Κινηματογραφος

IN-EDIT Festival 2016: Η Αθήνα «βλέπει» μουσική

42700073_562246877585728_3324353125745164288_n.jpg
Ελένη Μπεζιριάνογλου
ΤΕΥΧΟΣ 587
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
327812-677629.jpg

Η Janis Joplin συναντά τον (νομπελίστα, πλέον) Bob Dylan, η μπάσα φωνή της Nina Simone μπερδεύεται με την αφρικάνικη ραπ της Sister Fa και η μεγάλη «μάχη» της Britpop επαναλαμβάνεται, με τους Oasis να παίζουν απέναντι από τους Blur. Και όλο αυτό μπροστά στα μάτια μας.

Οι συστάσεις, νομίζω, περισσεύουν. Το In-Edit είναι το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ στον κόσμο και έχει ήδη αμέτρητους θαυμαστές. Χάρη στην ομάδα της Parenthesis και τον Κωνσταντίνο Κουλουζάκη, τα τελευταία τρία χρόνια το απολαμβάνουμε και στην Ελλάδα. Φέτος επιστρέφει στην Αθήνα και παρουσιάζει, για πρώτη φορά στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μοναδικά ντοκιμαντέρ και συναρπαστικές ιστορίες που αφορούν μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Η A.V. θα είναι εκεί ως χορηγός επικοινωνίας.

«Από την πρώτη προσπάθειά μας να φέρουμε το In-Edit στην Ελλάδα στηριχθήκαμε πολύ στην εμπιστοσύνη που μας έδειξαν οι δικοί μας άνθρωποι  αλλά και οι συνεργάτες μας. Στην πορεία προστέθηκαν και πολλοί άλλοι, και αυτό ήταν για εμάς το δεύτερο κερδισμένο στοίχημα. Η Αθήνα από τις 20 Οκτωβρίου “βλέπει” μουσική, αυτό είναι το μότο της φετινής διοργάνωσης. Ταινίες πρώτης προβολής, παράλληλα events, συναυλίες πρωταγωνιστών των ντοκιμαντέρ και ένα ζωντανό ραδιόφωνο παρέα με τον Pepper 96,6. 

Στην Parenthesis, από την πρώτη στιγμή σε όλα όσα κάνουμε, θέσαμε στόχο να παραμένουμε ανοιχτοί σε προκλήσεις και συνεργασίες και στο τέλος να επιστρέφουμε όλη την ενέργεια πίσω στους θεατές και τους συνεργάτες μας. Το In-Edit ξεκινάει δυναμικά με την πρώτη προβολή του “Oasis: Supersonic” στην Ελλάδα και η Στέγη σαν έτοιμη από καιρό ανοίγει φιλόξενα τις πόρτες της».

Τις επόμενες τρεις μέρες το πρόγραμμα του In-Edit (με Premium Partner την μπίρα Sol) περιλαμβάνει μοναδικά μουσικά ντοκιμαντέρ. Ξεχωρίσαμε:

Bob Dylan («Dont Look Back») Ανέκδοτες ιστορίες χαραγμένες στα μουσικά χρονικά: θαυμαστές σκαρφαλωμένοι σε αυτοκίνητα, ένα χαλασμένο μικρόφωνο, το θράσος απέναντι στην Joan Baez, η αναστάτωση που ξεκίνησε με το «ποιος πέταξε το ποτήρι;», ο εξευτελισμός ενός δημοσιογράφου με ύφος, οι συνεντεύξεις τύπου κι εκείνο το γκρι πουκάμισο...

Leonard Cohen («Bird on a Wire») Μέσα από μια σειρά αναποδιές στην περιοδεία του το 1972, ο Cohen επεξεργάζεται και αναθεωρεί τα πάντα, ακόμα και τη μουσική του –πώς ένα τραγούδι μπορεί να είναι αφόρητο όταν χάσει τη συναισθηματική του ουσία–, αστειεύεται, αυτοσαρκάζεται και αφαιρεί το στραβό του «φωτοστέφανο».

National («Mistaken for Strangers») Ο μικρός αδερφός του Matt Berninger (frontman των National) ακολουθεί το συγκρότημα σε μια περιοδεία γυρίζοντας ένα μουσικό ντοκιμαντέρ. Στην πορεία όμως εκνευρίζει τον αδερφό του, αποφεύγει οποιαδήποτε ευθύνη, χάνει τη λίστα των προσκεκλημένων και απασχολεί τα υπόλοιπα μέλη με ερωτήσεις που φτάνουν τα όρια της αμηχανίας, όπως «Πόσο διάσημος πιστεύεις ότι είσαι;» ή «Ποιος παίζει πιο γρήγορα, αυτός ή εσύ;».

Nina Simone («The amazing Nina Simone») Η Νίνα ήταν συνήθως θυμωμένη –το «Mississippi Goddam» γράφτηκε ενώ ήταν σε έξαλλη κατάσταση– και τα ξεσπάσματά της προς τον James Brown ήταν ανεξέλεγκτα σαν κρίσεις επιληψίας. Είχε όμως λόγους – το ρατσισμό και το σοβινισμό, που τα αντιμετώπισε με τη μουσική της και τη στάση της.

Edwyn Collins («The Possibilities Are Endless») Mία από τις τέσσερις φράσεις που είπε ο Collins μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο που άλλαξε τη ζωή του το 2005. Οι υπόλοιπες ήταν «ναι», «όχι» και «Grace Maxwell», το όνομα της συζύγου του. Μία ταινία για τη δύναμη της αγάπης και της στοργής.

Blur (Blur: New World Towers) Δεν είναι η ιστορία των Blur αλλά μια καταπληκτική ιστορία για τους Blur. Μία ειλικρινή ματιά στην προσωπική ζωή του συγκροτήματος, παρουσιάζει για πρώτη φορά υλικό προσωπικών βίντεο και συνεντεύξεων ή πώς μία τυχαία ηχογράφηση έγινε αφορμή για την ηχογράφηση ενός καινούριου δίσκου.

Janis Joplin («Janis: Little Girl Blue») Εκτενής έρευνα, ανέκδοτο αρχειακό υλικό και αφηγήσεις οικείων προσώπων αποκαλύπτουν την ιστορία μιας φιλόδοξης, ασυμβίβαστης νεαρής σερβιτόρας που εγκατέλειψε το πατρικό της σπίτι για να κυνηγήσει μία άλλη τύχη.

Για πρώτη φορά, στο In-Edit θα παρακολουθήσουμε το «Doc Alive», όπου οι πρωταγωνιστές των ντοκιμαντέρ εμφανίζονται στη σκηνή για ένα live session. Την προβολή του «Fonko» θα ακολουθήσει η εμφάνιση της Sister Fa, μιας από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της σύγχρονης αφρικάνικης μουσικής, ενώ ο Edwyn Collins θα εμφανιστεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ «The Possibilities Are Endless».

Δείτε ολόκληρο το πρόγραμμα του IN-EDIT εδώ


Info:  20-23/10, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, www.in-edit.gr

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ