Περιβαλλον

ecoVoice: Η χρυσή ακτή

Μια αρχιτεκτονική μελέτη για το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας που έμεινε στα χαρτιά.

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 304
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
6692-15447.jpg

Καλαισθησία και χρηστικότητα. Δύο έννοιες που μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά. Τέλη του 2006 και η τότε κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό για τη μεταολυμπιακή αξιοποίηση των Ολυμπιακών Ακινήτων. Οι μακέτες που παρουσιάζει η A.V. είναι η προμελέτη για την ανάπτυξη και τη μακροχρόνια χρήση του Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας του Αγίου Κοσμά, που κέρδισε και το πρώτο βραβείο – μια απόδειξη ότι η παραλία της Αττικής θα μπορούσε να έχει σήμερα μια διαφορετική όψη. Η μελέτη έγινε από το αρχιτεκτονικό γραφείο της Μαρίας Κοκκίνου και του Ανδρέα Κούρκουλα (www.kokkinoukourkoulas.com), τους αρχιτέκτονες Νικόλα και Δημήτρη Τραβασάρο και το συνεργαζόμενο γραφείο της Αντωνίας Πάνου.

Iδέα: Η μετατροπή μιας «νεκρής» μαρίνας (αραγμένα πλοία - αποθήκευση σκαφών) σε ένα ζωντανό χώρο αναψυχής και εκτόνωσης της πόλης προς τη θάλασσα ήταν ο κύριος στόχος της πρότασης και βασίστηκε σε τρεις παραμέτρους.

Μορφή: Το συγκεκριμένο σημείο προκειμένου να αποκτήσει ταυτότητα και αναγνωρισιμότητα από τη στεριά και τη θάλασσα με αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις, σε μορφολογικό επίπεδο, αντιμετωπίστηκε σαν εμβληματικό σημείο που συγκροτεί τοπόσημο (landmark) της περιοχής. Έτσι, χρησιμοποιήθηκε η ιδέα του κυματισμού (δανεισμένη από την κίνηση της θάλασσας) και υλοποιήθηκε στην κίνηση του στεγάστρου της αγοράς. Η στέγη αυτή πάλλεται παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο και σηματοδοτεί την όλη σύνθεση προς την πόλη, ενώ στρίβει και εκτοξεύεται προς τη θάλασσα για να συμπληρώσει την εικόνα όταν την προσεγγίζουν τα σκάφη.

Χώρος: Το βασικό χωρικό στοιχείο της σύνθεσης είναι οι ισχυρές οπτικές συνδέσεις αλλά και οι πολλαπλές προσβάσεις από την πόλη προς τη θάλασσα. Τα κτίσματα πρέπει να παίζουν το ρόλο του ελαφριού - διάτρητου διαφράγματος μεταξύ πόλης και νερού. 

Χρήσεις: Πρέπει να είναι συμβατές με το τοπίο και να παρουσιάζουν μια πολυμορφία, ώστε ο χώρος να απευθύνεται σε μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού και να είναι πόλος έλξης όλη τη διάρκεια του χρόνου. Οι λειτουργίες που έχουν επιλεγεί αναφέρονται σε όλες τις ηλικίες (κινηματογράφοι, καφενεία, εστιατόρια, αγορά, μυθολογικό πάρκο) με στόχο η μαρίνα να διατηρείται ζωντανή όλες τις ημέρες του χρόνου και όλες τις ώρες της ημέρας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ