Visual Browsing
Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει

Κανείς δεν μπορεί να μας σώσει

Παγκόσμιοι πρωταθλητές στα θρίλερ οι ισπανοί

City Guide Review

Que Dios nos perdone
Παγκόσμιοι πρωταθλητές στα θρίλερ οι ισπανοί
Que Dios nos perdone

Οι ταλαντούχοι κλέβουν, οι ατάλαντοι απλώς αντιγράφουν συνήθιζε να λέει ο Χατζιδάκις και το νευρώδες, συναρπαστικό ισπανικό θρίλερ του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν αποδεικνύει τη σημασία της ρήσης. Σε ένα αστυνομικό θρίλερ, είδος που έχουν ειπωθεί σχεδόν τα πάντα και οι πραγματικά ξεχωριστές κινηματογραφικές στιγμές του σταματούν κάπου στα 1996 και το «Se7en», έρχεται ξαφνικά από το πουθενά μια ταινία για… σεμινάριο, που θυμίζει έντονα το αριστούργημα του Φίντσερ αλλά οδηγεί την εξαιρετικά δομημένη δράση της σε άλλα επίπεδα. Μείγμα ακατάπαυστου σασπένς και καταιγιστικής περιπέτειας, το φιλμ κεντάει και στο επίπεδο του ρεαλισμού όπου παραδοσιακά εντοπίζεται η αχίλλειος φτέρνα του είδους. Το δίδυμο των αστυνομικών δεν είναι μονοδιάστατοι χαρακτήρες. Είναι άνθρωποι με σάρκα και οστά και γνήσιοι πρωταγωνιστές μιας νοσηρής ιστορίας. Το ψυχολογικό προφίλ τους (ο ένας ψευδίζει και αδυνατεί να κάνει ουσιαστικές σχέσεις, ο άλλος είναι αποτυχημένος σύζυγος και πατέρας λόγω του νευρικού του χαρακτήρα και της βίαιης φύσης του) έχει το ίδιο ενδιαφέρον με το σκιτσάρισμα της προσωπικότητας του δολοφόνου. Οι παράλληλοι δρόμοι των τριών «ηρώων» μοιραία θα διασταυρωθούν κάποιες στιγμές αλλά ο ιδιοφυής κίλερ ξέρει να ξεγλιστράει την τελευταία στιγμή. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για την αξία αυτού του μικρού κομψοτεχνήματος που πιάνει με το σπαθί του θέση στην πινακοθήκη των must see ψυχολογικών, αστυνομικών θρίλερ της τελευταίας 20ετίας. Έχει αυθεντικότητα και ρεαλισμό, διαθέτει αλληγορικό χαρακτήρα που απλώνεται σε πολλά επίπεδα (πολιτικό, κοινωνικό, θρησκευτικό, υπαρξιακό) ενώ οι σεναριακές ανατροπές του συναγωνίζονται σε φαντασία και αποτελεσματικότητα τη σκηνοθετική δεινότητα. Σε μια ταινία όπου το θέμα της αρχικά φαίνεται να είναι η κοινοτυπία του Κακού, ο σκηνοθέτης με μια απρόβλεπτη στροφή αποδομεί όλα τα κλισέ του είδους, καταργεί κάθε μανιχαϊστική έννοια και αναδεικνύει το δικό του προβληματισμό. Η πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης, με το Καλό και το Κακό να αλληλοσυμπληρώνονται ιδανικά, είναι η γενετήσια αιτία των πάντων. Κι από αυτήν, κανείς δεν μπορεί να μας σώσει, μας προειδοποιεί...

Δειτε επισης

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5