Εικαστικα

Η Γαλλία δανείζει στη Βουλή ταπισερί της «Σχολής των Αθηνών»

Μεταγενέστερο αντίγραφο της ταπισερί που υπάρχει πίσω από το προεδρείο στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση - Τι απεικονίζει η τοιχογραφία του Ραφαήλ που αποτελεί την πηγή έμπνευσης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
H Σχολή των Αθηνών
H Σχολή των Αθηνών © Wikimedia Commons

Η Γαλλία δανείζει στη Βουλή των Ελλήνων μια πολύτιμη ταπισερί, αντίγραφο του έργου του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών»

Έτοιμη να υποδεχθεί την περίφημη ταπισερί «Σχολή των Αθηνών», έναν εθνικό θησαυρό της Γαλλίας, και να την τοποθετήσει έξω από την κεντρική είσοδο της Ολομέλειας, είναι η Βουλή.

Το έργο τέχνης του 17ου αιώνα, που κοσμούσε από το 1879 τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση και αναμένεται να φτάσει τα ξημερώματα της προσεχούς Δευτέρας στη χώρα μας, έρχεται ως δώρο της Γαλλικής Δημοκρατίας προς τη χώρα μας με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση. Πρόκειται για έναν εθνικό θησαυρό των Γάλλων, τον οποίο δανείζουν στη χώρα μας για έναν ολόκληρο χρόνο, κατόπιν επικοινωνίας του Προέδρου της Ελληνικής Βουλής, Κωνσταντίνου Τασούλα με τον Γάλλο ομόλογό του, Ρίτσαρντ Φεράντ.

Την ταπισερί από μεταξωτά και χρυσά νήματα (διαστάσεων 8,9 Χ 4,95 μ.), που υφάνθηκε στα εργαστήρια των  Gobelins μεταξύ 1734 και 1737 και κοσμεί τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση από το 1879, θα αναλάβει να τοποθετήσει στο Περιστύλιο ειδικό συνεργείο τη Δευτέρα 22 Μαρτίου.

Το έργο του 17ου αιώνα, που θεωρείται εθνικός θησαυρός της Γαλλίας, είναι εμπνευσμένο από τη διάσημη νωπογραφία του Ιταλού ζωγράφου Ραφαήλ (1508 - 1512), που βρίσκεται στο Βατικανό.

Ο Αριστοτέλης φαίνεται να είναι το κεντρικό πρόσωπο στο έργο. Ωστόσο, όλοι οι φιλόσοφοι που απεικονίζονται συμμερίζονται το «Causarum Cognitio», δηλαδή δημιούργησαν το έργο τους δίνοντας λύσεις αφού πρώτα προσπάθησαν να καταλάβουν τις αρχέγονες αιτίες του κάθε προβλήματος που αντιμετώπιζαν κατά το «γνώσης των πρώτων αιτιών». Πολλοί έζησαν πριν από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, και μόλις το ένα τρίτο ήταν Αθηναίοι.

Το έργο περιλαμβάνει ρωμαϊκά στοιχεία, αλλά συνάμα έχει ένα γενικό ημικυκλικό καθορισμό, έχοντας τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη στο κέντρο, με όλα τα άλλα να περιφέρονται γύρω από αυτούς. Ένα σύστημα που θα μπορούσε κάποιος να υπαινιχθεί πώς παραπέμπει στην Πυθαγόρεια Μονάδα.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ  

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ