Visual Browsing
Γιορτάζουμε ελληνικά
ΤΕΥΧΟΣ 462

Γιορτάζουμε ελληνικά

Σε καιρούς δύσκολους ελληνικά brands παίρνουν το ρίσκο να επενδύσουν. Αυτές τις γιορτές θα τους προτιμήσουμε.

Αpivita sucess story

Αν με ρωτούσε κάποιος πού θα ήθελα φέτος να με βρει το βράδυ της Πρωτοχρονιάς θα έλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη «μέσα στο πενταώροφο κτίριο της Αpivita». Κι αυτό για δύο πολύ σοβαρούς λόγους: Έναν ουσιαστικό, είναι ο ωραιότερος νέος χώρος της Αθήνας, και ένα συμβολικό, είναι το πρώτο αυθεντικά ελληνικό success story σε καιρούς κρίσης. Το επισκέφτηκα τρεις φορές και ένιωσα και τις τρεις να με δροσίζει εκείνο το γλυκό, και τόσο σπάνιο στους καιρούς μας, αεράκι αισιοδοξίας. Έλληνες επιχειρηματίες που ασχολούνται με ελληνικά προϊόντα συνεργάστηκαν με Έλληνες αρχιτέκτονες και Έλληνες καλλιτέχνες για να δημιουργήσουν έναν από τους ωραιότερους χώρους που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη πόλη.

n

35 χρόνια μετά την ίδρυση της Apivita, της πρώτης εταιρείας φυσικών καλλυντικών στην Ελλάδα από το ζεύγος φαρμακοποιών Νίκου και Νίκης Κουτσιανά, οι ιδρυτές της, άνθρωποι με φυσική κομψότητα και αντι-επιδεικτική συμπεριφορά, παίρνουν το γενναίο ρίσκο να κάνουν μια τεράστια επένδυση εν μέσω ύφεσης σε ένα άκρως τσαλακωμένο και εγκαταλελειμμένο δρόμο του κέντρου, την οδό Σόλωνος. Και το κάνουν χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ντόπια ταλέντα. Η καταπληκτική αρχιτεκτονική διαρρύθμιση του εσωτερικού χώρου έχει γίνει από μία νέα αρχιτέκτονα την Ειρήνη Μπούρλου, ο γλύπτης Νίκος Παπουτσίδης έχει επιμεληθεί τη βαριά σιδερένια πόρτα-κόσμημα καθώς και το χώρο των ταμείων, η τεράστια ελιά-γλυπτό που σε υποδέχεται στο κέντρο του ισογείου είναι έργο του γλύπτη Κωνσταντίνου Βαλαή, ενώ τις λιτές και σε μαύρο χρώμα στολές του προσωπικού έχει σχεδιάσει ο Γιώργος Ελευθεριάδης. Δεν θα σας περιγράψω το μαγαζί με λεπτομέρειες, αυτό μπορείτε να το δείτε και μόνοι σας, θα πω μόνο τι συμπέρασμα έβγαλα απ’ όλη αυτή την ιστορία λο-γο-τε-χνι-κά: Αν αγαπάς τη δουλειά σου, οφείλεις να πέσεις χωρίς να ξέρεις κολύμπι στα άπατα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Αν ξαναβγείς στην επιφάνεια αυτό ίσως να είναι ο μόνος αντικειμενικός κριτής, πιθανώς και ευοίωνος. Τους το εύχομαι από καρδιάς.

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ

n

n

Ιnfo:

ΤΗE APIVITA EXPERIENCE STORE

Σόλωνος 6& Κανάρη, Κολωνάκι, 210 3640560

Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 10.00-21.00, Σάβ. 10.00-18.00 


n

Τσίπουρο Αποστολάκης

Με χυμό ή μία φέτα πορτοκαλιού ή μανταρινιού, με πάγο ή σαν βάση για εξαιρετικά κοκτέιλ, όπως και να το φτιάξετε, αυτή θα είναι η πιο πρωτότυπη ελληνική πρόταση των γιορτών. Ένα αυθεντικά ελληνικό ποτό, το παλαιωμένο Τσίπουρο Αποστολάκης αποστάζεται από στέμφυλα σταφυλιών που επιλέγονται αυστηρά και μόνο από εκλεκτούς θεσσαλικούς αμπελώνες. Η πολλαπλή και παραδοσιακή του απόσταξη, η παλαίωσή του σε δρύινα βαρέλια και το επιλεγμένο χαρμάνι των διαφορετικών βαρελιών και ετών, οδηγούν στη δημιουργία ενός ποτού με πολύ απαλή γεύση και επίγευση που δεν ξεχνιέται.


n

Μastiqua

Η ιδέα ενός ανθρακούχου νερού, με βάση τη μαστίχα, ανήκει στον Δημήτρη Στάινχάουερ, ο οποίος σκέφτηκε να δημιουργήσει στην Ελλάδα ένα ανάλογο μεσογειακό νερό με βάση τη μαστίχα, μιας και η μαστίχα παράγεται μόνο σε ένα σημείο στον κόσμο, στο νότιο τμήμα της Χίου. Το φυσικά αρωματισμένο μαστιχόνερο παράγεται από την απόσταξη της καθαρής μαστίχας με ατμό και μεταφέρει όλες τις ξεχωριστές ευεργετικές της ιδιότητες.


n

BiC

Έκανε την γραφή, το ξύρισμα, το άναμμα «παιχνιδάκι» χάρη στα αξιόπιστα, υψηλής ποιότητας προϊόντα της. Από το 1974 που δημιούργησε το πρώτο απορριπτόμενο ξυριστικό, εδώ στην Ελλάδα, μέχρι σήμερα, η BiC είναι πρωτοπόρος στα προϊόντα καθημερινής χρήσης και μάλιστα στη σωστή τιμή. Ακόμα, το Παγκόσμιο Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης της εταιρείας, όπου εξελίσσει συνεχώς τα προϊόντα της, εδρεύει επίσης στην Ελλάδα.


n

Everest

Η ελληνική απάντηση στο αμερικανικό «fast food», που ξεκίνησε με το κατάστημα της Τσακάλωφ στο Κολωνάκι και επεκτάθηκε σε όλη την Ελλάδα, εξακολουθεί να διατηρεί στο πέρασμα των χρόνων σταθερή τη φιλοσοφία της: φτιάξε το δικό σου γεύμα, όπως σου αρέσει. Με καταστήματα ανοιχτά όλο το 24ωρο, νέα προϊόντα και επιμονή στις προσιτές τιμές και την άριστη ποιότητα, αποτελεί την καθιερωμένη στάση για καφέ πριν τη δουλειά, τη σχολή, τη βόλτα ή τα ψώνια.


n

Αλλοτινό

Ξεχάστε το χύμα κρασί που δεν πίνεται, το καλό κρασί δεν χρειάζεται να είναι και ακριβό. Η «Ελληνικά Κελλάρια Οίνων», η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής κρασιού στην Ελλάδα, με ισχυρή εξαγωγική παρουσία σε 32 χώρες, απαντά στην απαίτηση του Έλληνα καταναλωτή για επώνυμο ποιοτικό εμφιαλωμένο κρασί σε προσιτή τιμή. Τα κρασιά «Αλλοτινό» σε 4 είδη (Λευκό, Ροζέ, Ερυθρό Ξηρό, Ερυθρό Ημίγλυκο) προέρχονται από τις εκλεκτές ελληνικές ποικιλίες Σαββατιανό, Ροδίτης και Αγιωργίτικο.


n

Μπουτάρη 

Για τη φημισμένη σε όλο τον κόσμο ελληνική οινοποιία συστάσεις αποτελούν οι διεθνείς της διακρίσεις. Τελευταία, αυτή που προήλθε από το παγκοσμίου φήμης αμερικανικό περιοδικό οίνου «Wine Spectator», το οποίο συμπεριέλαβε τη Νάουσσα Μπουτάρη 2009 ανάμεσα στα 100 καλύτερα κρασιά για το 2013. Είναι το μοναδικό ελληνικό κρασί που συμπεριλαμβάνεται στη συγκεκριμένη λίστα και το πρώτο ερυθρό που συγκαταλέγεται σε αυτήν.


n

Trata

Η μακροζωία είναι υπόθεση διατροφής. Μεσογειακή διατροφή σημαίνει περισσότερο ελαιόλαδο, δημητριακά και ψάρια. H TRATA έχει τη μεγαλύτερη ποικιλία σε ψάρια αλλά και σε γεύσεις (πχ. πικάντικα, καπνιστά, σε φυτικό λάδι κ.λπ.), ώστε να συνδυάσουμε υγιεινή διατροφή και νοστιμιά.


n

Καλαθάκι Λήμνου Νταμπίζας

Το καλαθάκι Λήμνου είναι ένα νοστιμό παραδοσιακό τυρί (ΠΟΠ) το οποίο παρασκευάζουν ελάχιστοι παραγωγοί στη Λήμνο από πρόβειο γάλα ή από ανάμειξη πρόβειου με κατσικίσιο γάλα. Η εταιρεία «Ηλίας Νταμπίζας & Υιοί Ο.Ε» το έκανε ακόμα πιο λαχταριστό βάζοντάς το σε μια ιδιαίτερα καλαίσθητη, design συσκευασία και το εξάγει και σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.


n

Philippos

Το ολοκαίνουργιο «ελβετικών» προδιαγραφών συσκευαστήριο της εξαγωγικής εταιρείας «Φιλίπ Πολί Ε.Ε» βρίσκεται στην Κυψέλη της Αίγινας. Ο ίδιος ο Φιλίπ Πολί με το μεράκι του και την πολυετή του εμπειρία επιλέγει κάθε χρόνο μερικά από τα καλύτερα ελαιόλαδα, παρακολουθεί βήμα-βήμα την εμφιάλωση του φυσικού χυμού ελιάς και εγγυάται για την εξαιρετική του ποιότητα.


n

Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σημαντική χρονιά η φετινή για την Αθηναϊκή Ζυθοποία, η οποία κλείνει μισό αιώνα παρουσίας στην Ελλάδα, στηρίζοντας την ελληνική οικονομία και προσφέροντας στους καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα από ελληνικές πρώτες ύλες. Απασχολώντας 1.000 εργαζόμενους, η Αθηναϊκή έχει ήδη επενδύσει 20 εκατ. ευρώ το ’13, ενώ σκοπεύει να ρίξει στην αγορά άλλα 50 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία. Από τα πιο αναγνωρίσιμα προϊόντα της οι μπίρες Amstel και Άλφα, η καινοτόμα BIOS 5, η πρώτη μπίρα στον κόσμο με 5 δημητριακά, αλλά και η Radler, με χυμό λεμονιού.


n

Παπαδοπούλου 

Ένα αυθεντικό ελληνικό brand που μοσχοβόλησε για πρώτη φορά το 1920 στο φούρνο της οικογένειας και σήμερα εξάγει τα προϊόντα του σε 40 χώρες, σε πέντε διαφορετικές ηπείρους. Από τα κλασικά Cream Crackers και τα αγαπημένα μπισκότα Μιράντα και Πτι Μπερ, έως το βραβευμένο ψωμί Χωριανό και το Γεύση στο Τετράγωνο για τοστ, τα προϊόντα Παπαδοπούλου φροντίζουν όχι μόνο για τη γευστική αλλά και για την ισορροπημένη διατροφή κάθε ελληνικού νοικοκυριού.


n

Kretarakimeli

Αρώματα μελιού, κεριού, ξερού βερίκοκου και πορτοκαλιού σε ένα γλυκό ποτό με βαθύ χρυσό χρώμα. Διατίθεται σε design συσκευασία σαν φαρμακευτικού σιροπιού, μιας και στο παρελθόν ισχυρίζονταν ότι το ρακόμελο έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Πίνεται παραδοσιακά ζεστό και με καλή παρέα.


n

Μέλι Αττική

Η ΑΤΤΙΚΗ-ΠΙΤΤΑΣ, η εταιρεία που έφτιαξαν το 1928, ο Αλέξανδρος και ο Παναγιώτης Πίττας, είναι η πρώτη που καθιέρωσε το συσκευασμένο επώνυμο μέλι στην Ελλάδα, κάνοντάς την μάρκα Αττική συνώνυμη του εκλεκτού και αγαπημένου ελληνικού μελιού.


n

Οι Γουμένισσες

Οι Γουμένισσες μαγειρεύουν αυτά που λαχταρήσαμε ως παιδιά. Μαρμελάδες, κεράσματα, γλυκά του κουταλιού… Όλα με σπιτικά υλικά και με τα καλύτερα μυστικά, όπως τα έμαθαν από τις γιαγιάδες τους. Τα γλυκά από κάστανο, αγριόσυκο και κυδώνι έγιναν ήδη απ’ τα αγαπημένα μας.

Δειτε επισης

Back to top
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5