Visual Browsing
Αντιρρησίας συνείδησης
ΤΕΥΧΟΣ 590

Αντιρρησίας συνείδησης

Η αιματοβαμμένη επιστροφή του σκηνοθέτη Μελ Γκίμπσον ύστερα από 10ετή απουσία

City Guide Review

Hacksaw Ridge

Η αληθινή ιστορία του Ντέσμοντ Ντος από την Αλαμπάμα, μέλος της Εκκλησίας Αντβεντιστών, που κατετάγη εθελοντικά στον αμερικανικό στρατό για να...

Hacksaw Ridge

Στα «Πάθη του Χριστού» ήταν υποψία που πλέον γίνεται βεβαιότητα. Ο Μελ Γκίμπσον ηδονίζεται με τη βία και το αίμα. Οι σκηνές φρίκης από την πρώτη επίθεση της διμοιρίας του Ντέσμοντ στην Οκινάουα σοκάρουν καθώς το αίμα κυριολεκτικά πιτσιλάει την κάμερα. Κομμάτια διαμελισμένων στρατιωτών, η μυρωδιά του θανάτου να αναδύεται σε κάθε σκηνή και η αίσθηση μιας επίγειας κόλασης να απλώνεται παντού. Ο αυστραλός σταρ έχει το επικό στοιχείο μέσα του. Το έχει δείξει σε όλες τις σκηνοθετικές δουλειές του, με αποκορύφωμα το αριστουργηματικό «Apocalypto» που παραμένει η πιο σημαντική ταινία του, παρά τα όσκαρ του «Braveheart» και τα... δολάρια του φιλμ «Τα πάθη του Χριστού»! Εδώ ο Γκίμπσον επιστρέφει στις καλλιτεχνικές ρίζες του (με όλιγη από... Τέρενς Μάλικ στην αφετηρία του φιλμ) συνδυάζοντας το έπος, το ιστορικό δράμα και το χριστιανισμό, σε ένα μείγμα που προφανώς θα σαρώσει βραβεία και ταμεία, αλλά στην πραγματικότητα είναι η πιο αδύναμη στιγμή της καριέρας του. Όπως προείπαμε, σε επίπεδο εικόνας το θέαμα είναι ανεπανάληπτο –πολλές σκηνές λες και είναι βγαλμένες από την «Κόλαση» του Μπος–, ενώ η σκηνοθετική άποψη του Γκίμπσον στις εικόνες μάχης κάνουν τον σπιλμπεργκικό «Στρατιώτη Ράιαν» να μοιάζει με παιδική χαρά. Όμως σεναριακά το όλο εγχείρημα προδίδεται από μια υπερβολικά φορτωμένη με αφελή σύμβολα χριστιανική παραβολή. Η ανυποχώρητη πίστη στις ιδέες, το θέμα της βίας, η διαφορετικότητα, το ηρωικό προφίλ του ανθρώπου (είναι προφανής η ταύτιση του Γκίμπσον με τον ήρωά του) που δεν λυγίζει με τίποτα, είναι συνεχή μοτίβα που αναπαράγει μέχρι εξάντλησης ο σκηνοθέτης. Στο φινάλε του ρηχού αντιπολεμικού λογύδριού του (όπου οι Γιαπωνέζοι παρουσιάζονται απλοϊκά σαν σατανάδες που χορεύουν στην αρένα του θανάτου – δείτε στο «Γράμμα στην Ιβοτζίμα» πόσο αντίθετη και ουσιώδης είναι η ματιά του Ίστγουντ), ο ωμός, πολεμικός ρεαλισμός του μετατρέπεται σε θρησκευτική... Αποκάλυψη. Ένα καθαρτήριο γεμάτο από ξεπερασμένες και απλοϊκές ιδέες για το ιδεώδες του (χολιγουντιανού) ήρωα και της υπεράσπισης παραδοσιακών, συντηρητικών αξιών γύρω από το όνομα του θεού και της χριστιανικής πίστης. 

Δειτε επισης

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5