Αρχειο

Μικροί ανασχεδιασμοί της πόλης

Ανάπλαση των  σχολικών αυλών Β΄ Γυμνασίου και Λυκείου  της Ικτίνου στη Θεσσαλονίκη

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 271
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
7272-16507.jpg

Ο καθηγητής συγκοινωνιολόγος του Αριστοτελείου Σπύρος Βούγιας και ο συνεργάτης του συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης παρεμβαίνουν με μικρούς ανασχεδιασμούς πάνω στο ταλαιπωρημένο «σώμα» της πόλης

Οι σχολικές αυλές στην Ελλάδα είναι μονότονες, ισοπεδωμένες με άσφαλτο αλάνες, χωρίς ίχνος πρασίνου. Στην καλύτερη περίπτωση βλέπεις ένα ή δύο γηπεδάκια μπάσκετ. Το καλοκαίρι η άσφαλτος της αυλής και η πλακόστρωση ανάβουν από τον ήλιο και ανεβάζουν τη θερμοκρασία σε ολόκληρη την περιοχή.

Την ώρα που λείπουν από παντού οι ελεύθεροι χώροι, οι σχολικές αυλές παραμένουν αχρησιμοποίητες μετά τη λήξη των μαθημάτων.

  ΠΡΙΝ

Το σχολικό συγκρότημα του ιστορικού Β΄ Γυμνασίου και Λυκείου της Ικτίνου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής του αρχιτέκτονα Μητσάκη, αποτελεί μία χαρακτηριστική περίπτωση. Σήμερα, ενώ το σχολείο βρίσκεται στην καρδιά της πόλης μεταξύ των δύο πιο ζωντανών της πεζόδρομων, της Ικτίνου και της Ζεύξιδος, η αυλή του παραμένει ερμητικά κλειδωμένη και αναξιοποίητη τα απογεύματα, τα Σαββατοκύριακα και ολόκληρο το καλοκαίρι. Η αυλή αυτή θα μπορούσε, αφού αναπλαστεί, να  προσφέρει περισσότερες δυνατότητες αναψυχής για τους μαθητές και ένα νέο πάρκο στη διάθεση των πολιτών της Θεσσαλονίκης.  

  ΜΕΤΑ

Με τη φύτευση πρασίνου, δένδρων και θάμνων, την τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού, με καθιστικά και εικαστικές κατασκευές, ο αύλιος χώρος μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα νέο ελκυστικό δημόσιο πάρκο για τους μαθητές αλλά και τους κατοίκους της περιοχής. Μια τέτοια ανάπλαση της σχολικής αυλής μπορεί να επηρεάσει θετικά και τη διάθεση των μαθητών και των δασκάλων, αλλάζοντας τους τρόπους και το ύφος της επικοινωνίας μεταξύ τους.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ