1821 Digital Gallery
Οι αγαπητικοί της βαριοπούλας
ΤΕΥΧΟΣ 354

Οι αγαπητικοί της βαριοπούλας

Κάθε φορά το ίδιο. Η πόλη την πληρώνει.

Κάθε φορά το ίδιο. Η πόλη την πληρώνει. Πάντα, μα πάντα τον τελευταίο καιρό, μετά από κάθε απεργία, ακολουθούν σοβαρά επεισόδια, ολοένα σοβαρότερα μάλιστα, στα οποία ο δημόσιος χώρος αλώνεται και καταστρέφεται εξακολουθητικά. Δεν μιλάω εδώ για τους νεκρούς («Μαρφίν»), τους τραυματίες, τους σκασμένους από τα χημικά, τους χτυπημένους από τα γκλομπ της αστυνομίας ή τους λοστούς και τα καδρόνια κάποιων διαδηλωτών, τους άσχετους  ημεδαπούς και αλλοδαπούς που τρέχουν αλλόφρονες να σωθούν, την μπόχα των δακρυγόνων που πλανιέται για μέρες στην ατμόσφαιρα. Μιλάω για το δημόσιο χώρο, για το σώμα της πόλης. Μιλάω για τις καταστροφές που μένουν αφού τελειώσουν οι διαδηλώσεις κι αφού διαχυθούν στην ατμόσφαιρα τα στρώματα των αερίων. Διαλυμένα μάρμαρα, ξηλωμένα φανάρια στις διασταυρώσεις, καμένα στέγαστρα στις στάσεις των λεωφορείων, σπασμένες βιτρίνες, παραβιασμένα ρολά, ξεκολλημένοι κυβόλιθοι από τους πεζόδρομους, καπνίζοντες κάδοι σκουπιδιών.  Μιλάω, ιδίως, για τις καταστροφές με βαριοπούλες, που προμηθεύουν μαρμάρινα βλήματα σε όσους είναι διατεθειμένοι να τα εκσφενδονίσουν. Αυτές οι βαριοπούλες, κομμάτι πλέον των απεργιακών διαδηλώσεων, μπήκαν στη ζωή μας και λαβώνουν την πόλη για πολύ καιρό μετά την κάθε συγκέντρωση. Τι σόι Αθηναίοι είναι αυτοί που πληγώνουν την πόλη τους; Τα σκαλιά του «King George» και της «Μ. Βρετανίας» και οι βάσεις των αγαλμάτων στο Σύνταγμα, τα στηθαία στην ίδια πλατεία και στο σταθμό του μετρό «Πανεπιστήμιο», το φανάρι της τροχαίας στο κεφάλι του ανδριάντα του Gladstone (Γλάδστωνος) στα Προπύλαια (που παριστάνει το ημίψηλο καπέλο) και πολλά άλλα δείχνουν ότι η εποχή της βαριοπούλας εγκαθιδρύθηκε στην πόλη. Το πανάρχαιο εργαλείο συμβολίζει, νομίζω, την καταστροφική οπισθοδρόμησή μας. - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΥΣΣΑΣ


Απολογισμοί

Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου ΑΘηναίων Ανδρέας Βαρελάς δίνει μια πρώτη εκτίμηση κόστους και το είδος ζημιών

της 28ης και 29ης Ιουνίου

Σχετικα
Δακτύλιος: Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των λεωφορείων
Δακτύλιος: Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των λεωφορείων

Καταστράφηκαν ολοσχερώς: 176 κάδοι οργανικοί και ανακύκλωσης. 120 επιδαπέδια καλάθια από μαντέμι. Ένα κοντέινερ συμπίεσης απορριμμάτων (€ 30.000). Διαφημιστικοί πύργοι στην πλατεία Συντάγματος. Πινακίδες στην πλατεία Συντάγματος. Τα διαφημιστικά πλαίσια των στάσεων. Οι ορθομαρμαρώσεις στον άξονα Μητροπόλεως, Ερμού, Καραγιώργη Σερβίας μέχρι Αθηνάς.

Ξηλώθηκαν: Όλα τα μαρμάρινα παγκάκια και τα πλαϊνά δύο σιντριβανιών. Τα μάρμαρα που έχουν παραμείνει είναι λιγότερα απ’ αυτά που ξηλώθηκαν.

Κόστος: Η καταγραφή συνεχίζεται από ειδική επιτροπή και θα ολοκληρωθεί στα μέσα της εβδομάδας. Πρώτη εκτίμηση από € 800.000 και πάνω. Η αποκατάσταση των ζημιών είναι σχεδόν αδύνατη χωρίς τη συνδρομή της πολιτείας. Ωστόσο, η πολιτεία αντιλαμβανόμενη τις ευθύνες της και την ανάγκη να παρουσιάζει το κεντρικότερο σημείο της Αθήνας μια ευπαρουσίαστη εικόνα θα μας βοηθήσει. Θα στραφούμε έτσι κι αλλιώς κατά παντός υπευθύνου. Με την αστική αγωγή ο Δήμος θα παραστεί στα δικαστήρια ακόμα κι αυτών που έχουν συλληφθεί για τα επεισόδια. Αυτό δεν έχει ξαναγίνει. Θα καταθέσουμε έναν πλήρη φάκελο με τις ζημιές. -ΛΕΝΑ ΧΟΥΡΜΟΥΖΗ

 

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5