- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Πώς φαντάζεται ο Kirk Degiorgio το μέλλον της ηλεκτρονικής μουσικής;
Τον ακούμε στη νέα διεθνή συνεργασία του Athens Voice Radio 102.5 με το Red Bull Radio και την εκπομπή Sound Obsession. Ποιες είναι οι εμμονές, οι επιρροές και τα σχέδιά του;
Τον ακούμε κάθε Πέμπτη βράδυ, 00.00-02.00, στη νέα διεθνή συνεργασία του Athens Voice Radio 102.5 με το Red Bull Radio και την εκπομπή Sound Obsession. Παραγωγός και DJ της techno σκηνής, συλλέκτης δίσκων, ραδιοφωνικός παραγωγός από το ανατολικό Λονδίνο. Δημιουργός των projects As One, Future/Past και The Beauty Room. Ένα εφηβικό ταξίδι του στο Ντιτρόιτ διαμόρφωσε τον ήχο του. 30 χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία «Dance Intellect» μιλά στην ATHENS VOICE για τις επιρροές του, την house και techno σκηνή, τη σχέση του με το βινύλιο, τα μελλοντικά του σχέδια.
Πόσα έχουν αλλάξει από την εποχή του «Dance Intellect»;
Ουάου, το «Dance Intellect» είναι σχεδόν 30 χρόνων πια. Καλλιτεχνικά νομίζω ότι έχω μείνει πιστός στις επιρροές μου μαθαίνοντας συνεχώς νέα πράγματα στο τεχνικό κομμάτι. Σε προσωπικό επίπεδο νιώθω ακριβώς όπως όταν ήμουν έφηβος. Η ηλικία δεν έχει καμία σημασία για μένα.
Τι θυμάστε πιο έντονα από το ταξίδι σας στο Ντιτρόιτ;
Aρχικά το δυστοπικό περιβάλλον. Είναι διαρκώς παρόν και δεν μπορείς να το αποφύγεις. Αλλά όταν ξεπεράσεις το σοκ της αστικής παρακμής σου μένει ο βαθύς σεβασμός για τους ανθρώπους του Ντιτρόιτ που συνεχίζουν τη ζωή τους με απεριόριστη δημιουργικότητα.
Πώς βλέπετε το σημερινό ψηφιακό τρόπο μουσικών ακροάσεων με δεδομένη την αγάπη σας για το βινύλιο;
Aν και η μαγεία που προσφέρει μια βόλτα σε μικρά δισκοπωλεία έχει σε μεγάλο βαθμό χαθεί, σε καθημερινή βάση μπορείς να χαθείς στο διαδίκτυο ψάχνοντας για σπάνιες κυκλοφορίες μέσω eBay και Discogs για παράδειγμα αλλά και από εξειδικευμένα blogs ή online ραδιοφωνικές εκπομπές. Ανεξάντλητο.
Πώς επιδρά το streaming και το ψηφιακό φορμάτ στην καλλιτεχνική δημιουργία;
Είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία ένας καλλιτέχνης έχει σήμερα τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε πολύ περισσότερους ακροατές από την εποχή που τα εμπορικά ραδιόφωνα καθόριζαν το τι θα ακουστεί. Από την άλλη λόγω του τεράστιου όγκου της διαθέσιμης μουσικής είναι πολύ πιο δύσκολο να σε κάνει να ξεχωρίσεις.
Πώς φαντάζεστε το μέλλον της ηλεκτρονικής μουσικής;
Noμίζω πως θα έχει διακυμάνσεις. Βρίσκεται για καιρό στην πρώτη γραμμή αλλά αισθάνομαι ότι θα υπάρξει μια αντίδραση από μια νέα γενιά που θα αναζητήσει περισσότερο ακουστικούς ήχους. Αυτό μπορεί να μια θετική εξέλιξη καθώς θα οδηγήσει την σκηνή σε εξυγίανση και ένα νέο ξεκίνημα για μία ακόμη φορά.
Πώς βλέπετε τη σημερινή House/Techno σκηνή;
Υπάρχει δημιουργικότητα και διάθεση για καινοτομία στην techno σκηνή. Υπάρχουν όμως και προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη μονοτονία στις επιλογές που πνίγουν τη δημιουργικότητα αυτή. Κυριαρχούν οι προβλέψιμες και ασφαλείς εμπορικά επιλογές στα φεστιβάλ με πανομοιότυπα line-ups που δεν προσφέρουν στην μακροβιότητα της σκηνής. Η house από την άλλη φαίνεται να έχει το πρόβλημα αντεστραμμένο. Διαθέτει μια υγιή club σκηνή έξω από το μοδάτο «underground» αλλά ο ήχος της δεν είναι τόσο καινοτόμος και μένει πιστός σε μια νοσταλγία για το χθες.
Ποια ήταν η καλύτερη περίοδος για την βρετανική Techno;
H χρυσή περίοδος πριν από τη σειρά της Artificial Intelligence (οι κυκλοφορίες της Warp Records μεταξύ 1992–1994) με πολλά ανεξάρτητα βρετανικά techno labels.
Πώς βλέπετε το φετίχ του βινυλίου;
Έχει να κάνει με τη μουσική. Προτιμώ ένα αρχείο wav 24 bit file χωρίς γρατζουνιές ή θορύβους που μπορώ να παίξω από πολλές συσκευές– στο αυτοκίνητο ή ακόμη και στο αεροπλάνο. Το αβαντάζ του να κρατάς στα χέρια σου ένα βινύλιο σαν έργο τέχνης έχει για μένα δευτερεύουσα σημασία. Το χειρότερο από όλα συμβαίνει στις club βραδιές που παίζουν μόνο βινύλιο. Παράλογο στην εποχή μας. Ως παραγωγός ξοδεύω πολλές ώρες για να βεβαιωθώ ότι δεν θα υπάρχει ανεπιθύμητος θόρυβος ή παραμόρφωση στα αρχεία μου οπότε ποιος ο λόγος να θέλω να ακούσω μουσική που θα υποφέρει από θορύβους και γρατζουνιές. Όταν βρίσκω ένα σπάνιο βινύλιο το ψηφιοποιώ στην καλύτερη δυνατή ανάλυση και χρησιμοποιώ ειδικό software για να το καθαρίσω.
Πώς είδατε το Brexit και την τρέχουσα πολιτική κατάσταση;
Η τάση προς τον λαϊκισμό μετά από μια δεκαετία υποχρεωτικής λιτότητας λόγω τραγικών οικονομικών επιλογών με κοινή αφετηρία την απληστία είναι μια πολύ ανησυχητική τάση. Κυριαρχεί ο ρατσισμός που είχαμε να δούμε από τη δεκαετία του 1930. Νομίζω ότι και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταλυτικό ρόλο σε αυτό. Πολύ δύσκολες εποχές που μόνο χειρότερες μπορούν να γίνουν όσο αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
Τι ακολουθεί;
Καινούργιο άλμπουμ ως As One μετά από 8 χρόνια. Θα κυκλοφορήσει μέσα στη χρονιά από την βελγική Detuned. Μαζί με ένα νέο πρότζεκτ με 80s synthwave ήχο και φωνητικά που θα βγει σύντομα από ένα νεοϋορκέζικο label.