TV + Series

Ο mr. MTV, Antonio Campo Dall’ Orto

Ο Executive Vice President of Music Brands για τα Mtv Networks μιλάει στην A.V. με αφορμή την ελληνική έκδοση του ΜΤV

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 245
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
41382-93213.jpg

O Antonio Campo Dall’ Orto, Executive Vice President of Music Brands για τα Mtv Networks, μιλάει στην ATHENS VOICE με αφορμή την ελληνική έκδοση του ΜΤV.

Γεννημένος στο Τρεβίζο της Ιταλίας το 1964, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, εργάστηκε στην ιταλική και στην ισπανική τηλεόραση, και από τον Σεπτέμβριο του ’08 –πέρα από τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου για τη Νότια Ευρώπη– ανέλαβε το ρόλο του Executive Vice President of Music Brands για τα Mtv Networks. Με αφορμή την ελληνική έκδοση του ΜΤV, μιλάει στην A.V.

Πώς μετεξελίχθηκε το μουσικό κανάλι που καθόρισε την εικόνα της μουσικής βιομηχανίας από τη δεκαετία του ’80 σε ένα ευρύτερο ψυχαγωγικό κανάλι;
Η αλήθεια είναι ότι το MTV ξεκίνησε ως ένα μουσικό τηλεοπτικό κανάλι και σταδιακά εξελίχτηκε σε ένα brand συνώνυμο της ψυχαγωγίας, της διασκέδασης και του lifestyle. Η μουσική αποτελούσε και πάντα θα αποτελεί το κυριότερο στοιχείο του καναλιού. Ωστόσο, ο «χαρακτήρας» του καναλιού δεν διαφέρει πολύ από το χαρακτήρα ενός νέου ανθρώπου: είναι αντισυμβατικός, θέλει να πρωτοπορεί και να είναι μοναδικός. Η ανάγκη αυτή οδήγησε το κανάλι να στραφεί σε καινοτόμες ιδέες, όπως χαρακτηριστικά τα reality shows, στα οποία και πίστεψε πρώτο το MTV. Το κοινό μας λάτρεψε τις εκπομπές αυτές και ενδεικτικά αναφέρω ότι το “Real World” προβάλλεται από το 1992 επί 15 τηλεοπτικές σεζόν, με τεράστια επιτυχία. Αντίστοιχα, σειρές όπως το “Jackass”, με το εκρηκτικά σαρκαστικό και τολμηρό χιούμορ, και το καυστικό και σατιρικό χιούμορ των κινουμένων σχεδίων “Southpark”, είχαν μεγάλη ανταπόκριση στη νεολαία καθώς «μίλησαν» απευθείας στη γλώσσα της.

Πώς ορίστηκε η ζώνη Youth Prime Time στις 21.00 και ποιο το concept που τη διαμόρφωσε;
Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι οι τηλεθεατές μπορούν να παρακολουθήσουν πολύ μόδα και χιούμορ κάθε Τρίτη στις 22.00 με το reality show «Paris Hilton’s Best Friend», συγκινήσεις και καρδιοχτύπια κάθε Τετάρτη στις 21.00 με τη νεανική δραματική σειρά «Life of Ryan», όνειρα που γίνονται πραγματικότητα κάθε Πέμπτη στις 21.00 με το reality show «MADE» και μοναδικές προσωπικές ιστορίες νέων κάθε Παρασκευή στις 21.00 από το βραβευμένο αποκαλυπτικό και τολμηρό ντοκιμαντέρ-σειρά «True Life». Πλούσιο πρόγραμμα που διαρκώς ανανεώνεται με νέες εκπομπές, σειρές, reality show και ντοκιμαντέρ και παραμένει πιστό σε μια εναλλακτική νεανική τηλεοπτική πρόταση.

Πότε πρωτοεντάχτηκαν σειρές και reality στο ΜTV και ποιοι είναι οι σταθμοί της ιστορίας του (πρώτο σίριαλ, πρώτη κωμωδία, πρώτο ριάλιτι etc.);
Το πρόγραμμα του MTV αντικατοπτρίζει τον τολμηρό, διαφορετικό και εναλλακτικό χαρακτήρα του. Τον Ιούνιο του 1985 ξεκινήσαμε με την πρώτη κωμική εκπομπή “Young Ones”, που γνώρισε τεράστια επιτυχία και ανέδειξε πολύ δημοφιλείς κωμικούς όπως οι Adam Sandler, Chris Rock, John Stewart, Colin Quinn, Bill Belamy και Ben Stiller. Τον Μάρτιο του 1989 έκανε πρεμιέρα η βραβευμένη με Ace σειρά “MTV Rockumentary”, στην οποία προβλήθηκε η καλλιτεχνική πορεία περισσότερων από 40 κορυφαίων μουσικών αστέρων, μεταξύ άλλων των REM, Madonna, Guns N’ Roses, Michael Jackson και Aerosmith. Την ίδια χρονική περίοδο μεταδόθηκε το πρώτο μας ντοκιμαντέρ “Decade” – ένας συνδυασμός μουσικής και επικαιρότητας. Στη συνέχεια, το 1991, ενσωματώσαμε κινούμενα σχέδια στο πρόγραμμά μας με τη σειρά “Liquid Television”, που αποτέλεσε μόνο την αρχή για τις δημοφιλείς σειρές κινούμενων σχεδίων που ακολούθησαν, όπως τα “Beavis & Butthead”, “Daria”, “Celebrity Death Match” και “Southpark”. Ήμασταν οι πρώτοι που προβάλλαμε προγράμματα όπως τα reality shows. Όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά το «Real World» το Μάρτιο του 1992, κανείς δεν περίμενε ότι θα γνώριζε τέτοια επιτυχία ώστε να μεταδίδεται επί 15 συνεχείς σεζόν. Την επιτυχία αυτών των shows μιμήθηκαν στη συνέχεια και άλλα κανάλια. Σήμερα από το ελληνικό MTV μεταδίδονται τα πιο πετυχημένα και νεανικά  reality shows όπως Roomraiders (Δευτέρα – Παρασκευή στις 14.30), X Effect (Τρίτη στις 23.00), Life of Ryan (Τετάρτη στις 21.00), Newlyweds (Σάββατο στις 22.00 & 22.30), Real World xx: Hollywood (Τετάρτη 21.30), True Life (Παρασκευή στις 21.00), A Shot of Love with Tila Tequila (Δευτέρα στις 22.30), My Super Sweet 16 (Σάββατο στις 18.00 & στις 18.30), From G’s to Gents (Τρίτη στις 22.00) και Made (Σάββατο στις 16.00). Ψυχαγωγικές εκπομπές με γέλιο, συγκινήσεις, σάτιρα, μόδα, προβληματισμούς και φρεσκάδα.  

Πόσο διαφορετική είναι η ελληνική αγορά από τις ευρωπαϊκές κι άλλες χώρες του κόσμου, με ποιες χώρες διαθέτει κοινά στοιχεία και ποιες άλλες ιδιαιτερότητες παρουσιάζει;
Σε μια κοινωνία που οι νέοι δέχονται χιλιάδες ερεθίσματα μέσα από τα ηλεκτρονικά και έντυπα Μέσα, έχει σημασία να αναφέρω ότι τα ενδιαφέροντα και οι προβληματισμοί τους είναι λίγο ή πολύ κοινοί: ο έρωτας, η διασκέδαση, η κοινωνικοποίηση, η επαγγελματική τους κατεύθυνση, η ελευθερία είναι μερικά από τα πιο σημαντικά θέματα που τους απασχολούν. Η ελληνική νεολαία έχει περισσότερα κοινά στοιχεία με τους Νοτιοευρωπαίους συνομηλίκους της, καθώς μοιράζονται το περίφημο μεσογειακό ταπεραμέντο. Σε κάθε περίπτωση διαπιστώνω, τόσο από τις έρευνες όσο και από τις επισκέψεις μου στην Ελλάδα, ότι η ελληνική νεολαία είναι πολύ μοντέρνα, καλά ενημερωμένη, «ανοικτή» σε νέα μουσικά ακούσματα, στη μόδα και το lifestyle, και την ενδιαφέρει να μαθαίνει και να είναι κοντά στα μεγάλα διεθνή γεγονότα. Βέβαια, οι Έλληνες αγαπάνε πολύ τη χώρα τους, την ιστορία, την παράδοση και τη μουσική τους. Η δικαιολογημένη αυτή περηφάνια τούς κάνει να ξεχωρίζουν και να διατηρούν τη μοναδική ταυτότητά τους.  

Ποιες ήταν οι προσδοκίες και οι φόβοι πριν από το εγχείρημα του ελληνικού MTV και πώς έχει εξελιχτεί μέχρι σήμερα;
Το MTV είναι ένα εκ των μεγαλύτερων brands παγκοσμίως – συνώνυμο της μουσικής, της ψυχαγωγίας και του lifestyle. Η προσδοκία μας ήταν να μας υποδεχτεί θερμά το ελληνικό κοινό και ο φόβος μας ήταν να αποδεχτεί το ελληνικό κοινό τη νέα μας ταυτότητα, που μας θέλει να είμαστε περισσότερα από ένα μουσικό κανάλι. Η τεράστια επιτυχία της συναυλίας MTV GR DAY με τους REM, Chaiser Chiefs, Gambriella Cilmi και C:REAL, που σηματοδότησε το λανσάρισμά μας στην Ελλάδα, επιβεβαίωσε την ανταπόκριση του ελληνικού κοινού. Όμως για μένα το πιο σημαντικό είναι τα θετικά σχόλια των συνεργατών, του κοινού και των Μέσων: όταν έβλεπα τον ενθουσιασμό από τους συνεργάτες μας, όταν διέκρινα το δυνατό παλμό του κοινού στη συναυλία και διθυραμβικά σχόλια των Μέσων για μία άνευ προηγουμένου εκδήλωση από το MTV. Αντίστοιχα, το κοινό φαίνεται να έχει αγαπήσει το πρόγραμμα του MTV, παρακολουθώντας με ενδιαφέρον νεανικές σειρές, reality show, ντοκιμαντέρ και εκπομπές.

Τι καινούργια στοιχεία και αλλαγές πρέπει να περιμένουμε από το MTV στο μέλλον;
Είμαστε πάρα πολύ ικανοποιημένοι από την έως τώρα πορεία μας στην Ελλάδα. Ο πρωταρχικός μας στόχος αυτή τη στιγμή είναι να εξοικειώσουμε τους τηλεθεατές με τη διαφορετική φιλοσοφία του MTV. Σταδιακά προσαρμόζουμε το κανάλι στα ελληνικά δεδομένα, δημιουργώντας εγχώριες παραγωγές. Τα Χριστούγεννα υποδεχτήκαμε το “MTV Hit List” με τους VJs μας και ακολούθησε το πρόσφατο “My MTV” concept, το οποίο αποτελεί μια ολιγόλεπτη εκπομπή που αποτυπώνει τον παλμό της νεολαίας και επιδιώκει να δίνει το βήμα στους νέους της πόλης.

Ποιες άλλες εκδηλώσεις ενδέχεται να πραγματοποιήσει το MTV στη χώρα μας;
Το φθινόπωρο και κάθε φθινόπωρο θα γιορτάζουμε μαζί τα γενέθλια του ελληνικού MTV. Αυτή τη μεγάλη γιορτή, το MTV GR DAY, όπου μεγάλα αστέρια της διεθνούς μουσικής σκηνής αλλά και αξιόλογοι Έλληνες καλλιτέχνες θα «σβήνουν τα γενέθλια κεριά» του ελληνικού MTV. Μια εκδήλωση ανοικτή για όλους, με μεγάλα ονόματα και δυνατές ερμηνείες, άρτια και μεγάλη παραγωγή.    

Το MTV βοηθάει στην προώθηση της ελληνικής μουσικής στη διεθνή σκηνή;
Όχι απλά βοηθάει στην προώθηση της ελληνικής μουσικής στο εξωτερικό, αλλά και στην προβολή της χώρας. Η συναυλία MTV GR DAY προβλήθηκε ζωντανά στα MTV δίκτυα της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Ιταλίας και της Γαλλίας, ενώ τη μετέδωσαν πολλά δίκτυα MTV απ’ όλο τον κόσμο. Επίσης, ένα μεγάλο παράθυρο για την ελληνική μουσική αποτελούν και τα MTV Europe Music Awards. Μέσα από την κατηγορία-θεσμό Europe’s Favourite Act, κάθε χρόνο ο βραβευμένος από το ελληνικό κοινό στην κατηγορία Best Greek Act, θα διεκδικεί μια θέση αγαπημένου μουσικού αστέρα στην Ευρώπη και τον κόσμο. Η Ελλάδα έχει πολλά ταλέντα στη μουσική της σκηνή και το παράδειγμα της διάκρισης του Stereo Mike επιβεβαιώνει το ένστικτο του ελληνικού κοινού να αναδεικνύει σημαντικούς καλλιτέχνες με star qualities. Η υποψηφιότητα αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τους καλλιτέχνες που διακρίνονται να προωθήσουν τη δουλειά τους και να αποκτήσουν τα θεμέλια για διεθνή καριέρα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ