Εικαστικα

Ο «Άχρηστος Ηλίθιος» του Cleon Peterson στο πρόσωπο του Τραμπ

Ο εικαστικός Γιώργος Τζινούδης γράφει για το νέο έργο του σπουδαίου αμερικανού καλλιτέχνη

giorgos-tzinoudis.jpg
Γιώργος Τζινούδης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
useless-idiot-red.jpg
Useless Idiot © Cleon Peterson

«Άχρηστος Ηλίθιος»: Ο εικαστικός Cleon Peterson επιστρέφει με ένα έργο που λέει και δείχνει πολλά για τη σύγχρονη κοινωνία

«Αναγνωρίζοντας την ιστορική στιγμή που βιώνουμε στις μέρες μας δίνω σε κυκλοφορία τον “Άχρηστο Ηλίθιο”. Ο χρήσιμος ηλίθιος μιας χώρας είναι ο άχρηστος ηλίθιος μιας άλλης. Είναι ώρα να αναλάβουμε δράση ενάντια στη διαφθορά και να αποκαταστήσουμε τη δημοκρατία μας».

Μόλις χτες και με αυτά τα λόγια ο Κλέον Πίτερσον αναγγέλλει την κυκλοφορία του τελευταίου του έργου. Ο τίτλος αυτού: Άχρηστος Ηλίθιος. Μεταξοτυπία σε χαρτί 61x45 εκατοστών. Mε αισθητική graphic design και στιλ που προσιδιάζει σε αρχαιοελληνική αγγειογραφία παίρνει θέση στα πολιτικά και κοινωνικά τεκταινόμενα, και αυτό δεν είναι κάτι νέο. Το νέο είναι ότι για πρώτη φορά αποφασίζει να καταδείξει. Ενώ μέχρι τώρα οι απρόσωπες μορφές του έργου του προσωποποιούν τη βία, τον αυταρχισμό, την ωμότητα και την κτηνωδία μεταφέροντας σύγχρονες πολιτικές και κοινωνικές πραγματικότητες σε ένα post apocalypse σκηνικό μιας εποχής που αναφέρεται σε όλες τις εποχές και ως εκ τούτου ανάγεται στη σφαίρα του κλασικού, στην περίπτωση αυτού του έργου είναι η πρώτη φορά που το απρόσωπο αποκτά πρόσωπο και μάλιστα το πρόσωπο του Ντόναλντ Τραμπ.

Σταυροφόρος μιας ανεγκέφαλης δικαιοσύνης που κραδαίνει την ισχύ του πυρηνικού υπερόπλου ακροπατά σε στέγη κτιρίου αρχίζοντας να το συνθλίβει, ενώ κρατά το βλέμμα αδιάφορα και ματαιόδοξα στραμμένο στον ουρανό πολύ πάνω απ’ τα κόκκινα σύννεφα μιας κόκκινης φωτιάς που καίει χαμηλά.

Από εκεί και πέρα οι πολλαπλές δυνατότητες ανάγνωσης του όλου σκηνικού ανήκουν στον καθένα μας ξεχωριστά.

Δείτε περισσότερα έργα του στο cleonpeterson.com

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ