Visual Browsing
Διατροφή για προστασία από τον ήλιο

Διατροφή για προστασία από τον ήλιο

Η έκθεση στον ήλιο πρέπει να γίνεται με πολλή προσοχή
Πριν βγείτε στον ήλιο και συνδυαστικά με την κατάλληλη για εσάς αντηλιακή κρέμα, θωρακίστε τον οργανισμό σας επιλέγοντας τα κατάλληλα τρόφιμα.
Έκθεση στον ήλιο: η αυξημένη ή επαρκής διατροφική πρόσληψη βιταμινών με αντιοξειδωτική ικανότητα έχουν αποδεδειγμένα προστατευτική δράση.

Το καλοκαίρι είναι εδώ και εσείς «φοράτε» την καλύτερή σας διάθεση απολαμβάνοντας βουτιές και, φυσικά, τον ήλιο. Βέβαια, γνωρίζετε ότι η έκθεση στον ήλιο πρέπει να γίνεται με πολλή προσοχή και κυρίως με την απαραίτητη προστασία.  

Επιστημονική έκθεση που έχει δημοσιευθεί στο Nutrition Revision υπογραμμίζει ότι, με την έκθεση στον ήλιο, οι υπεριώδεις ακτίνες Α προκαλούν οξειδωτικές καταστροφές σε κυτταρικά μέρη και στο DNA, ενώ παράλληλα φαίνεται να μειώνονται σημαντικά τα επίπεδα αντιοξειδωτικών. Σύμφωνα με μετα-αναλύσεις, φαίνεται πως η αυξημένη ή τουλάχιστον επαρκής διατροφική πρόσληψη βιταμινών με αντιοξειδωτική ικανότητα, μικροστοιχείων και φυτοχημικών συστατικών, όπως και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων ω-3, ω-6 και ω-9, έχουν αποδεδειγμένα προστατευτική δράση.

Αυτό σημαίνει ότι πέρα από τη χρήση του αντηλιακού, η οποία είναι αδιαμφισβήτητη, υπάρχει και ένας σημαντικός αριθμός τροφών που μας παρέχουν προστασία από τον ήλιο και βρίσκονται στη διάθεσή σας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά με αποδεδειγμένη δράση στην προστασία της επιδερμίδας είναι κυρίως τα φρούτα και τα λαχανικά κόκκινου και πορτοκαλί χρώματος, όπως το καρότο, η τομάτα, το καρπούζι αλλά και διάφορα berries κόκκινου ή παραπλήσιων χρωμάτων. Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε λυκοπένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και β-καροτένιο, θρεπτικές ουσίες που έχουν και αντηλιακή δράση. Επίσης, καταναλώνοντας πράσινα φυλλώδη λαχανικά πλούσια σε λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες (όπως η γλιστρίδα) μειώνεται ο ρυθμός εμφάνισης ρυτίδων και ο κίνδυνος καρκίνου του δέρματος, γεγονός που καταδεικνύουν και πρόσφατες μελέτες.

Επιπλέον, τρόφιμα πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως το ταχίνι, έχουν αντίστοιχα οφέλη. Μάλιστα το ταχίνι παλαιότερα χρησιμοποιούταν και για εξωτερική χρήση, χάρη στις αντιβιοτικές του ιδιότητες. Παράλληλα, είναι μία τροφή πλούσια σε λιπαρά οξέα, ισχυρά αντιοξειδωτικά συστατικά και αμινοξέα απαραίτητα για την ανάπλαση της επιδερμίδας. Εντάσσοντας το ταχίνι στο πρωϊνό σας ή στα μικρογεύματα μεταξύ των κυρίως γευμάτων, εξασφαλίζουμε μεγαλύτερη θωράκιση του οργανισμού μας, απέναντι στον ήλιο.

Πριν, λοιπόν… βγείτε στον ήλιο και συνδυαστικά με την κατάλληλη για εσάς αντηλιακή κρέμα, θωρακίστε τον οργανισμό σας επιλέγοντας τα κατάλληλα τρόφιμα.

- Άρθρο του Γιάννη Χρύσου, Κλινικού διαιτολόγου

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5