Μουσικη

Various artists 325

Mozart, Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα.

114922-643655.jpg
Ιωάννης Μάνος
ΤΕΥΧΟΣ 325
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
10309-23532.jpg

Mozart

Κοντσέρτο για φλάουτο και άρπα 

Ο ήχος της άρπας ανακαλεί προσωπικές μνήμες από την παιδική μου ηλικία, ο συνδυασμός του με το φλάουτο φέρει δίχως αμφιβολία το χαρακτήρα του κλασικού. Η σύνθεση των δύο οργάνων αναδεικνύει επίκαιρους ήχους, που χαρακτηρίζονται αφενός μεν από μία «αριστοκρατική προσέγγιση» αφετέρου δε από μία απλότητα ως προς το περιεχόμενο. Είναι μία υπέροχη μουσική. 

Χατζιδάκις - Γκάτσος

Τα Παράλογα

Τα «Παράλογα» του Χατζιδάκι είναι ένας κύκλος λαϊκών τραγουδιών για σιωπηλή και μοναχική ακρόαση. Οι στίχοι του Γκάτσου είναι πολυσήμαντοι και αναδεικνύουν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα. Είναι ένα υλικό επίκαιρο –ειδικότερα στους καιρούς που ζούμε– για στοχασμό, περισυλλογή, αλλά και συνειδητοποίηση του κοινωνικού και πολιτιστικού μας περιβάλλοντος. 

In Dublin’s fair city

Ο ιρλανδικός λαός –ανεξαρτήτως συγκυριών– έχει ορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία πάντοτε για εμένα ήταν σημεία αναφοράς. Έχει μία γενναιότητα κι ένα ρομαντισμό στις διάφορες εκφάνσεις της πορείας του, όπως και μία έντονη σχέση με τη φύση. Η Molly Malone, μία μυθική προσωπικότητα, πλήρωσε με τη ζωή της την αγωνιστικότητά της, τη συνέπεια στις αρχές της και το λαό της. Ήταν μία απλή γυναίκα που εργαζόταν στην ψαραγορά του Δουβλίνου, αλλά ήταν μπροστά στις κοινωνικές διεκδικήσεις της εποχής της. Η μπαλάντα που γράφτηκε γι’ αυτήν έχει ένα στοιχείο μελαγχολίας αλλά και ένα στοιχείο ελπίδας. Όταν την ακούει κανείς προβληματίζεται, ελπίζει και δρα.

Richard Tauber 

The acoustic Lieder recordings

Ο Richard Tauber ήταν μία βελούδινη και εκφραστική φωνή της παλιάς γενιάς των λυρικών τραγουδιστών. Με έναν ιδιαίτερο τρόπο αποδίδει μια διαλεχτή σειρά ρομαντικών lieder. Τα lieder, παρά το γεγονός ότι μπορεί να θεωρήσει κανείς ότι έχουν κοινή αφετηρία και τρόπο έκφρασης, εντούτοις δίνουν τη δυνατότητα ερμηνειών διαφορετικού ύφους. Ο Richard Tauber, με ένα απαράμιλλο ύφος ρομαντισμού, διαφοροποιείται από έναν εξίσου μεγάλο λυρικό τραγουδιστή όπως είναι ο Fischer Dieskau, αναδεικνύοντας κατεξοχήν τη μελωδικότητα. 

*Γράφει ο Ιωάννης Μάνος, Πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ