Ελλαδα

Κάν'το όπως αυτοί: Άρης Κεφαλογιάννης

O διευθύνων σύµβουλος της «ΓΑΙΑ» βραβεύθηκε τo 2011 στα European Business Awards

4570-643697.jpg
Παναγιώτης Μένεγος
ΤΕΥΧΟΣ 381
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
20388-45299.jpg

O διευθύνων σύµβουλος της «ΓΑΙΑ» βραβεύθηκε τo 2011 µε το «Ruban D’ Honeur» στα European Business Awards, ανάµεσα σε 15.000 ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.

Η κρίση µάς έκανε να ανατρέξουµε στην εξωστρέφεια, η οποία θα έπρεπε να θεωρείται δεδοµένη. Τα “εύκολα χρήµατα” διέφθειραν τις ελληνικές επιχειρήσεις και τώρα που το να βγεις έξω είναι παράγοντας επιβίωσης, είµαστε πίσω στις απαραίτητες υποδοµές. Για να πετύχεις έξω χρειάζεται µακροπρόθεσµη στρατηγική –οπωσδήποτε 2 µε 3 χρόνια σωστής δουλειάς– και συστηµατική προβολή-προώθηση του προϊόντος. Τίποτα δεν γίνεται από τη µια στιγµή στην άλλη.

Το λάδι µας έχει ετικέτα “ελληνικό” όχι “µεσογειακό”. Ο τρόπος, όµως, που λειτουργούν τα πράγµατα εντός Ελλάδας µάς δηµιούργησε προβλήµατα: τον αθέµιτο ανταγωνισµό που βγάζει ακατάλληλα προϊόντα εκτός συνόρων και τη γραφειοκρατία στην οποία ξοδεύεται ανούσιος χρόνος. Πώς θα καταστρώσουµε εθνική στρατηγική για να ανταγωνιστούµε Ιταλούς και Ισπανούς, από τους οποίους δεν υπολειπόµαστε σε ποιότητα;

Πιστεύω στο ελληνικό δαιµόνιο, τόσο στο επιστηµονικό όσο και στο επιχειρηµατικό πεδίο. Χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι η ελληνική ναυτιλία. Το θέµα µε την επιχειρηµατικότητα είναι ότι δεν την προωθήσαµε ποτέ ως πρότυπο και την ταυτίσαµε κακώς µε ηθικά κατακριτέες πρακτικές.

Είναι σαφές ότι η κρίση δηµιουργεί ευκαιρίες. Το συµπέρασµά µου είναι ότι αν είσαι σοβαρός, δεν έχεις πρόβληµα από την αναξιόπιστη εικόνα της χώρας. Από τους διεθνείς συνεργάτες εισπράττουµε ανησυχία καταρχάς σε προσωπικό επίπεδο, όλοι όµως πια αντιλαµβάνονται ότι η Ελλάδα είναι στο προσκήνιο του προβλήµατος, δεν είναι το ίδιο το πρόβληµα.

Έχοντας συναίσθηση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η ελληνική κοινωνία, όντως αισθάνεσαι λίγο “ένοχος” αν πηγαίνεις καλά. Εµείς παρουσιάζουµε διψήφιο αριθµό ποσοστού ανάπτυξης και γύρω µας άνθρωποι υποφέρουν. Όσο και να προοδεύεις δεν µπορείς να είσαι αποκοµµένος από την κοινωνία.

Οι Έλληνες όταν βρεθούν στις κατάλληλες συνθήκες, διαπρέπουν. ∆είτε π.χ. τους καθηγητές στα αµερικάνικα πανεπιστήµια. Πρέπει όµως να σταµατήσουµε να αδικούµε τους εαυτούς µας. Η επόµενη µέρα είναι ζήτηµα µετάλλαξης της ελληνικής κοινωνίας κι εφαρµογής µεταρρυθµίσεων. Αν συµβεί αυτό, µπορεί και να εκπλαγούµε από την ανάπτυξη».


Tα προϊόντα «ΓΑΙΑ» (προεξάρχοντος του ελαιόλαδου) λανσαρίστηκαν το 1995 στις αγορές του εξωτερικού και το 2000 µπήκαν και στην ελληνική αγορά. Αυτή τη στιγµή έχουν παρουσία σε 15 χώρες, το 2010 αύξησαν τις εξαγωγές τους κατά 12,5 % και το 2011 έκλεισε µε αύξηση στο 15%.

Φωτό: Δημήτρης Τσίτσος

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ