Εικαστικα

Πήγαμε στο φετινό Comicdom Con και αιφνιδιάσαμε τους δημιουργούς

Μας παρουσίασαν τη δουλειά τους και απάντησαν στην ίδια ερώτηση

357830-741365.jpg
Φιλίππα Δημητριάδη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
© Πέτρος Πουλόπουλος
© Πέτρος Πουλόπουλος

Η μεγάλη γιορτή των comics επέστρεψε και στην πρώτη της μέρα, που οι δημιουργοί ανακουφισμένοι πλέον από το άγχος των deadlines έχουν πάρει θέση πίσω από τους πάγκους στην Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος, αποφασίσαμε να τους αιφνιδιάσουμε και να τους θέσουμε ένα δύσκολο για αυτούς ερώτημα: «Τι ήρθε πρώτο, ο χαρακτήρας ή το story», κατά τη θρυλική ατάκα του High Fidelity ή αλλιώς, πριν τη δημιουργία ενός κόμικ τι σκέφτονται πρώτο, την ιστορία ή τον χαρακτήρα;   

Βασίλης Λώλος – American Smile

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ο Βασίλης Λώλος - © Πέτρος Πουλόπουλος

Σύμφωνα με το Βασίλη το πρώτο τεύχος της νέας του δουλειάς, American Smile, περιγράφεται κάπως έτσι: «Διαγαλαξιακή νεκροφιλία για παιδία. Πάντως μπορείς να είσαι φίλος με τα πτώματα, δεν είναι απαραίτητο να έρθεις σε ερωτική επαφή μαζί τους», όσο για το ερώτημα που του θέσαμε, «Πλέον δουλεύω με αυτόματη γραφή, ό,τι μου έρθει».

Κώστας Παντούλιας – ChaoticSifi

Ο ταλαντούχος καλλιτέχνης φέτος παρουσιάζει τα κόμιξ που δουλεύει με σεναριογράφους στις Η.Π.Α., το Sharks on A Train και το Twenty First Century Man, αλλά και την προσωπική του δουλειά, τη σειρά σχεδίων ChaoticSifi, μία σουρεαλιστική θεματική επιστημονικής φαντασίας με biomechanical χαρακτήρα.

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ο Κώστας Παντούλας με ένα από τα έργα της σειράς ChaoticSifi - © Πέτρος Πουλόπουλος

Σταύρος Κιουτσιούκης – Έχεις πεθάνει για ‘μενα / Πατουσάκιa

Ο Σταύρος είναι special guest του φετινού Comicdom Con και παρουσιάζει μεταξύ άλλων δύο νέες δουλειές, τα Έχεις πεθάνει για ‘μενα, μία μιρκή χιουμορική ιστορία με ζόμπι, νεκροθάφτες και λίγη πραγματικότητα και τα Πατουσάκια, μία ανθολογία –κυρίως– ποδολαγνικών σκίτσων. «Το στόρι προφανώς», απαντά στο κρίσιμο ερώτημα, «πάνω σε αυτό στήνω τον κατάλληλο χαρακτήρα».

© Πέτρος Πουλόπουλος
Σταύρος Κιουτσιούκης επί δύο - © Πέτρος Πουλόπουλος

Γιώργος Γούσης – Ερωτόκριτος / εικονογραφήσεις

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ο αιεικίνητος Γιώργος Γούσης - © Πέτρος Πουλόπουλος

Ο Γιώργος Γούσης που φέτος απασχόλησε με την έκδοση του Μπλε Κομίτη, το πρώτο μετά από πολύ καιρό ελληνικό περιοδικό κόμικ, στο οποίο έχει αναλάβει την αρχισυνταξία, συμμετέχει στη φετινή διοργάνωση με διάφορες εικονογραφήσεις, αλλά και τον πλέον εμβληματικό Ερωτόκριτο, το κλασικό έμμετρο μυθιστόρημα του Βιτσέντζου Κορνάρου που διασκεύασαν σε graphic novel μαζί με τους Δημοσθένη Παπαμάρκο και Γιάννη Ράγκο. «Από την εμπειρία μου, συμβαίνουν και τα δύο, συνήθως όμως έχω πάντα μία πλοκή στο μυαλό μου και όχι έναν σταθερό χαρακτήρα που τον αλλάζω», λέει σχετικά με την ερώτηση.

Παναγιώτης Πανταζής – Τα Μυστικά του Βάλτου

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ο Παναγιώτης Πανταζής με το ήδη talk of the town κόμιξ του - © Πέτρος Πουλόπουλος

Ο Παναγιώτης ή αλλιώς Pan Pan, με αξιωσημείωτη πορεία στο χώρο του ελληνικού κόμιξ, έρχεται στο φετινό Comicdom με μία έκδοση που έχει γίνει ήδη talk of the town. Σε συνεργασία με τον Γιάννη Ράγκο (διασκευή σεναρίου / βλ. παραπάνω) κάνουν Τα Μυστικά του Βάλτου της Πηνελόπης Δέλτα κόμικ.

«Έχουν περάσει 40 χρόνια από την κυκλοφορία του και τώρα το πιάνουμε εμείς και το ξανακάνουμε κόμικ. Είναι ένα ιδιότυπο και αντιηρωικό slice of life, θα έλεγα, για το θέμα που πραγματεύεται. Όσο για το στόρι ή τον χαρακτήρα, αναλόγως το κόμικ. Εξαρτάται από το αν θα είναι plot driven ή character driven. Για παράδειγμα στο (σ.σ. κόμικ) Μαρμελάδα Κεράσι, ήρθε ένας πολύ ισχυρός χαρακτήρας, έτσι μετά η ιστορία γράφονταν μόνη της πάνω του».

Διονύσης Γιατράς – Dark Practice

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ο Διονύσης Γιατράς - © Πέτρος Πουλόπουλος

Στον χώρο των αυτοεκδόσεων συναντάμε τον Διονύση που συμμετέχει με μια ιστορία υπερφυσικού τρόμου με ρετρό στοιχεία από horror movies των 80s και των 90s και έχει να κάνει με μία σκοτεινή επαρχειακή πόλη στη Β. Αγγλία. Πρωταγωνίστρια είναι η Ρέιτσελ που έχει βρεθεί εκεί για να βρει κάποιες απαντήσεις. «Για εμένα, πρώτα έρχεται ο χαρακτήρας και μετά δένουν όλα κάπως με έναν μαγικό τρόπο», λέει ο νεαρός καλλιτέχνης.

Νίκος Σκαμάγκας  - Το Κοτόπουλο της Αποκάλυψης / Έτερον Εκάτερον

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ο Νίκος Σκαμάγκας ή το πραγματικό κοτόπουλου της αποκάλυψης; - © Πέτρος Πουλόπουλος

Ο πολύ ενεργός καλλιτέχνης επιστρέφει στη φετινή διοργάνωση με το τρίτο μέρος του Κοτόπουλου της Αποκάλυψης (μία post apocalyptic ιστορία για ένα κοτόπουλο που έχει μέσα του όλο το κακό του κόσμου και δεν πρέπει να πέσει σε λάθος χέρια), την Εκκόλαψη, και ένα συλλογικό κόμικ, το Έτερον Εκάτερον, με μότο «Φινέτσα και Απόγνωση». «Αναλόγως, για παράδειγμα στο Κοτόπουλο, ήταν πρώτα η ιστορία», αναφέρει για το ερώτημα αφού φόρεσε μία μάσκα κοτόπουλου.

Siadora  Παπαθεοδώρου – Χάρτινοι κύκνοι

© Πέτρος Πουλόπουλος
Η Siadora με τις μεσαιωνικές επιρροές - © Πέτρος Πουλόπουλος

Η Siadora δημιουργεί ιστορίες φαντασίας σε μεσαιωνικό σκηνικό και στον πάγκο της βρίσκεται με τρία τευχάκια, ένα εκ των οποίων το φετινό της έργο, η ιστορία ενός ανθρώπου που πάσχει από μία ασθένεια, αλλά αντί να περιμένει τη μοίρα του, προσπαθεί να ανακαλύψει τι του συμβαίνει και εν τέλει μαθαίνει τον λόγο για τον οποίο καταστρέφεται ο κόσμος. «Είναι μία μίξη και των δύο, δεν είναι κάτι σταθερό, αλλά συνήθως δουλεύω πολύ τις ιστορίες στο κεφάλι μου και κάπως εξελίσσονται πολύ οργανικά όλα», λέει για τον τρόπο που δημιουργεί.

Γεωργία Ζαχάρη / Λεωνίδας “Steve” Στιβακτής -  Έσμε / Εγχειρίδιο κεντήματος για γο τέλος του κόσμου

© Πέτρος Πουλόπουλος
Ίσως ο πιο hot πάγκος της διοργάνωσης στο τμήμα των αυτοεκδόσεων - © Πέτρος Πουλόπουλος

Ίσως ο πιο hot πάγκος της διοργάνωσης στο τμήμα των αυτοεκδόσεων είναι αυτός της Γεωργίας του Λεωνίδα που είναι υποψήφιοι για τα βραβεία πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη και για καλύτερη αυτοέκδοση αντίστοιχα.

Ο Λεωνίδας έκτος από σπιτικά μπισκότα, φοβερά αυτοκόλλητα και κονκάρδες μεταξύ άλλων, καταβαίνει στη φετινή διοργάνωση με ένα συλλεκτικό τεύχος της Σκιτσούχτρας, ενός μικρού σατανικού πλάσματος που βασανίζει δημιουργούς παντός είδους και με το φρέσκο Εσμέ, βασισμένο σε παραδοσιακά ελληνικά παραμύθια που είναι και υποψήφιο για το βραβείο.

Δίπλα του είναι η Γεωργία με το τελευταίο της πόνημα Εγχειρίδιο Κεντήματος για το Τέλος του Κόσμου (η ιστορία μίας παρέας φοιτητών που κάνει διακοπές στο χωριό και εκεί που η μεγαλύτερή τους ανησυχία είναι η εξεταστική του Σεπτέμβρη, ανακαλύπτουν ότι πρέπει να σώσουν τον κόσμο) και το Ξεμάτιασμα με το οποίο κέρδισε και την υποψηφιότητα.

«Ωωω, asking the big questions», αναφωνούν στο άκουσμα της ερώτησης και η Γεωργία λέει πώς «το στόρι, γιατί όποτε ξεκινάω με βάση το χαρακτήρα, τελικά καταλήγω με μεγάλες λίστες από πράγματα που τους αρέσουν, τι ρούχα φορούν κλπ και δεν φτάνω ποτέ στην πλοκή», ο Λεωνίδας συμφωνεί «Και για μένα αρχικά είναι το στόρι, άλλωστε το Εσμέ βασίζεται και σε ένα παραμύθι».

Λουκία Τζωρτζοπούλου – Σκρολ

© Πέτρος Πουλόπουλος
Η Λουκία που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες ενός manga - © Πέτρος Πουλόπουλος

«Λίγο πολύ και τα δύο ταυτόχρονα, το ένα οδηγεί στο άλλο», απαντά η Λουκία που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από τις σελίδες ενός manga στο ερώτημά μας. Φέτος παρουσιάζει το Σκρολ, μια 90s ιστορία με πρωταγωνιστή ένα 13χρονο αγόρι που μία μέρα καταβαίνει στο κέντρο στο αγαπημένο του κομιξάδικο και βρίσκει μία βιντεοκασέτα anim, το Νίντζα Σρολ. Πολλά είναι αυτά που συμβαίνουν στην προσπάθεια του να μαζέψει τα λεφτά για να την αγοράσει και ταυτόχρονα να πει στην κοπέλα που του αρέσει να γίνει το κορίτσι του. Όλα με φόντο τις μαθητικές καταλήψεις του '98. 

Δείτε περισσότερα για το Comicdom Con στο City Guide της A.V.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ