1821 Digital Gallery
Ματαιώνονται όλες οι παραστάσεις για τις «Θεσμοφοριάζουσες»

Ματαιώνονται όλες οι παραστάσεις για τις «Θεσμοφοριάζουσες»

Οργισμένη αντίδραση Τσακνή – Κιμούλη

Τη ματαίωση όλων των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, ανακοίνωσε ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ.

«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού .

Η παράσταση σε διασκευή Γιώργου Κιμούλη και Πιτσιρίκου, έκανε πρεμιέρα στις 23 Ιουνίου στο Θέατρο Βράχων και η περιοδεία της περιελάμβανε 60 θέατρα σε όλη την Ελλάδα.

Ο συνθέτης Διονύσης Τσακνής σε επιστολή του εκφράζει την οργή του κατά του επιχειρηματία και παραγωγού Φάνη Κιρνινέζου:

Σχετικα
Τα αληθινά πρόσωπα της μετεπαναστατικής Ελλάδας
Τα αληθινά πρόσωπα της μετεπαναστατικής Ελλάδας

«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο.

Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ”, παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη, τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν). Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε» έγραψε ο Διονύσης Τσακνής.

Σχετικα
Daniel Barenboim: Ένας σπουδαίος μαέστρος στο Μέγαρο Μουσικής
Daniel Barenboim: Ένας σπουδαίος μαέστρος στο Μέγαρο Μουσικής

Την επιστολή Τσακνή κοινοποίησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook o Γιώργος Κιμούλης, κάνοντας το εξής σχόλιο: «ΤΙΤΛΟΣ...κινδυνεύουν οι Θεσμοφοριάζουσες; ...ή ...αντίδραση για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειας και του αυτοσεβασμού μας...»

Ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ «απάντησε» με την ματαιώση των παράστασεων γιατί όπως έγραψε σε ανακοίνωση του, «η παράσταση " Θερμοφοριάζουσες " δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της».

Το γεγονός σχολίασε και ο Σταμάτης Κραούνακης, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:« Ωραία και τώρα ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ μας ειδοποιεί ότι ήταν ασύμφορη η παραγωγή "Θεσμοφοριάζουσες"και την κλείνει. Αυτά τα χίτικα δεν τα 'καναν ούτε οι τεράστιοι βαρόνοι του θεάτρου, θεός σχωρέστους! Αχ κύριε Λεμπέση, που μας παίρνατε εσείς τηλέφωνο να πληρωθούμε! Κύριε Κάρολε Παυλάκη, αγαπημένη Κάτια Δανδουλάκη, για να θυμηθώ μερικούς εν τάξει -και με το παραπάνω-. Δηλαδή εκθέτει τους συντελεστές και τους πρωταγωνιστές ως ασύμφορους! Γιατί δεν το' κανε στα μισά της περιοδείας; Πότε έδειξε η παραγωγή ότι είναι ζημιογόνα; Σε πόσους ακόμα χρωστάει και δε μιλάνε; Ποιοι καλλιτέχνες τον στηρίζουνε σιωπώντας; Ήρθε η ώρα, παιδιά, να τελειώνουμε μ' αυτά τ' αποκαίδια. Γι' αυτό δεν σηκώνω τηλέφωνα, κατάλαβες; Κατάλαβα να λες. Είμαι με τον Κιμούλη και τον Τσακνή ενώπιον παντός δικαστηρίου. Φτάνει πια! Υγ. Υπάρχει, άραγε, εισαγγελέας να ερωτήσει τι είναι αυτός ο θεατρικός οργανισμός, τι feedback έχει, με τι χρήμα στηρίζεται, πόθεν έσχε, ο κύριος Κιρκινέζος από βοηθός του Διονύση Σαββόπουλου πώς βρέθηκε να διαχειρίζεται τόσο εργαζόμενο πληθυσμό; Ρωτάω γιατί εδώ και καιρό αποφεύγω οποιαδήποτε επαφή εξ' ενστίκτου, δεν ξέρω...μήπως μάθουμε κάποτε» έγραψε.

 

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5