Κινηματογραφος

Κριτική ταινίας: Το Τέλειο Αφεντικό

Η απατηλή λάμψη της επιχειρηματικής αριστείας

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 832
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σκηνή από την ταινία Το Τέλειο Αφεντικό.

Κριτική για την ταινία «El Buen Patrón»με τους Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μανόλο Σόλο, Αλμουντένια Αμόρ και σκηνοθεσίας Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα.

Ο Μπλάνκο, ο ικανότατος και παμπόνηρος ιδιοκτήτης οικογενειακής επιχείρησης ζυγαριών, βάζει στόχο να κερδίσει έναν ακόμη διαγωνισμό «Επιχειρηματικής Αριστείας» αλλά το πείσμα ενός απολυμένου πρώην εργαζομένου του δείχνει ικανό να του χαλάσει τα σχέδια.

Ήταν το 2003 όταν ο άγνωστος ισπανός σκηνοθέτης Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα υπέγραφε ένα αριστουργηματικό δράμα με τον τίτλο «Δευτέρες με λιακάδα» και πρωταγωνιστή έναν απολυμένο ναυτεργάτη που δεν το βάζει κάτω και εξακολουθεί να βλέπει τη ζωή με αισιοδοξία. Τον ρόλο είχε ο Χαβιέ Μπαρδέμ, ο οποίος 20 χρόνια σχεδόν μετά ξανασυναντά το σκηνοθέτη αλλά σε μια παραλλαγή εκείνης της ιστορίας. Ο διάσημος ηθοποιός αλλάζει στρατόπεδο και δίνει μια συναρπαστική και απέριττη παράσταση (μακράν η καλύτερη ερμηνεία του εδώ και καιρό) στον ρόλο του καπάτσου και αδίστακτου επιχειρηματία που χρησιμοποιεί την ικανότητά του στο λέγειν, για να «ψήνει» συνεργάτες, αντιπάλους, υπαλλήλους, γυναίκες και φυσικά τα μέλη της ίδιας της οικογένειάς του. Φυσικά, κάποια στιγμή ο Μπλάνκο μοιάζει να εγκαταλείπεται από την τύχη του καθώς ο απολυμένος είναι πιο σκληρός από ό,τι φανταζόταν και συγχρόνως στο δρόμο του βρίσκεται η λάθος γυναίκα, μια μαθητευόμενη που έχει μεγάλες φιλοδοξίες. Έξοδο δείγμα πολιτικά στρατευμένης –και ανελέητης– κομεντί με απολαυστικούς χαρακτήρες και ένα ευφάνταστο, γεμάτο εκπλήξεις σενάριο που υπονομεύει θαυμάσια το μοτίβο της πάλης των τάξεων. Θρίαμβος του φιλμ στα ισπανικά Γκόγια με 6 νίκες –ανάμεσά τους αυτό της καλύτερης ταινίας– κι άλλες 14 υποψηφιότητες! 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ