου, Βερολίνο, Tresor, (DJ set)

28 Ιανουαρίου, Ζürich (Μelanfonie listening party)

28 Ιανουαρίου Zürich (DJ set)

30 Ιανουαρίου, Λονδίνο Rough trade East (in-store meet & greet with dj set)

Back to top

Προσεχως

«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών
20.06.2022
«Επέστρεφε» Αναφορά στον Κ. Π. Καβάφη - Ατομική Εκθέση ζωγραφικής του Ανδρέα Γεωργιάδη
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5